Gå till innehåll

Bulgur o granater; Bettermans guide till flärd och glamour


Betterman

Recommended Posts

Lirade lite på lunchen idag och en stund nu men flytet uteblir.

Läser på tidigare inlägg i min dagbok så att jag hittar tillbaka till det som en gång var (häromdagen).

En ynka floppad stege på ca 2 timmars spel är för uselt. Jag får istället kämpa mig igenom ända till river för att få ihop en kåk.

 

Ojojojoj... det lönar sig verkligen att skriva ner sina tankar. Kör just nu 2 bord. Ett 5/10 & ett 7.5/15 och fick AA på båda - samtidigt. Höjde 60 pf på 7.5/15 bordet och får 3 st som synar. Floppen visar Q37 och utan färgchans så jag bettar 90 på nästa och alla synar. Nästa kort ger 2 spader men inget elakt kort. Alla checkar och jag bettar 160. En går då ALL-IN med ca 250 och nu synar jag bara. Killen efter mig lika så.

Sista kortet är också ofarligt så jag bettar 650 och han synar.

Potten mig väbehövliga 2800:-.

 

Den andra AA vann jag också men då endast ca 500.

 

HaHa. Jag är tebax!!! 8-)

Under tiden jag skrivit detta har jag floppat KK, JJ, TT på 7.5/15-bordet och vunnit hyggliga potter.

 

Passa er! Det kanske blir min nya strategi att ideligen skriva av lite gnäll här medan jag spelar. Det verkar vara vinstgivande. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 447
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

På 5/10-bordet blev det precis lite action.

Stämningen var god. En kille(vi kan kalla honom omie) hade lärt sig ordet bög och skrev det upprepade gånger i chatten. En annan (WendelClar får han heta) tog illa vid sig av okänd anledning. Jag drog några skämt om att omie troligtvis köpt tangentbordet på Pridefestivalen vilket lättate upp stämningen ytterligare.

 

En snubbe (vi kan kalla honom bonne87) höjde handen med 80 pf på SB då alla synat 10. Han hade gamblat tidigare så jag tryckte in en rr 700 och får syn (han går all-in med 680). Det kommer inga kort som hjälper honom och potten rullar till mig.

 

Liknande sak nyss men på 7.5/15 bordet. Jag hade JJ näst knappen och tjejen före mig höjde 60 pf. Jag höjde 700 och drev henne all-in med 640 kvar. Hon hade QQ men jag fick färg med en knekt.

 

Fick ytterligare en AA och vann den också på 450:-.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är tebax men då det inte gått så bra än skriver jag några rader och hoppas på förändring. Fick visserligen ytterligare en AA som mötte en KK och tyvärr hade jag backat ner till ca 650 innan och inte tänkt på att fylla på. Jag satt på knappen och killen före mig höjde 60. Jag rr till 120 och han svarade då snabbt med att gå upp till 250. Inget svårt val att trycka in resten. Träffade dessutom ett A på floppen och dubblade upp.

 

Medan jag skrev ovanstående floppade jag 2-par på SB och och bettade direkt pott och får 2 syn. På turn kom blev det två spader på bordet och jag bettade pott igen. Nu ca 150. Dock valde han att folda.

Lite för aggro...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var det dags igen. AA.

4:e gången idag och denna gången på 7.5/15-bordet.

Jag raisar (ops, har QQ nu) 60 pf efter killen med KK förut och får syn.

Bettar hårt och får syn på flopp. Han foldar dock på turn då jag bettar 250.

 

QQ-handen nyss. Jag raisar 100 efter 4 limpor och får syn av samme KK-kille (KK != k-kompis för er som tror det). Floppen visar T75 med två ruter. Det checkas fram till mig och och jag höjer 150 och killen går all-in med KT och träffar 2-par på river... Men men, jag hade haft min tur mot honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe...

Jag satt nu med 99 på knappen och raiar 60 efter 4 limpor. Alla foldar fram till KK-killen som CR till 150. Jag synar och träffar en 9:a på floppen.

