Gå till innehåll

FL - 5/10 SH, vilka starthandskrav?


Sommar

Recommended Posts

Har bara spelat en 500 händer på 10/20-nivån, men märkte helt klart att spelarna där har avsevärt större respekt för pengarna (jämfört med 3/6). Det betyder att tableimage och position är viktigt. Du kan sno en hel del om du spelar rätt.

Tycker dina starthandskrav ser något lösa ut. Men du menar väl inte att du limpar in med J9o från UTG?

 

Jag kan inte ge nån lista på mina starthänder eftersom jag inte har någon, men normalt vett och positionsspel känns som det viktigaste. I princip limpar jag aldrig från UTG+1, går jag in i potten från de positionerna så raisar jag.

 

De som har bättre tips får gärna rätta mig, jag är intresserad av att utveckla spelet på den här nivån jag med.

 

Edit: såg nu att du skrev 5/10-nivån, men samma gäller egentligen även där enligt min erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är svårt att säga exakta starthandskrav, handlar ju så mycket om hur bordet är, men generellt kan väl sägas att du skall raisa med allt du spelar i princip utom om du sitter i blindsen och har ett bra "synpris". Undivk J9 och allt för låga suited connectors, skall du spela en 66 exempelvis så är det bara raise/reraise som gäller preflop, trevägspott med 66 är ingen höjdare och BB synar i princip alltid en bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ett starthandschart på 2+2 som funka som bra riktlinjer innan man är inne i spelet och märker när/var man kan lägga till fler händer.

 

Sen kan du ju alltid kolla in de dagböcker på forumet som spelar på nivåer runt 5/10, som tex min, morbergs, sactodians och spinkys

 

Och för ytterligare förkåvning finns givetvis 2+2 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina starhandskrav nu ungefär

 

Oavsett position. Utan höjning

AA-66

Alla sc ner till 78

AK-AT

AKs-A8s

KQ-KT

QJ-QT

JT-J9

 

hehe, du är ganska lös i tidig position om du följer det här. I UTG och UTG+1 skulle jag spela såhär om jag ville spela solitt.

 

AA-88

Alla sc ner till JT

AK-AJ

AKs-ATs

KQ-KJs

KQo

QJo (tveksam, kan nog folda den utan problem)

 

Sen får man lätta upp lite beroende på bord... Det här är för en solid spelare, personligen är jag lösare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På €0.5/1 spelar dom så loose aggresive att jag faktiskt brukar limpa med 22 och uppåt och börjar höja med åttorna. Men rimligtvis så är nog inte det något bra på 5/10.

 

Annars är Sactodian krav rätt vettiga, fast lite för tighta för mig.

 

Iofs så tror jag att ni som spelar 5/10 kan det här lite bättre än mig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...