Gå till innehåll

FLT - AQo på button, felspelad?


ninjalittle

Recommended Posts

Table 'Southlake': $0.15-$0.30 Limit HE (Real Money)

Seat 0: tonnikala ($4.25 in chips)

Seat 1: Pjotr_Von ($10.40 in chips)

Seat 2: opf1 ($6.35 in chips)

Seat 3: txcrickets4 ($2.75 in chips)

Seat 4: tsimtsim ($5.55 in chips)

Seat 7: Ace_Cya ($3.50 in chips)

Seat 8: Doom88 ($9.55 in chips)

Seat 9: SuperHERO ($8.05 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to SuperHERO: Qc

Dealt to SuperHERO: As

tonnikala : Post Blind ($0.10)

Pjotr_Von : Post Blind ($0.15)

*** Pre-Flop *** :

opf1 : Bet ($0.30)

txcrickets4 : Fold

tsimtsim : Fold

Ace_Cya : Fold

Doom88 : Fold

SuperHERO : Raise ($0.45)

tonnikala : Call ($0.35)

Pjotr_Von : Fold

opf1 : Raise ($0.30)

SuperHERO : Call ($0.15)

tonnikala : Call ($0.15)

*** Flop *** : 4h 5c Qh

tonnikala : Check

opf1 : Bet ($0.15)

SuperHERO : Raise ($0.30)

tonnikala : Fold

opf1 : Raise ($0.30)

SuperHERO : Call ($0.15)

*** Turn *** : [ 4h 5c Qh ] 3c

opf1 : Bet ($0.30)

SuperHERO : Raise ($0.60)

opf1 : Raise ($0.60)

SuperHERO : Call ($0.30)

*** River *** : [ 4h 5c Qh 3c ] Jd

opf1 : Bet ($0.30)

SuperHERO : Call ($0.30)

*** SUMMARY ***

Pot: $5.10 | Rake: $0.15

Board: [ 4h 5c Qh 3c Jd ]

 

Lite för aggressivt av mig på turn anar jag, borde nog ha synat ned turn och river, oavsett hur fiskiga de är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog synat ner turn och river bara, han har spelat som att han sitter med AA, AK, KK. Han kan sitta med AQ också. Men jag kan inte sätta honom på en hand som skulle vara sämre än din förutom KQs i det läget då han cappar preflop och flop.

 

Så du spelade alldeles utmärkt innan turn tycker jag. Och du gjorde väl inget allvarligt fel på turn, men här tror jag det kostade dig 2BB extra att raisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PF, det är bara rätt att spela AQo mot en spelare som höjer UTG om han är väldigt aggressiv. Du gör dock rätt som höjer när du ska spela. Han ska höja ganska många händer för att AQo ska ha någon vidare equity mot hans handdistribution.

 

Floppen, BB checkar, fi betar och du höjer för att slå ut BB. Strålande.

 

Turn, fi betar, du höjer, fi trebetar. Helt fel. Om du hade gjort som du sa längst ner att du gjorde och inte som det stod i HH att du faktiskt gjorde hade du gjort rätt. Syna ner honom. Han cappade från UTG, trebettade din flophöjning. Karln har ställt sig upp på bordet och ylat mot månen att han ÄLSKAR sin hand. Det gör ärligt talat inte du. Men eftersom potten är stor och fin så synar vi ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du gjorde väl inget allvarligt fel på turn, men här tror jag det kostade dig 2BB extra att raisa.

 

Låt oss vara väldigt generösa och säga att OP har 25% equity på turn. I så fall kostade hans raise 1,5BB. Hans hjärnsläpp på turn kostade alltså inkomsten från 50 perfekt spelade händer.

 

Jag skulle nog personligen sträcka mig till att kalla det ett allvarligt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hade gjort som du sa längst ner att du gjorde och inte som det stod i HH att du faktiskt gjorde hade du gjort rätt.

Min hjärna berättade en historia men mina fingrar skrev en annan :) Men tack för svaren... vann handen trots allt, killen som bettade så hårt satt på AJ...

 

Det är verkligen fascinerande hur systematiskt många av er på detta forum, t.ex. du lethe, beskriver alla lämpliga drag och hur väl ni behärskar allt som har med spelet att göra. Hoppas att jag förr eller senare når er nivå :) Än så länge är jag the king of tilt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt posta händer och delta i diskussionen kring dem. Det viktigaste är väl att kunna ta kritik. Jag blir iofs varm i magen när jag får beröm, men när någon hittar ett fel i hur jag tänkt och kommer med ett långt motargument så tjänar jag pengar på det.

 

Ju mer du diskuterar här dessto fler av dina feltänk kommer att bli nedskjutna. Om du ändrar dig när någon motbevisat dig så spelar du ju efter det bättre poker!

 

Jag kan också å det varmaste rekommendera microlimit-forumet på http://www.twoplustwo.com - där postas det många många fler händer än det gör här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...