 

Han bettar 150 och jag synar nu bara. Turn visar en kung och han bettar 150 igen. Jag RR till 300 och han går all-in och sitter på AA. Men det hjälper honom inte. En trevlig pott på 2500.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, har suttit en halvtimma idag trots värmen, men men är man periodare kan man ju inte ta hänsyn till värmen utan bara köra på tills man tröttnar.

 

2 st 5/10-bord och jag har haft ett par intressanta händer. Idag redan 2 st AA på samma bord (nu KK på andra!!!).

 

KK'n blev intressant. Jag kom dessutom ihåg att ta ut hh på denna som jag saxar in ifrån. Jag sitter på knappen och tjejen precis före mig höjer 40 och jag rr till 130. Alla andra foldar.

 

Flop (Board: 10d, 7h, 9h):

 

Hon passar. Jag satsar 150. Får syn (oj JJ nu...).

 

Turn (Board: 10d, 7h, 9h, 2s):

 

Jag satsar 240.00. Får syn.

 

River (Board: 10d, 7h, 9h, 2s, 9s):

 

Jag satsar 440.00 (all-in för henne). Får syn. Hon satt med JJ.

 

Akvaristen vinner potten på 1852.50 med två par, kungar och nior

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick KK på ett bord nu och fick syn av en då jag raisade 50 pf.

Ett äss och 2 skräpkort kommer upp. Jag bettar 80 ändå och får syn efter mycket tvekande. Turn visar 9:a och jag trycker honom ALL-in med 150.

Han visar upp 2 nior...

 

En annan hand som var intressant precis. Saxar från HH.

 

Jag plats 3 på ett 7.5/15-bord och får 77 i olika färger.

Spelare 4 höjer 15 pf. Vi är 3 st som synar.

 

Flop (Board: Kc, 9h, Kh):

 

Alla passar.

 

Turn (Board: Kc, 9h, Kh, 7d):

 

Ursprunglige pf-raisaren väljer nu att satsa 105:- (oj QQ nu...)

 

Då det ligger färgdrag (trots kåkvarning för andra) väljer jag bara att syna då det är 2 efter mig som ska tjöta (oj floppade färg nu).

 

Dom andra 2 väljer dock att lägga sig.

 

River (Board: Kc, 9h, Kh, 7d, 8c):

 

Killen satsar nu 330:-

 

Jag går all-in och han synar mig med 1219.75.

 

Akvaristen vinner potten på 2754.50 med kåk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QQ-handen mötte AA och som tur var hade han endast 250:-.

Vi fick dock med en kille till som med 2 låga spader fick färg.

AA träffade dock kåk med ATT. Sånt händer. Eller?

 

Jag floppade låg färg nyss som sagt och då jag endast hade 2 motspelare valde jag att checka för att hoppas på möjlighet till checkraise.

De andra checkade också och turn visar ytterligare en ruter.

Nu bettade jag dock 75% av potten och de andra slängde. Puh...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, tillbaka efter 1 kebab och 2 stålmannen.

 

Sitter på kö till några SvSp-bord och funderar på dagen och gårdagen.

Jag har på 2 dagar floppat 5 st AA, 4 st KK, 2 st QQ och 4 st JJ.

Att de är så grymt stor differens mellan de olika floppade händerna förbryllar mig. Det krävs ju inte ett mattesnille att lista ut hur många procent fler AA jag floppat än QQ. Hör av er ni som har svaret.

 

Men vad gör denna extremt stora skillnad? Är allt riggat som det ryktas om efter varje stor förlust på 5/10-borden?

 

Jag har inte svaret men jag är inte förvånad. Kärrbrink verkar vara en opålitlig lirare.

 

Nu fick jag plats på ett bord. 5/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltade lite precis då jag misstänkte bluff. En lös spelare som flera gånger spelat konstigt och satsat extremt höga belopp utan att folk vågat syna.

