Gå till innehåll

NLT - Trn, spelar helt fel med SC?


fishifish

Recommended Posts

Jag spelar riktig bra tills jag kanske har 15000 - 20000 tusen.. sen går det bara skit..

 

SOm nyss spelade jag 20k G på prima.. jag hade 16000 och Average var 10000.. blind 600.. 240 spelare kvar av 780..

så får jag :8d::7d: och en kille höjer mig med 1500 och jag callar..

 

Flop: :Tc::Jh::9d:

 

Han går all in med 13000 typ.. direkt när det är hans tur..

Gör jag fel med ett call? måste sätta han på AA el KK...

 

Var det ett dåligt call innen flopen?

SJälv tycker jag om SC.. så jag tycker inte det..

Hur ska kunna förbättra mitt spel lite senare i en MTT?

 

* RP och flytt till HA - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar riktig bra tills jag kanske har 15000 - 20000 tusen.. sen går det bara skit..

 

SOm nyss spelade jag 20k G på prima.. jag hade 16000 och Average var 10000.. blind 600.. 240 spelare kvar av 780..

så får jag :8d::7d: och en kille höjer mig med 1500 och jag callar..

 

Flop: :Tc::Jh::9d:

 

Han går all in med 13000 typ.. direkt när det är hans tur..

Gör jag fel med ett call? måste sätta han på AA el KK...

 

Var det ett dåligt call innen flopen?

SJälv tycker jag om SC.. så jag tycker inte det..

Hur ska kunna förbättra mitt spel lite senare i en MTT?

 

Driver du med oss? är ju en solkar syn på flop!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar riktig bra tills jag kanske har 15000 - 20000 tusen.. sen går det bara skit..

 

SOm nyss spelade jag 20k G på prima.. jag hade 16000 och Average var 10000.. blind 600.. 240 spelare kvar av 780..

så får jag :8d::7d: och en kille höjer mig med 1500 och jag callar..

 

Flop: :Tc::Jh::9d:

 

Han går all in med 13000 typ.. direkt när det är hans tur..

Gör jag fel med ett call? måste sätta han på AA el KK...

 

Var det ett dåligt call innen flopen?

SJälv tycker jag om SC.. så jag tycker inte det..

Hur ska kunna förbättra mitt spel lite senare i en MTT?

 

Driver du med oss? är ju en solkar syn på flop!!!

 

legat så bra till på kanske 10 av dom 13 jag spelat denna månaden och inte kommit i pengarna ännu.. alltid kommit runt 100 - 250.. så jag ifråga sätter mitt spel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överraskning: ännu en bad beat tråd förklädd till handanalys (FI hade KQ)...

 

Nej tyvärr.. det hade han inte.. KK hade han..

Och tro du jag callat om jag trodde han hade det?

 

Nej, jag trodde att det visade sig att han hade det i efterhand.

 

Men ärligt talat, vad var då frågan? Är du orolig för att det är en läcka när du synar med floppad stege?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överraskning: ännu en bad beat tråd förklädd till handanalys (FI hade KQ)...

 

Nej tyvärr.. det hade han inte.. KK hade han..

Och tro du jag callat om jag trodde han hade det?

 

Nej, jag trodde att det visade sig att han hade det i efterhand.

 

Men ärligt talat, vad var då frågan? Är du orolig för att det är en läcka när du synar med floppad stege?

 

Frågan var hur jag ska kunna förbättra mitt spel sent i MTT.. Q kom på turn och han fick in stegen.. ska jag folda stegen i detta tillfället när han sätter mig all in.. och kanske drar ut mig..

 

Blivit så osäker på mitt spel efter en jobbig månad..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

satt du i blinden eller annars tycker jag du gör tok fel som syna 10% av din stack med 89s. Jag skulle förvisso lägga undan den i BB oxå i det här läget i turneringen.....

 

Ja jag la in BB me. annars hade jag nog inte callat.. men det är det att jag alltid gör sådana call i MTT när jag har mycket i chip..

Vet att det är mycket dåligt.. men nu flopade jag stegen men tyvärr gick det inte vägen.. men jag behöver hjälp med mitt MTT spel.. mest hur jag ska spela i ett chip leader vid bordet och i slutet av en MTT..

 

 

 

Har nyss börjat spela MTT och inte fått någon riktig vinst.. kanske ska satsa på Sit&Go ett tag till.. Har tröttnat på NL cash games.. svenska böcker som ni kan förslå? har hört att det kommer en del på svenska som dom översatt.. men vilka är det??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker preflopsynen är ok. Visst kan man folda också, men det är inget monsterraise och det är bra att visa att man inte ger upp sina blinds billigt.

 

Postflop är ju ingen diskussion, bara att dega in.

 

Öppen fråga: Beroende på position hos pre-raisaren, hur synbenägen är ni med 87s? Jämför tex om pre-raisaren sitter UTG jämfört med att han sitter på knappen. UTG-raisare har antagligen en stark hand vilket innebär att man kan busta honom om man floppar stort. En knapphöjare kan ha lite vad som helst, dock troligast något som är bättre än 8 hög. Fördelen med knapphöjaren är att man har stor chans att ha bäst hand om man floppar så lite som ett par, nackdelen är att man mindre troligt kan busta honom om man floppar stort, just eftersom han knappast vill lägga något mer i potten med K hög. Dessutom kan man få svåra beslut med mellanpar osv mot knapphöjaren. Mot UTG-höjaren spelar man inte vidare om man inte floppar riktigt bra eller att man får gratiskort/dra billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen preflop var inte befogad tycker jag. Rent pottodds mässigt var den befogad (se nedan), men om M (=(BB+SB)/stack at risk x antal spelare/10) <20 så tycker jag inklusive många andra att man förlorar på att spela sc. Anledningen till detta är att risken för att bli utslagen ur turneringen spelar in. När man spelar sc blir man oftast av med en hel del av stacken, detta har man inte råd med om M<20.

 

En enkel beräkning om synen preflop var befogad pottodds mässigt:

 

Antar att killen med KK går allin på floppen, därför kan man inte spela några drag efter floppen.

 

Chansen att ha en vinnande hand på floppen=5,28%

 

 

(färg=0.84%

stege=0.84% (marginellt större chans mins inte hur mycket)

 

tvåpar eller triss samtidigt som han inte får kkk=

 

6/50x5/49x46/48+6/50x47/49x5/48+48/50x6/49x5/48= 3,60%)

 

Pottodds=900/29300=3,1%

 

 

Frågan är om alla spelare med KK verkligen går allin på en bräda som är färgad eller connected, jag skulle inte göra det. Men förmodligen skulle de flesta spelare förlora stacken mot tvåpar eller triss.

 

Gränsen för hur mycket man kan syna med 87s om stackarna är som ovan går vid ca 1500, dvs för att det ska va meningslöst för en motståndare att syna med sc måste fi ovan beta 2150 (3,6 ggr BB).

 

Från den här handen tycker jag man tydligt ser hur viktigt det är att beta lite mer än 2,5 ggr bb med en bra hand preflop, om man inte har förmåga att folda på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lättare se vem du menade när du la till citatet. Blir ofta trackad för att jag spelar för tajt så jag trodde du menade mig.

 

Tycker också det är lite märkvärdigt att ens fundera på att folda stegen på floppen. Speciellt i det här skedet i en turnering när alla spelar lite lösare och aggressivt, eller åtminstone bör göra det.

 

Jag har precis som Fishifish problem att ändra spelstil i mitten av en Turnering. I slutet av en turnering är det inte speciellt svårt att spela, bara försöka stjäla så mycket som möjligt och spela alla par aggressivt. Men det är den där gradvisa övergången från tajt till lös som jag också har svårt med.

 

Man måste spela fler marginella händer i mitten av en turnering eller när 5<M<20, typ KT från mitten position och liknande. Svårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...