fannys Postad 24 April , 2008 Rapport Postad 24 April , 2008 jag vann just en pot berätta mer berätta mer:roll: Citera
Povi Postad 24 April , 2008 Rapport Postad 24 April , 2008 Hur fortsätter du på turn om du cheksynar då? Känns som att man sätter sig själv i en svår sitts där isf. På de här låga nivåerna känner jag nog hellre för att leda ut. Får man verkligen syn av nån hand vi slår i hand 2? Tror nästan inte det, inte på de här nivåerna iaf... Jag håller nog med ariados i alla händerna, på 1an vet jag inte redigt, det enda jag ser vi slår är AK och möjligtvis TT-88 men jag finner det ytterst ovanligt att folk 3-bettar med medium pokets på domhär nivåerna... beror på spelaren! Betta ut är väl ok för att se vart man står men man får ju inte värde av nåra sämre händer precis.. Check/syn flop och sen bestämma sig på turn är väl också ok.. Check/fold är nog mest lönsamt i längden då jag anser man är slagen 3/4 ggr även om det kanske är lite vekt.. Citera
fannys Postad 25 April , 2008 Rapport Postad 25 April , 2008 Jag lägger mig inte i HHs från lite lägre stakes då jag inte riktigt kommer ihåg hur jag spelade och hur tight det var men vet att jag foldade EXTREMT mkt och det var sjukt svårt att plocka mig på ett inköp.. Vet också att jag slowade preflop istort sett hela tiden (typ bara jag som gjorde och har haft små dispyter med ariados då ) och slog hårt på flop istället och fick dom att tilta på sätt istället. Bara att fundera ut hur trötta dom var på mig för slog extremt mkt på flop och det e ju en svår bedömning men antar jag blev duktig på det och lärde mig att folda när det var rätt osv. Älskade också att minihöja i pos på flop för att jag vet hur störigt det är... lite fiskigt men det funkade ju tydligen och gör det fortfarande Är ju väldigt stor skillnad på hur mkt folk värdebetar på den nivån också och folk tar ju det säkra före det osäkra många ggr kändes det som.. En sak som var viktig också var att jag gav upp händer direkt för dom e ganska synbenägna så värdebeta mkt osv osv... jaja bara lite tankar! GG Citera
Povi Postad 25 April , 2008 Rapport Postad 25 April , 2008 Låter Bra Kejan ! Låter som du spelade som en såndär jag stör mig på varje dag och hoppas dom förlorar alla sina pengar etc Hur går skottandet på 50/100 btw?? Citera
fannys Postad 26 April , 2008 Rapport Postad 26 April , 2008 Låter Bra Kejan !Låter som du spelade som en såndär jag stör mig på varje dag och hoppas dom förlorar alla sina pengar etc Hur går skottandet på 50/100 btw?? Lagt ner det... tog mitt sista spel på 25/50 igår men bustade 1inköp. Safeade pengar istället och börjar om igen och kommer köra mest 10/20 tror jag! Mkt nöjd över slutresultatet och gäller att lägga när man e på topp Citera
fannys Postad 28 April , 2008 Rapport Postad 28 April , 2008 Tack för åkturen Manfred... sinnes vilken woo:mrgreen: Citera
Povi Postad 28 April , 2008 Rapport Postad 28 April , 2008 fan asså vore inte fel med MC kort =))) fan så sugen jag börjar bli needar grinda ihop rulle o fixa ma ett och en nice hoj ;-( Citera
fannys Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 fan asså vore inte fel med MC kort =))) fan så sugen jag börjar bli needar grinda ihop rulle o fixa ma ett och en nice hoj ;-( Håller med dig dock skulle det va trevligt med ett bilkörkort också Blir att jobba in båda tills nästa sommar iallafall för nu orkar jag inte längre!! Kanske drar å köper en vattenscooter snart med ös i för måste fan ha nåt med motor i och det e ju ett lagligt alternativ för en annan:-P Citera
