Gå till innehåll

PLO8 - Trn, finalbord

Plinga

Recommended Posts

Paradise Poker (9 handed)

Seat 1: Hero (7,608 in chips):

Seat 2: SB (7,398 in chips)

Seat 3: BB (51,262 in chips):

Seat 4: OP (11,703 in chips)

Seat 5: OP (12,197 in chips)

Seat 6: OP (4,002 in chips)

Seat 8: OP (12,707 in chips)

Seat 9: OP (11,533 in chips)

Seat 10: OP (18,090 in chips)

Preflop: Hero is Button with 2:diamond:, 2:spade:, 3:diamond:, A:diamond:. SB posts a blind of 600. BB posts a blind of 1200.

6 folds, Hero ....

Vad gör ni och varför? Självkart vill ska handen spelas men hur? En känsla var att BB kommer att försvar med en stor "range" av händer. Han gav upp sitt BB förra rundan och hans stack är så stor att han har råd att göra "lose calls" innan floppen.

Som jag ser det är problemet storleken av min stack. Max bettet är T4.2k. Höjer jag så mycket är jag och min motståndare mer eller mindre pot commited om vi än bara träffar floppen på något sätt. Om jag dock missar helt och måste folda har jag bara T3.4k. Med en så liten stack måste jag i dubbla inom 6 händer (annars kommer jag vara nere under 1 BB efter blinds och blind höjning).

Att limpa verkar svagt då jag har en bra hand och gärna ser att mörkarna lägger sig. Samtidigt spelas min handen bättre mot två än en spelare..

Miniraisar jag kommer BB att syna med en hel drös av händer och chansen är stor att jag ställs inför ett knepigt beslut på floppen.

Så var ligger det gyllenesnittet? Själv så lutar jag åt antingen en limp, för att inte riskera många chips i en HU-situation med en potientielt svårspela hand, eller en T3k bet för att ta hem potten direkt och om jag blir synad ha en bra hand att falla tilbaka på.

Bakgrund:

Blindsen kommer höjas till T1k/T2k om ca en rotation. Utbetalning strukturen är följande:

1) 990 4) 305 7) 175

2) 660 5) 250 8) 140

3) 400 6) 205 9) 105

Jag har inte suttit vid samma bord som BB tidigare under turneringen men av de 15 händer vi spelat tillsamman så har båda varit rätt aktiva. BB limpar in ca 1/3 av händerna och har betta 2/3 av potten på floppen varje gång. BB har även höjt rejält preflop en hand.

Själv har jag spelat 4 av 11 potter när jag inte varit på BB eller SB. Två gånger har jag höjt 2.5-3 BB och tagit hem potten preflop, varav jag visa AA4Qss den ena gågnen, detta för att minska risken att bli synad nästa gång jag höjer. En gång har jag limp/foldat i MP till en max bet från LP. Dessutom har jag vissat A24Jss efter limpat efter en limper. Och bettat ~1/2 potten på ett A45 rainbow bräde och blivit synad all in av shortstack (för en split).

SB har varit shortstack, spelat tight och har nyligen dubblat.

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser