Gå till innehåll

FL - SH, vettigt sedda många floppar på micro nivå?

Recommended Posts

Postad

Har börjat grinda på CG SH FL $0.15/0.30 i ett försök att få stor rull nog för att kunna gå upp till FL $0.25/0.50.

Har bara 738 händer registrerade på den här nivån så all statestik får tas med en nypa salt men bättre än inget.

Jag ser 30,62% av alla floppar har 31,86% WonSawFlop. Gör 10,9 BB/100 händer vilket borde ses som bra.

Höjer 14,49% före floppen vilket oxå borde vara vettiga siffror.

Nu till min fråga, ser jag "rätt" mängd floppar eller borde jag vara tightare? Är det någon annan siffra som jag borde lägga märke till för att den är ovanligt hög/låg?

Postad

Vänta ett tag till innan du börjar bry dig i det där. Koncentrera dig på att spela "rätt" starthänder i stället. Det finns ju inget som säger att du inte har fått extraordinärt bra händer i rätt situation dom första 500 händerna. Så det där kommer nog att jämna ut sig.

Det ska dock erkännas att jag vet inte hur många % flopseen man ska ha i FLT SH.

Postad
Vänta ett tag till innan du börjar bry dig i det där. Koncentrera dig på att spela "rätt" starthänder i stället. Det finns ju inget som säger att du inte har fått extraordinärt bra händer i rätt situation dom första 500 händerna. Så det där kommer nog att jämna ut sig.

Det ska dock erkännas att jag vet inte hur många % flopseen man ska ha i FLT SH.

Jag måste väl säga att jag börjar kunna starthands kraven. Även om jag just nu bara har underlag på ca 800 händer beror på att jag inte använt PO förut. Ville snarare ha svar på om det var vettiga siffror jag tog upp.

Postad
Jag ser 30,62% av alla floppar har 31,86% WonSawFlop. Gör 10,9 BB/100 händer vilket borde ses som bra.

Jag kan inte översätta mellan sedda floppar och Voluntaraily put $ in pot. Vet du vad din VPIP är?

Postad
Vad jag menar var att jag tror knappt att 800 händer kan ge en fingervisning om var du hamnar.

Just VPIP är en statistik som konvergerar ganska snabbt och efter 800 händer har du betydligt mer än en fingervisning om vad din siffra på lång sikt är.

Postad

Jag kan inte översätta mellan sedda floppar och Voluntaraily put $ in pot. Vet du vad din VPIP är?

Inte en anning om vad den är men borde det inte gå att hitta i PokerOffice? Om någon vet var man hittar det får dom gärna säga till.