Povi Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 Håller med dig dock skulle det va trevligt med ett bilkörkort också Blir att jobba in båda tills nästa sommar iallafall för nu orkar jag inte längre!! Kanske drar å köper en vattenscooter snart med ös i för måste fan ha nåt med motor i och det e ju ett lagligt alternativ för en annan:-P haha jo vanligt körkort e nog viktigare i så fall som jag har som tur är En vattenscooter vore nice att ha på sommarn!! undrar vad dom kostar Är dom för övrigt äns lagliga i sverige tror aldrig jag sätt nån köra nån här i sverige Citera
Mjukis Postad 29 April , 2008 Författare Rapport Postad 29 April , 2008 Tack för åkturen Manfred... sinnes vilken woo:mrgreen: Så lite så, ana innan att det skulle bli svårt att få dig vit i ansiktet iom att du saknar en del spärrar där uppe =) samt att en annan blivit lite vuxen och skaffat sig lite förnuft.. (eller nåt) Tänk da Povi på en busa.. vilken stil Citera
fannys Postad 30 April , 2008 Rapport Postad 30 April , 2008 Så lite så, ana innan att det skulle bli svårt att få dig vit i ansiktet iom att du saknar en del spärrar där uppe =) samt att en annan blivit lite vuxen och skaffat sig lite förnuft.. (eller nåt) Tänk da Povi på en busa.. vilken stil hehe njöt mest faktiskt sjukt skön känsla som man blir beroende av:mrgreen: hahaha det skulle va en syn för gudarna det! Citera
fannys Postad 30 April , 2008 Rapport Postad 30 April , 2008 haha jo vanligt körkort e nog viktigare i så fall som jag har som tur är En vattenscooter vore nice att ha på sommarn!! undrar vad dom kostar Är dom för övrigt äns lagliga i sverige tror aldrig jag sätt nån köra nån här i sverige Jo dom e lagliga men e lite skumma lagar vart man får köra med dom osv men funnits ett fåtal i Västervik och Robban Landqvist hade en för några somrar sen... HADE Robban muuuhaaa!! Väldigt varierande priser beroende på årsmodell, märke och motorstorlek osv... Kom precis hem från en jobbig resa från Kristansstad 6h senare än planerat med bärgare dock oskadade och med en hel scooter på släp:-P orkar inte ta hela storyn nu men bahh säger jag bara allt typ som kunde gå fel gjorde det! Men ska bli ett nöje att få leka med nåt med en trevlig motor iallafall.. weee! Trött som fan nu helvete... Citera
Mjukis Postad 30 April , 2008 Författare Rapport Postad 30 April , 2008 Jo dom e lagliga men e lite skumma lagar vart man får köra med dom osv men funnits ett fåtal i Västervik och Robban Landqvist hade en för några somrar sen... HADE Robban muuuhaaa!! Väldigt varierande priser beroende på årsmodell, märke och motorstorlek osv... Kom precis hem från en jobbig resa från Kristansstad 6h senare än planerat med bärgare dock oskadade och med en hel scooter på släp:-P orkar inte ta hela storyn nu men bahh säger jag bara allt typ som kunde gå fel gjorde det! Men ska bli ett nöje att få leka med nåt med en trevlig motor iallafall.. weee! Trött som fan nu helvete... Vad blev det för leksak då? Turbo och eller kompressormatad Yamma på 250+ hp? =) Citera
fannys Postad 30 April , 2008 Rapport Postad 30 April , 2008 Vad blev det för leksak då?Turbo och eller kompressormatad Yamma på 250+ hp? =) en röd/svart -08 Kawasaki 250 ultra, 250hk och kompressor:-P redan hittat trimkit för framtiden Citera
Mjukis Postad 30 April , 2008 Författare Rapport Postad 30 April , 2008 en röd/svart -08 Kawasaki 250 ultra, 250hk och kompressor:-P redan hittat trimkit för framtiden Fy sinnes! Glöm inte flytvästen och isdubbarna runt halsen! Citera
