Gå till innehåll

Sick rush


nutshellcracker

Recommended Posts

Helt sinnes...men om vi backar ett par år.

 

Spelade rätt hårt på SvS, pappaledig, 25/50 PLO på SvS, en hel del 2/6, 5/10 på Unibet etc. Gick fint. Tillbaks till verkligheten, cashade in, delar av huslån betades av.

 

Börjar om på SvS, med 300 spänn (dvs, ca 1/100 av vad rullen var..) sätter stoploss på 100, spelar mest 0.5/1, kan inte vinna. Kör smått, ett par månader. PLO, Omaha8, max5. Går lite fram å tebax. Händer inte mycket. Nere på 35 som minst. Sen kommer det.

 

Tar 35 sek, drar upp det till 300, förlorar en 200BB pot, på floppen AdQd3c, när jag har AcAsKdJd. Jag har raisat pre, han reraisar, jag re-reraisar, han synar. Sen åker det ju in på flop. Han sätter 1 outarn på river. FML lixom. Stoplossen är ju nådd, så tar 100Euro på Unibet, spelar mot Engelsmänsfiskarna, tar upp det till 300Euro, cashar ut. Sätter in 300sek på Svs, och, med stoploss på 100. På mindre än 3 timmar har jag 2400. Siiiick. Kan lixom inte förlora.

 

GUD vad skön den känslan är - sist jag hade den var när jag spelade H35 ligan i golf för några månader sen, och grabbarna står och väntar på att jag skall slå andra slaget på 1an, för, min boll måste ju ligga kortast, jag slog ju bara järn1 från utslaget. Sorry mates....slå ni först ni....gid vad de tog i sen....game-set-match på 15. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoploss på en buyin, BR på tre.

 

I fucking love it :mrgreen:

 

Det har obv ändrats...

 

En sak som faktiskt är lite intressant är att SvS som skall försöka vara så fina med poker i Sverige tycker att om man inte som spelare har minst 3k att sätta in, ja då skall man helst hålla sig till SnG och billiga turrar om man skall följa några gängse BR management principer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har obv ändrats...

 

En sak som faktiskt är lite intressant är att SvS som skall försöka vara så fina med poker i Sverige tycker att om man inte som spelare har minst 3k att sätta in, ja då skall man helst hålla sig till SnG och billiga turrar om man skall följa några gängse BR management principer.

 

lol, vad får dig att säga det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, vad får dig att säga det?

 

Ja, om man nu skall tro på standard bankrulle mgmt åsikter som verkar florera, så skall man ha en 20-50 buyins på nivån man vill spela. Frågar vi Hasse Eskilsson skall man ha 3000. Men vi kör på 30 buyins.

 

På nivån 0.25/0.5 så blir det ungefär den mängden deg som skall in.

 

Och ÄN mer intressant kanske? är att både Tilt och Stars har bord med LÄGRE limits än vad SvS erbjuder. Märkligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, om man nu skall tro på standard bankrulle mgmt åsikter som verkar florera, så skall man ha en 20-50 buyins på nivån man vill spela. Frågar vi Hasse Eskilsson skall man ha 3000. Men vi kör på 30 buyins.

 

På nivån 0.25/0.5 så blir det ungefär den mängden deg som skall in.

 

Och ÄN mer intressant kanske? är att både Tilt och Stars har bord med LÄGRE limits än vad SvS erbjuder. Märkligt?

 

Men man måste väl inte sätta in allt på siten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...