Gå till innehåll

Johan85

Members
  • Innehåll Antal

    25
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

10 Good

Om Johan85

  • Placering
    Member
  1. suitedaces bra poäng, men jag syftade väl på att dessa sajter iaf opererar legalt och att det inte är några svarta pengar eller annat fuffens. Ingen annan, inklusive mig själv tidigare eller nu på andra banker, verkar ju ha några problem med att sätta in vinster från pokersajter till sitt svenska bankkonto heller så.
  2. Hej, här kommer en liten uppdatering trots allt. I slutet av förra året fick jag även ett besked om att mina konton hos Nordea kommer att avslutas. Jag hade någon månad p mig att tömma/flytta mina innehav och kontobehållning eller anmäla vart jag ville ha det flyttat till. Jag hade ju redan gjort detta så jag lät dem bara göra det utan att engagera mig mer. Till min stora förvåning dök det för två månader sedan nu upp ett brev där det stod att från och med I Juli kommer jag inte vara förmånaskund längre, på grund av förändringar i mina affärer hos banken. (F
  3. Jag har varit en exemplarisk kund i alla år och har haft väldigt god kontakt med min personliga bankman som nu är pensionerad. Sedan 2011 har jag ett bolån som jag skött till punkt och pricka. Jag har även ett avsevärt fondsparande och en stor värdeökning i min lägenhet i centrala Göteborg, som stod som säkerhet för bolånet. Sedan inträffar följande: Vid årsskiftet ringer jag upp mitt kontor för att jag vill boka ett möte. Jag får prata med Malin Taws som är kontorschef på Avenyn. Vi pratar lite om mina tillgångar och när jag nämner att jag även har lite fler vinster på världens största sve
  4. Hej, jag har inga praktiska bekymmer längre då jag numera är lycklig kund på både SEB, Handelsbanken och Ica banken. Det finns ingenstans att vända sig med detta, trots att jag gärna skulle få upprättelse. Det är ren diskriminering, men jag har provat allt! Det går inte att göra något juridiskt då de alltid kan hänvisa till att de "misstänker pengatvätt", vilket de inte ens får informera mig om. Man kan inte gå till media eftersom folk tror att det handlar om någon for mav skattefusk, eller bara antar att Nordea vet vad dom gör! Jag skrev ihop en liten summering i natt då
  5. Idag har jag talat med telefonbanken två gånger. Jag har försökt byta Nordea-kontor för att få en ny kontakt att lösa detta med. Det borde gå på fem minuter precis som på SEB. Alltså att jag bara ger dem transaktionshistorik från ett antal månader/år tillbaka och skriver under ett papper på att jag garanterar att pengarna kommer därifrån. Jag har även flyttat nyligen och bad därför att få byta till kontoret på min nuvarande ort. Efter långa samtal med väldigt förstående och på alla sätt ytterst hjälpsamma och engagerade personer på telefonbanken slutar det dock igen med att jag bar
  6. Kan någon snälla ge mig en kontaktuppgift till någon människa inom Nordea som kan förstå det här? Det vore skönt att få det överstökat.
  7. Jag har ju skickat dem 24 månaders historik. Jag skrev till dem båda nu och förklarade för övertydlighetens skull att jag bara gjort den insättning och att de pengarna kom från att jag jobbade ett år efter studenten. Jag erbjöd ett tio år gammalt lönebesked om det var detta de efterfrågade. Det är det naturligtvis inte men det är ju det kundombudsmannen säger iaf! Mx kräver ju i praktiken att jag ska redovisa för vart Pokerstars kassa kommer ifrån. Jag bad honom nu bekräfta att han förstod detta, och att det verkligen var det han krävde. Jag har även erbjudit mig att komma in m
  8. För att förtydliga: De ignorerar mina ständiga erbjudanden om spelhistorik/handhistorik. Säger att de vill ha skärmdumpar. Sedan säger de att de måste se HUR insättningarna till mitt pokerkonto gått till. De tror alltså att någon kan gå och göra insättningar till mitt pokerkonto som jag sedan tar ut till Nordea. Kundombudsmannen förväxlar detta och tror att JAG gör insättningar till mitt eget pokerkonto. Och att det är detta banken kräver underlag för. Hon är totalt lost.