Povi Postad 30 April , 2008 Rapport Postad 30 April , 2008 fan låter najs du kejan!!!!!!! "bara allt typ som kunde gå fel gjorde det!" Låter ungefär som min o mjukis sviten resa.. först pajar bilen mitt ute i ingenstans, tar typ 4h o få ordning på bilen.... sen stoppad av farbror polisen på vägen hem för fortkörning snacka att Per åkte på monster-bad beat vafan ska han ha isdubbar till mitt i sommarn!?!? Citera
Mjukis Postad 30 April , 2008 Författare Rapport Postad 30 April , 2008 fan låter najs du kejan!!!!!!! "bara allt typ som kunde gå fel gjorde det!" Låter ungefär som min o mjukis sviten resa.. först pajar bilen mitt ute i ingenstans, tar typ 4h o få ordning på bilen.... sen stoppad av farbror polisen på vägen hem för fortkörning snacka att Per åkte på monster-bad beat vafan ska han ha isdubbar till mitt i sommarn!?!? Den resan va ingen höjdare döh Pelle =) Ang isdubbarna så va det bara ett misslyckat försök till att vara rolig Citera
Povi Postad 1 Maj , 2008 Rapport Postad 1 Maj , 2008 ok det var säkert roligt det var nog bara jag som var för onykter för att förstå!!!!!!!!!!!!!!!Åååååååååååå Citera
fannys Postad 1 Maj , 2008 Rapport Postad 1 Maj , 2008 RESAN... håll till godo Ringde polaren på dan och frågade om han skulle med och hämta scootern och sa att det typ bara 22-25 mil el nåt:roll: Vi kommer iväg lite sent runt 17.00 och redan i kalmar så körde vi fel och blåste av 3-4mil till nybro istället och vi skulle söder ut... Börjar förstå att det nog är runt 33-34 mil istället då vi skulle nedanför Kristanstad. Stannar till nedanför Kalmar och får den starkaste kebaben jag nånsin ätit så det brände bra i munnen länge.. När vi närmar oss Kristanstad så skulle jag ringa för vägbeskrivning och i andra luren så svarar en skåning med dålig täckning och försöker vägleda oss mitt ute i vischan (gemigtolk.se) .... hittar fram till slut och prutar till ett lite och kopplar på kärran med scootern på våran risiga fordkombi8-) Kommer till kristanstad igen och polaren kör på och jag sitter å snackar i tele men efter ett tag ser jag en skylt "84 malmö" helvete vi åkte visst lite fel IGEN.. jaja inte mkt att göra och slänger en blick på soppamätaren som e precis soppren och i botten!! Polaren säger att han inte sett en mackjävel på hela vägen så vi gamblar och fortsätter ner mot Malmö. Puuhh har lite tur och en mack dyker upp! Jaha bara att fortsätta hemåt då men när vi närmar oss Karlskrona så börjar det låta om bilfan och bilen kokar... blir stående vid nån rutten kyrka vid kl 1 på natten... fan gör man nu lixom och ringer runt lite men att få tag i 2st med dragkrok mitt i natten var lite svårare... Vi ringer taxi och kollar om dom har dragkrok så vi får hem scootern iallafall men det hade dom ju inte. Ringer bärgaren på jourtid och frågar efter prisuppgift och svarat blir 15000kr!!! helvete asså men det kostar tydligen lite att få hem både bil och scooter då dom får kalla in en stor bil och är ju en bra bit... jaja kommer iallafall hem med en faktura på 14300kr (wee sparade 100+$) vid 05.45 på morgonen! Fattas bara att scooter fan sjunker el nåt nu:mrgreen: Citera
Povi Postad 1 Maj , 2008 Rapport Postad 1 Maj , 2008 RESAN... håll till godo Ringde polaren på dan och frågade om han skulle med och hämta scootern och sa att det typ bara 22-25 mil el nåt:roll: Vi kommer iväg lite sent runt 17.00 och redan i kalmar så körde vi fel och blåste av 3-4mil till nybro istället och vi skulle söder ut... Börjar förstå att det nog är runt 33-34 mil istället då vi skulle nedanför Kristanstad. Stannar till nedanför Kalmar och får den starkaste kebaben jag nånsin ätit så det brände bra i munnen länge.. När vi närmar oss Kristanstad så skulle jag ringa för vägbeskrivning och i andra luren så