Gå till innehåll

diazo

Members
  • Innehåll Antal

    3 613
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av diazo

  1. Kenny e sjukt bra på att klonka omaha flipps för taxin dock
  2. haha nä de e en kompis som lirar 2/4 - 5/10 hu på ftp som konstaterade att det var "i princip omöjligt" att få in 320 timmar på en månad och tyckte att han fick sjukt bra värde till 1:2 på pengarna så kasta in 1000$ på de vilket inte borde påverka någon av oss avsevärt. (jag har hört att vi har ett sidebet på en omahaflipp om en utekväll om ja fixar de, deal?)
  3. Nu ska de drickas mängder med vin och spelas world of warcraft - man är snabbt inloggad på sin mäktiga krigare, Taureniröven, för att förgöra allt motstånd i en god fylla. Vilken jävla nörd jag känner mig som
  4. Mer alkohol mindre poker! (ja, det blir lite ironiskt när jag säger det)
  5. Kan ju se sidebettet som rakeback. Då blir de ju som att jag har betalat 22000:- minus 14000 från sidebettet dvs 8000 i rake på typ 170 000 händer. Måste ju motsvara en ganska bra rakeback deal i min mening : )
  6. Är faktiskt rätt pigg i huvet - fyskiskt mår jag också rätt bra, styrketränat ganska regelbundet och unnat mig lite vardagslyx för att kompensera för missade utgångar. 14 dagar på resturang hjälpte ganska ordentligt. Däremot ska det såklart bli skönt att bli klar och ta några dagar ledigt. Tror verkligen jag kommer uppskatta en helt ledig dag då jag idag efter 5-6 timmar känner att jag är ledig. Nu blir det en flaska vin, några öl och lite dataspel med en god vän, kvällen är räddad helt enkelt!
  7. blev bara 330min idag sen orka jag inte mer, stack ner till Viggos och åt en burgare med en stor stark istället. 31timmar 15minuter kvar, ska nog gå att lösa på 3 dagar
  8. Tycker man kan sno och bluffa lite mer på 2/4, särkilt 3 & 4-bets bluffar funkar bra. Float checkraise bluffar går också ofta hem mot aggresiva spelare på 2/4. 1/2 tycker jag är det är bättre att bara nötgrinda och mjölkbetta valuehands, e ju inte ofta man får en fold på 1/2 om någon träffat minsta lilla så när jag spelade 1/2 förr så var jag ultra abc post turn. Har faktiskt jobbat lite på mitt spel också och anser själv att jag spelar betydligt bättre än vad jag gjorde för säg 3 månader sen då jag mest bara satte mig för att nöta ut skiten. Nu skriver jag notes och försöker exploatera allt jag hittar vilket har hjälpt resultatet ganska ordentligt.
  9. nix, inget jobb ingen skola. Har ledigt fram till VT-11 då ja ska börja plugga igen.
  10. såhär ser en dag på jobbet ut : )
  11. har varit större fokus på warcraft 3 spelandet än på pokern senaste veckan om jag ska va ärlig
  12. 157k : )
  13. Seat 4 is the button Seat 1: HeroinHero ( $1515.72 USD ) Seat 2: mike-i ( $229.93 USD ) Seat 3: Engan03 ( $193.82 USD ) Seat 4: svetshudik ( $738.28 USD ) Seat 5: tompas ( $122.92 USD ) HeroinHero posts big blind [$4.00 USD]. tompas posts small blind [$2.00 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to HeroinHero [ Ah Ad ] mike-i folds Engan03 calls [$4.00 USD] svetshudik raises [$20.00 USD] tompas raises [$66.00 USD] HeroinHero raises [$184.00 USD] Engan03 folds svetshudik raises [$718.28 USD] tompas calls [$54.92 USD] HeroinHero calls [$550.28 USD] ** Dealing Flop ** [ 7h, 8h, 3d ] ** Dealing Turn ** [ Qh ] ** Dealing River ** [ Qc ] HeroinHero shows [Ah, Ad ] svetshudik shows [Ks, Kd ] tompas shows [Ac, As ] HeroinHero wins $1402.10 USD from main pot tompas wins $186.38 USD from main pot skön setup
  14. Dealt to HeroinHero [ Tc Ts ] mat_dameon folds joche89 raises [$14.00 USD] nulen folds FireEleven folds HeroinHero calls [$10.00 USD] ** Dealing Flop ** [ 8d, Td, Th ] för Joche
  15. spelat en 200k händer på 1/2 svs och skulle väl uppskatta de till runt 75% chans att vi får se AA/KK här, 15% för AK och runt 10% 23+ spew bluff
  16. Angående raken och så så har jag iallafall betalat totalt 20 000:- denna månaden i rake. Känns som att det är betydligt mindre än vad man hade fått betala om man multi tablat 320 : )
  17. haha fy fan precis avslutat en 14 timmars non stop grind i total missär. Lyckades 1min innan HEM satte mig på en röd dag att komma upp på 11kr+ med en total kamikaze bluff bara för att få grönt känns bra som fan just nu även om man suttit i 14timmar för 11kr
  18. http://www.uret.se/breitling-chronomat-black-dial-leather-p-1977.html ganska trevlig klocka i min mening
  19. kommer graf och annat skit 1e april.
  20. Orkar inte spela seriös bra, tänkande poker om jag ska köra 10h om dagen, vill ha de lungt o fint utan swings & kolla filmer & serier samtidigt. Ger mig nog på nån ny utmaning efter detta, förmodligen på högre nivå.
  21. Good job mate! Omahaflipp om månadsplusset?
×
×
  • Skapa nytt...