  9. Jag skrev just tillbaka till den personen på kundombudsmannen med. Ja hon uttrycker ju det som att det är insättnigarna till sajterna de vill ha underlag för. Det är ju hennes synnerliga inkompetens. Jag gjorde en instättning på 10 dollar för några år sedan, sedan dess har jag aldrig satt in pengar. Naturligtvis undrar de över uttagen TILL nordea, inte över insättningarna till pokersajterna (vilka jag inte har några). Då hade de ju undrat vart de pengarna om från när jag satte in dem till Nordea (de kommer ju från mitt Nordea konto om jag sätter in dem till pokersajt). Jag frågar o
  10. Vem som helst kan ju inte sätta in pengar på mitt Bwin-konto. De har ju inte ens player-transfer. Men allmänt är det väl så att vi inte har ett bankkonto på Pokersajterna. Vi har ju bara ett löfte om att vi har rätt att ta ut ett belopp som baserar p våra spelresultat de uppmätt i sina spel? Därför undrar jag vad de begär nu egentligen, eller om de förstår det själva. Bwin gör ju ett "återköp" till mig när jag begär en utbetalning. De pengarna kommer ju från företagets kassa i praktiken (även om det finns regler om att de ska separera våra saldon). Nordea begär ju i praktiken
  11. Och nu detta från Mx igen: "Det vi vill se är redovisning som styrker var pengarna kommer ifrån så att vi kan styrka att dom inte kommer från illegal verksamhet, inte att du gjort överföringar. Att pengarna kommer från Bwin styrker inte att det är pokervinster det visar bara att du gjort överföringar från Bwin. Det kan vara vem som helst som satt in pengarna där. Vi vill se hur pengarna kommit in på Bwin/winamax kontot. "
  12. Sedan inkom det här från kundombudsmannen: "Hej, vi har fått information att du har kontakt med Mx på ditt kontoret i ditt ärende. Det underlag som vi efterfrågar är varifrån kommer dina insättningar ifrån vid dina insättningar på ditt pokerkonto. Med vänlig hälsning Nordea Bank AB (publ) Cx Avd Kundombudsmannen"
  13. Lite uppdateringar från Nordea: Jag bad en vän som är advokat ringa deras kundombudsman igen och kräva ett svar. Ett par timmar senare dök detta upp: " Hej Johan, Ber om ursäkt att det drar ut på tiden men jag har mycket på mitt bord just nu. Man kan sätta in pengar från pokersajter och även från utlandet dock har vi ibland rätt att stoppa pengarna för att ta reda på vad betalningen avser samt pengarnas ursprung eftersom vi är ansvariga för alla pengar som passerar våra system. När det gäller dina inbetalningar så tror jag inte att vi kommer att stoppa dom men efterso
  14. Det är synd Valterego, för det är just dessa individer man bör varna andra pokerspelare för, av allt att döma.. Fortfarande inga svar från något håll inom Nordea, men nu har jag ett konto även på Ica-banken. Ja Nordea behöver kanske riskminimera bäst de kan efter alla sina skandaler. Så akta så ni inte trampar på samma mina som jag.. de verkar blanda och ge! Jag har anmält ärendet till FI men de behöver fler liknande fall för att det ska leda till några påföljder för Nordea enligt deras uppdragsbeskrivning. Enstaka fall kan ARN utreda, dock verkar det som detta rör sig om för små b
  15. Med "alla personnamn" menar du alltså namnet på de tre cheferna på Nordea som meddelat mig att man inte får göra uttag från Pokerstars till Nordea. Brevet var det jag fick hemskickat undertecknat en av dessa chefer. Synd, de är ju officiella representanter och de enda som påstår att det här ska vara något fel. Så fel att de avslutat mina konton för att jag insisterat på att de är helt enligt regelboken och erbjudit alla möjliga dokument. Jag hoppas iaf det går bra att jag förklarar att det är kontorschefen för aveny-kontoret, och hennes chef (vice regionschefen) som påstått detta,
×
×
  • Skapa nytt...