svarar en skåning med dålig täckning och försöker vägleda oss mitt ute i vischan (gemigtolk.se) .... hittar fram till slut och prutar till ett lite och kopplar på kärran med scootern på våran risiga fordkombi8-) Kommer till kristanstad igen och polaren kör på och jag sitter å snackar i tele men efter ett tag ser jag en skylt "84 malmö" helvete vi åkte visst lite fel IGEN.. jaja inte mkt att göra och slänger en blick på soppamätaren som e precis soppren och i botten!! Polaren säger att han inte sett en mackjävel på hela vägen så vi gamblar och fortsätter ner mot Malmö. Puuhh har lite tur och en mack dyker upp! Jaha bara att fortsätta hemåt då men när vi närmar oss Karlskrona så börjar det låta om bilfan och bilen kokar... blir stående vid nån rutten kyrka vid kl 1 på natten... fan gör man nu lixom och ringer runt lite men att få tag i 2st med dragkrok mitt i natten var lite svårare... Vi ringer taxi och kollar om dom har dragkrok så vi får hem scootern iallafall men det hade dom ju inte. Ringer bärgaren på jourtid och frågar efter prisuppgift och svarat blir 15000kr!!! helvete asså men det kostar tydligen lite att få hem både bil och scooter då dom får kalla in en stor bil och är ju en bra bit... jaja kommer iallafall hem med en faktura på 14300kr (wee sparade 100+$) vid 05.45 på morgonen! Fattas bara att scooter fan sjunker el nåt nu:mrgreen: lol fyfan så segt asså låter redigt misslyckat Hur mycket köpte du scootern för? =) Citera
Lion32 Postad 1 Maj , 2008 Rapport Postad 1 Maj , 2008 lol fyfan så segt asså låter redigt misslyckat Hur mycket köpte du scootern för? =) Det är inte rätta frågan? Den leder: Hur fan kan du vakna innan 18:00 dan efter du har supit så mycket?? Jag gjorde ett tappert försök vid 13:00, för att spy 2 gng TILL. Piggna till vid 18:30. Standard. Kul med scootern i allafall. Hoppas man får provköra den i sommar. Citera
Povi Postad 1 Maj , 2008 Rapport Postad 1 Maj , 2008 Det är inte rätta frågan?Den leder: Hur fan kan du vakna innan 18:00 dan efter du har supit så mycket?? Jag gjorde ett tappert försök vid 13:00, för att spy 2 gng TILL. Piggna till vid 18:30. Standard. Kul med scootern i allafall. Hoppas man får provköra den i sommar. hahah jasså det blev så mycket supande igår asså tyckte inte du verkade full när jag träffa dig =) själv vaknade jag upp och mådde lika bra som vilken dag som helst lite torr i munnen kanske... Riktigt skönt att aldrig bli bakis i stort sätt behöver dra i mig minst en 70is då Förbannat jävla ont i ryggen dock!! slängde upp polarn på axlarna och gick iväg med han blev att jag tog i lite för mycket mot vad ryggen klarade kan fan knappt sitta ordentligt i stolen o grinda Nåra tipps på hur fan man ska få bort ryggvärken???? Citera
fannys Postad 1 Maj , 2008 Rapport Postad 1 Maj , 2008 Gav 127k för scooter + kärra.. Kom hem nyss från första provturen och mkt trevligt acc må jag lova:-P Klart Lion32 du lär väl sitta där nere i hamnen varje dag så du kan inte missa mig;-) Citera
Lion32 Postad 1 Maj , 2008 Rapport Postad 1 Maj , 2008 Nää, inte då. Senare kom vi igång och det gick åt en hel del boose + efterfest. Ajaj, jag e för gammal för sånt numera. Citera
Povi Postad 2 Maj , 2008 Rapport Postad 2 Maj , 2008 Akta er grabbar här kommer maj riggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jag tänkte bara.. visst är det april skämt man brukar använda sig av det finns inte något som heter maj skämt va???? för detta e fan helt overkligt!!!!!! Jag vet inte jag kanske är fisk som slänger in pengarna med träff/överpar emot drag och torskar gång på gång?? Citera
Recommended Posts