Gå till innehåll

NLT - Trn, KQo UTG nära bubblan

Recommended Posts

Postad

Sitter på en 9de plats, får KQo, 20 får cash, 23 kvar.

Onny spelar väldigt löst och försöker se alla floppar billigt. Tony har spelat relativt Tight innan. I.C.U.P uppfattar jag som relativt weaktight.

Game #1529182813: Hold'em NL (300/600) - 2005/12/08 - 19:16:04 (ET)

Table "Tourney 1510073 - 2" Seat 9 is the button.

Seat 1: I.C.U.P (8652.50 in chips)

Seat 2: Burken (9804 in chips)

Seat 3: tonyzzz (14025 in chips)

Seat 7: tapit sits out

Seat 8: Cesa18112 (4728 in chips)

Seat 9: Wobbs123 (2909 in chips)

Seat 10: Onny87 (20097 in chips)

Onny87: posts the ante 75

I.C.U.P: posts the ante 75

Burken : posts the ante 75

tonyzzz: posts the ante 75

tapit: posts the ante 75

Cesa18112: posts the ante 75

Wobbs123: posts the ante 75

Onny87: posts small blind 300

I.C.U.P: posts big blind 600

----- HOLE CARDS -----

dealt to Burken [Kc Qd]

Burken : raises to 1200 <-- Ska jag trycka här istället för att höja?

tonyzzz: calls 1200

tapit: folds

tapit sits back

Cesa18112: folds

Wobbs123: folds

Onny87: folds

I.C.U.P: calls 600

----- FLOP ----- [Kh 3d Jd]

I.C.U.P: checks

Burken : bets 2000

tonyzzz : reraises to 4000

In med degen?

*Lite RP - QoS*

Postad

Du har väl runt 15bb så det känns som lite overkill att trycka preflop i det läget. Så brådskande är det ju inte. Har jag fattat dig rätt så brukar du väl betta de flesta floppar och det kan ju mycket väl Tony snappat upp. Jag hade nog tryckt här...

Postad

Det är 3900 i potten, du bettar 2000. Fi kan mycket väl ta detta som ett vanligt continue bet och tro att du är svag och därmed försöka köpa potten. Hade inte släppt KQ i detta läge, så jag hade nog tryckt.

Ang handen i allmänhet så hade jag nog raisat mer än en enkel dubbling av BB från utg. När du raisar till 1200 så ger du väl nästan läge för spelare att syna ner, eftersom det är högst troligt att BB synar ner för 600 med en hel del redan i potten. En raise till 2k hade jag tyckt varit bättre, då kan du fortfarande släppa handen om du får omslag och tror dig är slagen. Dessutom gör du det svårare att limpa med då det inte är lika troligt att BB auto synar dig från BB. På Flop hade jag sedan bettat ca 3k (du har då runt 6k tror jag) och då gett Fi en möjlighet, fold eller omslag. Tycker du lämnar dig lite öppen för bluff i detta läge, med en 2k preflop bet och en bra träff på flop och ett 3k bet så borde Fi veta att han inte kan bluffa dig ur handen.

Jaja, lite allmäna tankar bara, jag kan mycket väl ha fel och att du spelat handen på bästa sätt redan.

Postad
Sitter på en 9de plats, får KQo, 20 får cash, 23 kvar.

Bubblan i en SnG är skitviktig, bubblan i en normal mtt är rätt oviktig (den riktiga bubblan i en mtt är snarare i typ topp femman). Det utnyttjar man med fördel genom att spela aggro som tusan på bubblan i en mtt eftersom folk tenderar att vara alldeles för tighta.

Burken : raises to 1200 <-- Ska jag trycka här istället för att höja?

Definitivt inte trycka in (din hand är för svag för att riskera så mycket för en så liten pott), höjningen bör dock ha en hyffsad chans att ta mörkarna osynade för att vara en bra idé. En fold här vore allmänt rätt långt ifrån att vara ett klart dåligt spel.

Burken : bets 2000

Känns nästan som om du skulle kunna trycka direkt här. Ser väldigt mycket ut som ett färgdrag som jammar för att maxa foldequity (varvid du kan få syn av en massa pockets och tom färgdrag) och du har ju en väldigt tung läggning med TPGK om du får omslag med så bra pottodds.

In med degen?

Knepigt med en tight spelare där. Om du verkligen känner att han höjer väldigt sällan så kan du nog faktiskt folda, men spelteoretiskt är det fördärvligt att göra så pga pottodds.

Postad

Hade nog foldat pre flop, max limpat. Måste ju nästan lägga ner handen om ngn reraisar dig. En limp från utg väger väll nästan tyngre än mini höja?

På floppen hade jag ställt in. Förlite chips kvar för att betta.

Grymmt jobbigt läge när han reraisar där men då ditt bett var så litet finns det ialf chans att han sitter på AJ eller liknande. Hade inte orkat släppa där utan ställt in.

Edit: Känns lite farligt att han bara miniraisar dig...Kan nog utesluta AK ialf.. vete fan hur jag gjort där.