Gå till innehåll

Trött på cashgame, börjar spela MTT och SnG, tips?


fishifish

Recommended Posts

Jag har börjat tröttna på att spela cash games..

Jag har spelat i ca tre år nu och vunnit från månad till månad..

ibland har man fått kämpa upp det efter några jobbiga förluster..

Jag spelar allt från 0.10/0.20 - 1/2 NL.. Alltid NL..

 

 

Jag är rätt ny till MTT men spelat en del sit&go.. Vilka byins ska jag börja med att spela? Både Sit&Go och MTT? min rulle är inte så stor just nu efter 2 jobbiga månader.. hur ska jag lägga upp mitt spel för att gå i vinst på turneringar?

 

Fråga detta eftersom jag är rätt nu till turneringsspel..

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är en äkta cashgamespelare tycker jag du ska börja med att läsa Harrington on Holdem Vol 1+2 för att få bra grund i spelet, om du nu känner att du inte är helt hundra på detta.

 

Sen tycker jag du ska köra med runt 50 inköp på den nivån du hade tänkt spela, antar det är vettigt att börja på 10+1 SnG's ifall du vill känna på det lite först (oftast mkt lätt motstånd på denna nivå).

 

Du får inte glömma bort att variansen kan vara mkt stor när du lirar SnG, så en dålig period kan innebära 2 av 20 ITM, utan att man lirar kasst.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 inköp känns definitivt i allra minsta laget när det gäller S&G.

Variansen i turneringspoker kan vara väldigt stor och när du missat ITM 10 gånger i rad så känns det inte så kul om bara har 50 inköp, skulle rekommendera minst 100.

 

Ojdå, skulle ha skrivit absolut minst 50 inköp :P sen syftade jag mest på SnG, MTTs kan vara rätt så mkt tuffare känns det som.

 

Så 100 är absolut ingen dum idé :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till skillnad från vad en del på detta forum tycks tro, så är variansen i SNG:s lägre än i cash games. 50 inköp är helt klart en väl tilltagen rulle, 25-30 inköp är de siffror jag hört i sammanhanget.

 

(MTT:s har däremot mycket högre varians eftersom ca 10% cashar ist.f. ca 30% som i SNG:s)

 

edit: 25-30 inköp gäller alltså om man är en dokumenterad vinnare över ett stort antal sng:s. för en ovan spelare låter 50 inköp rätt lagom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger att du redan lirat en del SnG varför då inte ta ett litet steg i taget?

Börja med MTT för få spelar kanske 20-30 st för att sedan gå upp i "nivå" ju säkrare du känner dig, om ett år kanske du är redo för att ta dig an riktigt stora MTTs.

 

Sedan finns det ju olika typer av MTT oxå, jag vet inte alla men shootouts kanske skulle vara något att prova på?

 

Och som någon redan skrivit, läs böcker om turneringspoker, finns ju en del trådar om bra böcker i ämnet här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Vill bara ge dig ett tips,

 

börja att lira på låg nivå!! Jag spelade bort nästan hela rullen i början på sng´s. Jag hade inte lärt mig hur lätt det kan svänga och hur svårt det är inte tilta efter en downperiod. spelar du på två bord åt gången på 100 nivån och torskar kan du blåsa $440 på nån timme.

 

Det motsvarar åtminstone minst en veckas spel med tight aggresivt tråkigt cashgame på 1-2 nivån.

 

ta det lugnt, börja på lägre nivåer tills du har åtminstone 20 - 30 turneringar i ryggen innan du gradvis kan öka i limits.

 

Men det är såklart bara vad jag tycker.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...