nutshellcracker Postad 15 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2009 Helt sinnes...men om vi backar ett par år. Spelade rätt hårt på SvS, pappaledig, 25/50 PLO på SvS, en hel del 2/6, 5/10 på Unibet etc. Gick fint. Tillbaks till verkligheten, cashade in, delar av huslån betades av. Börjar om på SvS, med 300 spänn (dvs, ca 1/100 av vad rullen var..) sätter stoploss på 100, spelar mest 0.5/1, kan inte vinna. Kör smått, ett par månader. PLO, Omaha8, max5. Går lite fram å tebax. Händer inte mycket. Nere på 35 som minst. Sen kommer det. Tar 35 sek, drar upp det till 300, förlorar en 200BB pot, på floppen AdQd3c, när jag har AcAsKdJd. Jag har raisat pre, han reraisar, jag re-reraisar, han synar. Sen åker det ju in på flop. Han sätter 1 outarn på river. FML lixom. Stoplossen är ju nådd, så tar 100Euro på Unibet, spelar mot Engelsmänsfiskarna, tar upp det till 300Euro, cashar ut. Sätter in 300sek på Svs, och, med stoploss på 100. På mindre än 3 timmar har jag 2400. Siiiick. Kan lixom inte förlora. GUD vad skön den känslan är - sist jag hade den var när jag spelade H35 ligan i golf för några månader sen, och grabbarna står och väntar på att jag skall slå andra slaget på 1an, för, min boll måste ju ligga kortast, jag slog ju bara järn1 från utslaget. Sorry mates....slå ni först ni....gid vad de tog i sen....game-set-match på 15. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
megaspappa Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zorba Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2009 va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bearbeer Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2009 är du full eller ? (inga stavfel så borde inte va det) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Earthnut2 Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nutshellcracker Postad 16 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 Augusti , 2009 BTW, jag måste få säga att det absolut sämsta spelarna jag mött är Mr.Träff och Babeti. Där har ni fisk utan styrning Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2009 Stoplossen är ju nådd, så tar 100Euro på Unibet, spelar mot Engelsmänsfiskarna Snygg "stoploss". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bluffsyn Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2009 Sikk!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2009 Snygg "stoploss". +1 Men hörru du, spela 25/50 PLO med 30k i rulle låter inte helt vattentätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nordkvist Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2009 BTW, jag måste få säga att det absolut sämsta spelarna jag mött är Mr.Träff och Babeti. Där har ni fisk utan styrning Då har du inte sett många... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nutshellcracker Postad 16 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 Augusti , 2009 +1 Men hörru du, spela 25/50 PLO med 30k i rulle låter inte helt vattentätt. Det skulle stå 1/1000. Missade en nolla. Att betala av del av huslån med 30k räcker liksom inte ens till skithuset... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JagGårGul Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2009 bara ösa på, köp triss m.m. Låter helt otroligt hela grejjen ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pablosebbe Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2009 Verkar ganska efterblivet att ta ut så mycket att man går från 25/50 till 0,5/1... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nutshellcracker Postad 17 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 Augusti , 2009 Verkar ganska efterblivet att ta ut så mycket att man går från 25/50 till 0,5/1... De beror till väldigt stor del hur man ser på privat ekonomin i stort. Då var det rätt tyckte jag. I dagens läge kan det diskuteras. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
weddie Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2009 hahahahahahah Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nutshellcracker Postad 17 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 Augusti , 2009 hahahahahahah med 1000+ poster kan man tycka du borde sett den förut, men du är väl ny fisk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2009 med 1000+ poster kan man tycka du borde sett den förut, men du är väl ny fisk hört talas om varians? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luap Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2009 Stoploss på en buyin, BR på tre. I fucking love it Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nutshellcracker Postad 18 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 18 Augusti , 2009 Stoploss på en buyin, BR på tre. I fucking love it Det har obv ändrats... En sak som faktiskt är lite intressant är att SvS som skall försöka vara så fina med poker i Sverige tycker att om man inte som spelare har minst 3k att sätta in, ja då skall man helst hålla sig till SnG och billiga turrar om man skall följa några gängse BR management principer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
theam Postad 18 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2009 Dagens mindfuck Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nordkvist Postad 18 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2009 Det har obv ändrats... En sak som faktiskt är lite intressant är att SvS som skall försöka vara så fina med poker i Sverige tycker att om man inte som spelare har minst 3k att sätta in, ja då skall man helst hålla sig till SnG och billiga turrar om man skall följa några gängse BR management principer. lol, vad får dig att säga det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nutshellcracker Postad 18 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 18 Augusti , 2009 lol, vad får dig att säga det? Ja, om man nu skall tro på standard bankrulle mgmt åsikter som verkar florera, så skall man ha en 20-50 buyins på nivån man vill spela. Frågar vi Hasse Eskilsson skall man ha 3000. Men vi kör på 30 buyins. På nivån 0.25/0.5 så blir det ungefär den mängden deg som skall in. Och ÄN mer intressant kanske? är att både Tilt och Stars har bord med LÄGRE limits än vad SvS erbjuder. Märkligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 18 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2009 blir lite konstigt att snacka om BR då 90%+ av spelarpoolen är förväntade förlorarore ? men ja det är lite konstigt att dom inte har microlimits med deras profil.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gummo Postad 18 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2009 Ja, om man nu skall tro på standard bankrulle mgmt åsikter som verkar florera, så skall man ha en 20-50 buyins på nivån man vill spela. Frågar vi Hasse Eskilsson skall man ha 3000. Men vi kör på 30 buyins. På nivån 0.25/0.5 så blir det ungefär den mängden deg som skall in. Och ÄN mer intressant kanske? är att både Tilt och Stars har bord med LÄGRE limits än vad SvS erbjuder. Märkligt? Men man måste väl inte sätta in allt på siten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nutshellcracker Postad 19 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 Augusti , 2009 Men man måste väl inte sätta in allt på siten? Valfritt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts