Gå till innehåll

BR slutar att utvecklas efter en viss nivå?


Njursparven

Recommended Posts

Har ett litet obetydligt problem som har hänt mig ett flertal gånger.

 

Jag brukar spela NLHE 0.1/0.2 och .25/.50 och plussar helt ok.

 

Problemet är att varje gång mitt saldo når ca $800 så slutar det att växa. Jag försöker vinna mer, men tappar tålamodet och cashar ut häften.

Sedan börjar det om, går raskt upp till ca $800 och sen tar utvecklingen stopp.

 

Tror det kan vara så att jag har nån slags spärr i huvet som säger "du har så mycket nu, det är ok att slaska lite" :roll:

 

Nåja, inget större problem. Undrar om någon har samma problem och lite tankar och tips hur man ska göra för att få bort "spärren".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du känner att du har mycket relativt din nivå (nä, jag har inte gjort någon överslagsräkning på hur många inköp så det är rådet är inte failsafe) så går du helt enkelt upp i nivå där du automatiskt (normal reaktion iaf) spelar lite mindre slaskigt, så avhjälper du ditt problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problemo som dig, ungefär samma nivåer oxå, men jag brukar inte komma över $600. Har haft samma problem på 3 sajter irad nu. Brukar som baller säger försöka att inte tänka på hur jag ligger till för dagen/sessionen. Men egentligen, vad ska man gnälla på, huvudsaken är väl att man plussar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem går bra och kommer upp till en nivå på rullen som man är stolt över. Då tar man risker eller nått och då tappar man direkt, köper in sig på bord man inte spelat om man haft mindre med mera. Sen tror jag mycket på det nån nämnde innan att man inte ska kolla sin rulle hela tiden,max 3 ggr på dag räcker, annars blir man antingen stressad över förlusterna eller så börjar man slaska pga vinsterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem i början av min tid på nätet.

 

Vad jag har gjort, och som jag tror kan vara till hjälp, är att jag har ett excelblad där jag för in varje session och som sammanställer allt på ett snyggt och överskådligt sätt.

Förutom att jag vill ha svarta siffror för varje session, så blir ett av målet att varje månad ska bli så bra som möjligt.

 

Jag gillar att föra statistik över mitt spelande och för mig blir det viktigt att hålla siffrorna så bra som möjligt månad efter månad. Jag vill inte att snittet per timmer ska sjunka, att nästa månad ska bli sämre än föregående, osv. Detta gör att jag ser på spelandet litegrann som ett jobb. Varje månad funderar jag ut hur jag ska lägga upp den. Vilka bonusar jag ska ta, vart jag ska spela, hur jag har spelat den senaste tiden, osv.

 

Ni som har det här problemet, hur ser ni på ert spelande? För ni någon statistik över det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar FL men har precis samma upplevelse fast min gräns legat runt $1000. Har tänkt förändra mitt upplägg och göra som du att casha en del istället för att tappa respekten för pengarna när rullen växt till sig. Jag spelar bäst när jag får kämpa lite och slaskar när jag tycker jag är kung och "har råd".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis samma problem här. fast lägre, 400$ går min gräns på. förstår inte varför.

 

spelade upp till 400 på tiden expekt var på prima. sen när dom flyttade tog jag ut allt utom 100 och satt in på parbet... upp till 400.. tills de bytte.. tog ut rubbet och flyttade 100 till en ny sida.. uppe på 400 igen, och där sitter jag.

 

många gånger funderat på att föra statistiken i ett excel dokument eller någonting. vet dock inte hur jag ska lägga upp det på ett snyggt sätt.

kanske mn kan få lite hints av dig Nickefik ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns som jag själv har samma spärr på 10 000 dollar... sigh

Här är en lösning. För över $1k till mig varje gång du kommer upp till $10k så kan du fortsätta växa kontinuerligt. Jag kan t.o.m. vara schysst nog att skicka tillbaka 10% till dig efter årslutet. Win-win baby! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att ni flyttar fokus från vad BR ligger på exakt till att sätta upp ett mål för hur många timmar ni ska spela en dag/vecka/månad.

 

Utöver detta mål så fokuserar ni på hur ni spelar. Vad ni har gjort dåligt/bra, vad som behöver förändras.

 

Att jaga highscore på BR är inget bra sätt att spela på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att ni flyttar fokus från vad BR ligger på exakt till att sätta upp ett mål för hur många timmar ni ska spela en dag/vecka/månad.

 

Utöver detta mål så fokuserar ni på hur ni spelar. Vad ni har gjort dåligt/bra, vad som behöver förändras.

 

Att jaga highscore på BR är inget bra sätt att spela på.

 

Låter som ett bra tips!

I nuläget är jag väldigt dålig på att föra statisktik över mitt spelande, använder inte ens pokertracker. Ska försöka bättra mig på den fronten :-o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...