Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Brukar vanligtvis spela FL på 0.5/1-nivån hos Partypoker, men ikväll bestämde jag mig för en liten rush på 1/2. Efter drygt 20 händer där inget spektakulärt sker får jag den stora förmånen att titta ner på två ess.

$1/$2 Hold'em - Saturday, October 02, 20:55:54 EDT 2004

Table Hellraisers (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: eboyle ( $24.5 )

Seat 2: edsmedia ( $23.5 )

Seat 3: snoogans80 ( $25 )

Seat 4: GAISfan ( $12.25 )

Seat 5: wireline111 ( $32.5 )

Seat 6: Ecolier ( $90.5 )

Seat 7: jooksingjie ( $136.11 )

Seat 8: kubo ( $38 )

Seat 9: NoxirE ( $23.25 )

Seat 10: vinjoel2004 ( $95.75 )

** Dealing down cards **

Dealt to kubo [ A :diamond: A :spade: ]

vinjoel2004 posts small blind [$0.5].

eboyle posts big blind [$1].

edsmedia folds.

snoogans80 folds.

GAISfan folds.

wireline111 calls [$1].

Ecolier calls [$1].

jooksingjie calls [$1].

kubo raises [$2].

NoxirE folds.

vinjoel2004 calls [$1.5].

eboyle calls [$1].

wireline111 calls [$1].

Ecolier calls [$1].

jooksingjie calls [$1].

(Höjningen preflop är given, men att fem spelare helt kallhjärtat synar gör mig orolig.)

** Dealing Flop ** [ 6 :heart: 5 :club: K :diamond: ]

vinjoel2004 checks.

eboyle bets [$1].

wireline111 calls [$1].

Ecolier folds.

jooksingjie calls [$1].

kubo raises [$2].

vinjoel2004 folds.

eboyle calls [$1].

wireline111 calls [$1].

jooksingjie calls [$1].

(Hyfsad flopp. Inget färgdrag, liten risk för stege, ett utmärkt högt kort. Sitter någon med K + hög kicker kan det bli mycket mjölkande.)

** Dealing Turn ** [ 4 :heart: ]

eboyle bets [$2].

wireline111 raises [$4].

jooksingjie folds.

kubo raises [$6].

eboyle calls [$4].

wireline111 calls [$2].

(Jobbig turn. Plötsligt ligger tre kort i följd på brädan. Jag är livrädd för en stege men har vid det här laget blivit så adrenalinstinn att jag re-raisar omedelbart.)

** Dealing River ** [ 3 :heart: ]

eboyle checks.

wireline111 checks.

kubo checks.

(Jahapp. Fyra kort i följd varav tre i samma färg. Knack-knack från motståndarna glädjer mig då jag slipper förlora mer pengar på detta fiasko.)

eboyle shows [ 5 :spade: J :club: ] a pair of fives.

wireline111 shows [ K :club: T :heart: ] a pair of kings.

kubo shows [ A :diamond: A :spade: ] a pair of aces.

kubo wins $37 from the main pot with a pair of aces.

( :shock::shock::shock::shock::shock: )

Två frågor,

1 Hur illa spelade jag denna hand?

2 Är motståndarna på den här nivån alltid lika tomtiga?

Postad
Två frågor,

1 Hur illa spelade jag denna hand?

Inte så farligt, du missade ett valuebet på rivern. Det är ett rätt klart valuebet följt av en fold om du blir check-raisad (väldigt få spelare är kapabla till en sån bluff). Orsaken till det är att det är hyffsat otroligt att någon fått stege eller tvåpar av fyrstegen eftersom alla korten är väldigt låga och låga kort är de ovanligaste i handspektrat. Vidare kan jag nästan lova att du får betalt av alla kungar och även QQ. Ditt EV på riverbeten kanske är +0,1-0,2BB men det är ju definitivt inte fel.

2 Är motståndarna på den här nivån alltid lika tomtiga?

Jag spelade 1-2 för att varva ned för någon dag sen, så ibland är de ännu tomtigare.

Postad

hm. tjaa.. uppenbarligen så spelade du den bra när man har sett korten. dock skulle jag nog ha lagt ner på turn. Här skulle jag vara rädd för både stege, set och tvåpar. Speciellt som snubben innan dig plötsligt höjer efter att bara ha synat hela vägen, antingen har han slowplayat ett set eller så har han träffat stege/tvåpar skulle vara min tanke.

på river kanske du skulle slängt in ett bet då som johan säger, det inte är särskilt troligt med en check raise. farligt dock med en motståndare som sitter på suckerstegen och planerar att check-calla.

svår hand dock. alltid jobbigt med motståndare som kan syna med vad som helst.

Postad
Inte så farligt, du missade ett valuebet på rivern. Det är ett rätt klart valuebet följt av en fold om du blir check-raisad (väldigt få spelare är kapabla till en sån bluff). Orsaken till det är att det är hyffsat otroligt att någon fått stege eller tvåpar av fyrstegen eftersom alla korten är väldigt låga och låga kort är de ovanligaste i handspektrat. Vidare kan jag nästan lova att du får betalt av alla kungar och även QQ. Ditt EV på riverbeten kanske är +0,1-0,2BB men det är ju definitivt inte fel.

Jag måste här ifrågasätta varför du just nämner att QQ skulle calla en bet på rivern. Tror du inte att QQ skulle raisat preflop? Är du helt säker på att QQ skulle vara med på en trebetade turn här? Jag håller med om att det med om att alla kungar kommer att calla en riverbet men tror du att båda sitter med en kung? Jag skulle nog säga att det i många fall här är tvåpar eller en stege du är uppe mot. Jag skulle aldrig någonsin beta denna rivern mot två motspelare.

Jag undrar också över ditt antagande? om hur mkt +EV det är att beta rivern. Vad bygger du detta på?

Bara några funderingar,

Hugo

Postad
Jag måste här ifrågasätta varför du just nämner att QQ skulle calla en bet på rivern. Tror du inte att QQ skulle raisat preflop?

Finns QQ på riverns så kommer nästan säkert syna sista beten också. Jag menade inte att det var en trolig hand. Men jag skulle inte bli särskilt förvånad om någon visade upp den.

Är du helt säker på att QQ skulle vara med på en trebetade turn här? Jag håller med om att det med om att alla kungar kommer att calla en riverbet men tror du att båda sitter med en kung? Jag skulle nog säga att det i många fall här är tvåpar eller en stege du är uppe mot. Jag skulle aldrig någonsin beta denna rivern mot två motspelare.

Du har nog rätt.