Gå till innehåll

Har de apor som sköter supporten?


Myssion

Recommended Posts

Har kontaktat olika pokerrum för att utreda var de är belägna och har licens osv.

 

CardRoom, lajv-chatsupport:

Jag: Which company owns and runs Cardroom?

Orangutangen i andra änden: I don't understand your question?

 

Jag visste inte riktigt hur jag skulle svara. :shock:

 

 

HolidayPoker, går in på deras lajv-chatsupport:

Jag: Which company owns and runs HolidayPoker?

Makaken svarar: Unfortunately I can't answer your question since we do not support that website.

 

Va? Slog jag fel nummer eller nåt?? :roll:

 

Sparade den bästa till sist:

Mäjlade till BestPokers support. Eller rättare sagt, jag skrev, på svenska, i en ruta på deras svenskspråkiga hemsida, där det stod "Fråga till support:"

 

En stund senare får jag ett mäjl tillbaka där det står: "Unfortunately we can't answer your question we don't understand your language. English is the only language on our support. Please re-send your question in English."

 

Jaha, märkligt med tanke på deras svenskspråkiga hemsida samt deras svenskspråkiga frågeformulär som jag skrev i, men okej, jag kan väl skicka min fråga på engelska till dem.

 

Sagt och gjort, får ett svar bara några minuter senare:

 

"BestPoker.com Ltd is registered in Cyprus.

 

Best Regards,

 

Henrik Persson"

:roll::shock::roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå? Nu ska vi väl inte generalisera i äkta svensk anda, kan ju vara en engelsman eller amerikan som är svenskättling. :-o:D

 

Och sedan förövrigt kan jag säga som så att det säkert är fler som arbetar inom supporten och det behöver inte vara samma person som svarade på det första mejlet även om det bara är en epostadress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ha hört samtalet mellan mig och supporten på neteller.

freeman: i have the verify money on my account.. etc

support: no you cant not.we did send money on friday and on monday it was a holiday/red day and to day it is wedsday.

freeman: the world dont stop spinning becouse you have a holiday.

support: but you cant have the money on you account yet. it take 3 working days.

freeman: AND i have 3 working days.

support: but it was a redday on monday.

freeman: AND the world dont stop spinning becouse YOU have a day off

 

 

polaren låg i soffan och asgarvade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och sedan förövrigt kan jag säga som så att det säkert är fler som arbetar inom supporten och det behöver inte vara samma person som svarade på det första mejlet även om det bara är en epostadress.

 

Å fan...

 

Poängen är ju att dom dels skriver att "ingen här kan ditt språk", och dels har både sin hemsida och sitt frågeformulär på svenska...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ha hört samtalet mellan mig och supporten på neteller.

freeman: i have the verify money on my account.. etc

support: no you cant not.we did send money on friday and on monday it was a holiday/red day and to day it is wedsday.

freeman: the world dont stop spinning becouse you have a holiday.

support: but you cant have the money on you account yet. it take 3 working days.

freeman: AND i have 3 working days.

support: but it was a redday on monday.

freeman: AND the world dont stop spinning becouse YOU have a day off

 

 

polaren låg i soffan och asgarvade.

 

Haha... hoppas att du vidhöll dina terorier om arbetsdagar bara för att jävlas :lol:

 

Skumt att överföringen bara tog en eller två arbetsdagar iaf, det är ju rätt vasst och... värt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och sedan förövrigt kan jag säga som så att det säkert är fler som arbetar inom supporten och det behöver inte vara samma person som svarade på det första mejlet även om det bara är en epostadress.

 

Å fan...

 

Poängen är ju att dom dels skriver att "ingen här kan ditt språk", och dels har både sin hemsida och sitt frågeformulär på svenska...

 

Jo, klar brist i deras system att formuläret e på svenska. Och att man inte kan skriva in på svenska.

 

Samt att det du fick var ett standardformulär när någon antagligen sneglade över mejlet och såg att det inte var engelska. Med största sannolikhet gör dom så bara för att det inte ska bli några missförstånd. Och för att det är enklare att använda färdiga responsmallar till ditt problem. Mallar som är på engelska.

 

Men klart dåligt att formuläret är på svenska om man inte själv kan skriva på svenska. Eller ifall dom inte meddelar med stora bokstäver att formuläret måste skrivas på engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev just ett mail via Eurobets svenska formulär på engelska med tanke på den här tråden. Svaret jag fick var bl.a. följande:

 

The solution to install the problem to be able to be run, what you have to do is clear the cash, and have desactivated the pop up option and the firewall option too.

 

Med lite fantasi kan man väl förstå ungefär vad de menar, men det blir roligare om man direktöversätter. Lösningen att installera problemet för att kunna bli kört, vad du måste göra är att tömma pengarna, och ha deaktiverat popup-optionen och brandväggen också.

 

Hoppas nu det här löser problemet, har ingen lust att avkoda ett mail till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, det låter som vanligt när man har med supportpersonal att göra. Support- och kundservicepersonal är enligt min erfarenhet, generellt sett, några jävla idioter som bara verkar ha tagit anställning för att dom inte kunde få det jobb dom egentligen vill. Detta gäller alla brancher som jag har behövt ha kontakt med några sådana. Frustrationen över vissa samtal och mailkonversationer jag haft med såna här typer är som en stor jäkla parodi.

 

För att pokerrelatera så minns jag speciellt ett samtal med en i NETeller-supporten. Jag hade glömt mitt lösenord och det lösen jag fick via auto-mail fungerade inte. Jag förklarar detta för supporten som då, efter noggrann identifiering, ger mig lösenet. Jag förklarar för honom att det måste vara en bugg i ert system, för er mail-auto-password-reply ger mig ett gammalt lösenord, det jag först använde när jag skapade ett konto hos er.

- NO, that is not your password. Do you understand what your password is?

- Eh...yes, you just told me, but I think it's a bu...

- NO, do you understand what your password is?

- Yes, but...

- Do you understand what your password is?

I en riktigt otrevlig ton dessutom. Jag sa att ja det gör jag och tackade för mig. Skickade sen ett mail för att rapportera buggen. Fick inte ens ett tack tillbaka.

 

Jag kan dra hur många historier som helst, men orkar inte.

 

*Arg idag, men lättad. Har fått min nya dator idag, som jag direkt efter köp fått lämna in två ggr. Det var jättekul att hålla på med deras support i en månad...för en splitter ny dator. Denna gången verkar den funka iaf. :)*

 

Ah, det var skönt att skriva av sin supporthatarfrustration lite. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...