Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan. Det här är mitt första inlägg på pokerforum.nu så ber om ursäkt ifall nått är fel. Nu till frågan.

Jag har blivit väldigt intreserad av att köra rounders sng på prima. Principen är att man köper in sig för en liten summa till en sng. Där måste man komma 1-2 för att gå vidare till nästa steg. På 5 steget ligger pengarna. Ju länge upp i stegen man kommer desto mer prisplatser(avancemang) finns det.

Jag vet inte hur jag ska spela första nivån. Hur jag än gör blir det fel. Spelar vanliga sng med "sng strategi" och det funkar bra(i vanliga sng).Men får inte till det i rounders sng. Nu är det bara 2 av 10 platser betalda men iom att det är 5$ sng på första nivån så är inte motståndet av världsklass heller.

Tar tacksamt emot råd och tips om hur man spelar dessa, främst första nivån men även de andra 4;-)

Ha en bra dag :-P

Postad

Ingen expert på området men som jag fattat det så ska man inte gå upp i nivå på en gång utan grinda ihop sjuhelvetes massa tokens på de lägre nivåerna (så att du kan köpa in dig på finalnivån typ 10-20ggr) innan du ens tänker tanken att köpa in dig på finalnivån.

Ganska säker på att det finns ngn annan tråd i forumet som redan behandlar detta ämne mer utförligt.

Postad

Tack för svaret. Bara o börja grinda då, hehe

Sökte på rounders men hitta inget. Är ganska ny på forumbiten men ifall att någon kan länka till den tråden så vore det snällt

Postad

Tack för svaret. Har singat upp på deras forum men tar ett tag innan mejlet kommer så bara o vänta o se;) Har grindat ihop hela 1 token till nästa nivå. Ska försöka få ihop till 20 tokens innan jag byter upp mig , verkar vara en bra idé . Tack för alla tips och råd

Postad

Helt plötsligt fick jag dåligt samvete av att ingen här säger hur det egentligen ligger till med Primas Rounders och liknande upplägg.

En stor andel av dom som lirar på den högsta nivån, d.v.s. den enda nivån där du faktiskt kan vinna några pengar, köper in sig direkt och är väldigt duktiga. Redan på den näst högsta nivån kommer du märka att motståndet är rätt så vasst. Man luras lite till att tro att man kan samla tokens hur lätt som helst på nivå 3 och 4 eftersom halva startfältet får prispengar, men det förutsätter fortfarande att motståndet är rätt så kasst, vilket det faktiskt inte är. Inte lika dåligt nu som förr åtminstone.

Lira vanliga SnGs istället och när du har bankrulle och skicklighet för de högre nivåerna så ska du se att du snart spelar in mer pengar än du någonsin kan lyckas med på Rounders.

Jo, glömde säga. Sök på forumet. Det finns många trådar om detta fenomen.

Postad

Alltså jag får känslan över att det inte är en så jättebra idé. Tänk på hur mycket pengar du kommer att lägga på att samla ihop tokens, eller bara för att tillslut nå en enda finaltoken, och inte ens då är du garanterad pengar. Är det så bra med tanka på att du sa att du inte hade så stor BR?

Däremot kan jag tänka mig att det är väldigt lönsamt för de som har råd att spela på näst högsta och högsta nivån, eftersom pyramiden hela tiden fylls på med massa pengar underifrån.

Postad

Enda fördelen med Rounders är den låga raken (Man betalar endast rake för nivån man köper in på)

Nackdelar:

Du låser upp en stor del av rullen i tokens.

Om du inte är mycket bra så tvingas du spela de höga nivåerna med -EV för att överhuvudtaget kunna få ut några pengar.

Upplägget på nivå 3 och 4 där 4 respektive 5 spelare av 10 får samma pris är sjukt, det blir extremt tight spel (behöver iofs inte vara en nackdel, men det blir tråkigt att spela enligt min mening).

Postad

Nja , tycker mig se åtminstånde en bord igång på högsta nivån varenda gång jag kollar. Min plan var att försöka få ihop 20 tokens till andra nivån. Och sedan bygga vidare därifrån med liknande strategi. Jag spelar dock cg och vanliga 5 sng också , som jag plussar på. Så br:n kommer nog överleva

Ha det fint /

Postad

jag har spelat rounders sen jag började 2 år sen och att de som spelar högsta nivån är sånna som köper in sig stämmer inte, dom flesta kör round 3 round 4, men självklart är dom väldigt duktiga, ALLA kan sng straegin på de round 3 och högre, tight i början och aggresi i slutet,

mitt råd är då att spela dom 2 första nivåerna som vanliga sng, sedan i round 3 och högre tycker jag att aggresivitet är ett måste från nedsläpp, arrangera dig i många poter och beta ofta både före och efter flop, sno blinds från start ( ingen vill ju annars gå med i många poter i början, dom kör sng taktik, så att vara aggresiv i början och försöka bygga en liten stack lönar sig ofta, annars blir det ju en 50/50 om du tar dig vidare om alla kör likadant

• 2 weeks later...
Postad

Jag tycker det är ganska roligt att grinda dessa rounders.

Började med ett inköp på round 1 för en vecka sedan.

Nu har jag $567 i tokens eller något sånt. 20 Inköp på round 2.

Ska spela dessa tills jag har $2200 i tokens eller något. 18-22 inköp

på round 3.

Finns många som spelar utan "tokensBR" och därför spelar ganska knasigt

på de lägre nivåerna.

• 2 weeks later...
Postad

Hej, jag körde rounder för första gången och lyckades från 1 - 5 nivån samma dag. Värdet på finalbordet är $605. Jag undrar nu om jag kan lösa in dom för cash? Kan man sälja dom eller göra någon deal? Märkte att det var bra motstånd på nivå 4 med mycket lotto mot slutet. Vet ej hur det är på finalbord!? Ok, kan jag lösa in dessa tokens och få $ ? Klient= Betway!

Champ

Postad
Hej, jag körde rounder för första gången och lyckades från 1 - 5 nivån samma dag. Värdet på finalbordet är $605. Jag undrar nu om jag kan lösa in dom för cash? Kan man sälja dom eller göra någon deal? Märkte att det var bra motstånd på nivå 4 med mycket lotto mot slutet. Vet ej hur det är på finalbord!? Ok, kan jag lösa in dessa tokens och få $ ? Klient= Betway!

Champ

Motståndet på r5 varierar. Du kan inte lösa in tokens mot $

Postad

nä du kan inte lösa in dom, några cash frå du inte förrän sista nivån... när du spelar den om kommer ITM, du kan dock köpa in dig på nivå, 1, 2, 3, 4 och 5 för dina tokens... dvs ackumulera mer tokens för dina tokens om du så önskar innan du spelar nivå 5 dvs

Postad

Jag spelade rounders ganska mycket för något år sedan. Det var rätt många duktiga regulars från nivå 3 och uppåt. Man kunde i princip peka ut vilka som skulle komma ITM innan spelet började. Har dock inte spelat där på länge.

Har hört att Ladbrokes ska vara lite mindre tufft, men det kanske har blivit samma sak där nu....

Postad

Jag tackar för svar! Det kanske går bra och jag klonkar hem förtspriset på $3000. Det verkade nästan skumt när jag satt på knappen och fick AA och KK. Alla la sig men mycket action både innan och efter!! Ok, tillfällighet antar jag!:roll: Lycka till!!

Champ