Jag fick TT och höjde 75 pf och får rr från honom PF till 200.

Synar och sedan går han all-in då JJ5 visas på bordet.

Jag synar till slut och han visar AA. Varför?

 

Även detta tyder att AA är överrepresenterat konta andra pocket par...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, har lirat snart 20 minuter på 3 bord och ännu inte floppat en stege, färg, kåk eller ens AA, KK eller QQ. Börjar verkligen fundera på om min förmåga är borta. Känns tungt...

 

 

Vad gör jag för fel? Funderar jag för mycket istället för att bara låta det ske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket bättre idag men som tur är får jag så usla kort att jag inte heller backar något. Går fram små pyttepottar bara.

 

Fick AA nyss och hoppades på detta och mötte en ALL-IN pf (140 hade han bara kvar som tur var) och fick stryk av K9s på en färg.

 

Börjar nog med sudoku istället... :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till slut lossnade det rejält idag fick 99 på 2 bord samtidigt. Ena bordet såg jag till att floppa kåken men på det andra nöjde jag mig med ett set.

 

Kåken drev in ca 1800 bagare och totalt gled jag fram 2700 med samma yrke på 1,5 timmas lir på 3 st 5/10 bord.

 

Förhandlade till mig en låg straight flush och en kille fick färg med A i topp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det fler som tycker att det blivit svårare att dra till 4-tal det senaste?

Jag har bara lyckats få ett par 4-tal den senaste veckan och undrar om det är något man måste dras med framöver eller är det bara en personlig svacka? Kanske har med semestertider att göra.

 

Har nu kämpat på bra ett par dagar och har passerat 11 silverlök idag.

En milstolpe för mig är 15 utan att ha drabbats av casha-ut-febern eller tiltat ned till 5 igen.

 

Floppade precis en stege J9 och floppen visar TQK i transparanta färger.

Några minimihöjer och jag gör en rejäl höjning då alla var med i potten och potten låg på 100. En kille reraisar all-in och jag synar.

Han satt med TT och träffar kåken på rivern. Potten stannade som tur var på 750. Suck... Ge mig styrka Carola!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten kul grej inträffade nyss.

Satte mig på ett bord och lirade och efter ett fåtal händer fick jag KK mot en höjning pf. RR det dubbla och han gick all-in med AA. Jag träffade en kung och gick leende ur leken.

 

Några få händer senare fick jag AA och raisade pf. Fick en synare som synade mina bets till river för att då bluffa en rr med 250. Jag synade och han satt på stegdrag eller något annat billigt.

 

Då kläckte en trevlig lirare med namnet Snusaren ur sig:

 

"Floppa en stege eller nåt"

"För par nöjer du dig väl inte med?"

 

Vet inte om han finns här och tagit del av min strategi men det var lite kul i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj... Fick JJ och höjde 50 pf (oj AA nu...).

Fick syn av killen på knappen. Floppen visar AK i ruter och ett skräpkort.

Väntar en stund och bettar sedan 70. Han synar efter en stund.

Turn kommer så knegen fram och jag bettar 170.

Han synar direkt. River visar en 6:a. Jag bettar 250 och han går all-in med ca 552. Han träffade sitt set med 6:an men potten på ca 2000 kom till mig.

 

Höjde 50 pf med AA och fick 2 synare (AA nu igen!!!). Knekt hög och jag bettade 100 och då foldades det.

 

Senaste AA fick en syn på 70 pf bet. Floppen visade T94 så jag bettade 100 och han foldade också.

 

Jag får nog lugna ner mig med mina bets en aning så man får någon mer syn eller? Å andra sidan skönt att ingen drar på hålstege och träffar på river....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha tagit miniräknaren till hjälp inser jag nu att jag fått AA lika många gånger som 99 idag, nämligen 4:a st. Nu känner jag mig lugn och packar ihop för degen. ca 2500 plus idag och ligger fortfarande över 10 purjo men backade en aning från dagens topp på dryga 11.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...