Gå till innehåll

Kan inte vinna i cashgame, vad gör jag för fel?

Miian

Recommended Posts

Om du vill rätta till cashspelet borde du prova tcop (ten ************ of poker). Det är ett nytt hjälpprogram som efter varje avslutad hand säger till om du gjorde något fel, tex höjde för mycket eller för lite, försvarade inte stark hand, drog för stege när färgdraget låg ute osv. Programmet är gratis fungerar tillsammans med cardozas pokersite (ipoker), http://www.cardozagames.com.

Jag hade också stora problem med övergången från turneringar till cash, men har lärt mig spela betydligt mer tekniskt korrekt med tcop. Riktigt skönt att ha ibörjan och nu fungerar den perfekt som tilt-varnare. Så fort man börjar spela tveksamma händer eller bluffa för lågt skriker programmet till.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 2 weeks later...

Jag har kört mycket CG och varit framgångsrik men börjat köra mer tuneringar och börjat dra in pengar den vägen. Min grundregel är att spela tajt men aggressivt med bra kort i CG. Detta är säkert ingen nyhet men det många missar är att ta tid på sig att läsa av motspelarna på bordet. Har man tex en väldigt tajt kille vid bordet som höjer mkt ska du lägga nästan de flesta men är det en lös spelare kan du calla på samma kort du skulle lagt mot en tajt spelare. Men för att lära dig finns det bara ett sätt och det är att spela o spela.

Länk till kommentar

Spela superaggresivt på lösa bord med starka händer i CGs, bästa scenariot är ju när man höjer UTG med QQ-AA och får en reraise på sig och några synare. Ställ in alla gånger med QQ+ på lowlimit. Sen funkar SC, Axs och PP som träffar underbart bra. Du får kanske inte så hög win% men dom gånger du vinner får du en hel del (Vann 4x inköp med Axs för inte så längesen första handen, sen dess spelar jag alltid dom :P). Att spela 2-3 bord åt gången kan vara lättare, för oftast så blir man så trött på att sitta och folda att man spelar sämre. Spelar du flera bord får du mer action och tröttnar inte.

Att spela ALLA Axs är väl ändå ganska fett EV- om man inte är bra nog att känna av varje gång fi har ett starkare A?

Och visst är det säkert sent för OP att få några tips nu, kanske. Men det lär säkert fortfarande vara många som har samma problem.

Känner jävligt många som är solida bra turneringsspelare men som verkligen inte kan spela cashgame för fem öre.

Ett bra tips kanske kan vara att man ska tänka på hur lite blindarna egentligen är värda, är man van turneringsspelare så siktar man in sig lite för mycket på blindsen och kanske i värsta fall till och med försvarar blindsen i ett CG - hallå - det är 1% av inköpet!?

I övrigt tycker jag mig också märka att de spelare som är vana med turneringspoker har svårt att hålla tålamodet och blir för aggressiva för sitt eget bästa och börjar trycka som fan när de varit kortkalla i motsvarande ett par blindsperioder i fall vi hade snackat turnering.

Länk till kommentar