Kolle11 Postad 13 Januari , 2014 Rapport Postad 13 Januari , 2014 Hej! Ville göra en tråd liknande den med ert bästa "aha" moment inom poker fast vi nu visar på hur vi kan filtrera i HM för att hitta luckor och på så sätt få ett "aha" moment! Någon som har några tips på hur HM kan visa på vad ens svagheter är? Mvh Citera
Katt3n Postad 13 Januari , 2014 Rapport Postad 13 Januari , 2014 Kul idé! Börjar med att paxa dom enkla: *Reports/Position. Här kan man enkelt se hur man ligger til. "Facit" finns på 2+2 *Stack Size-fliken. Enkelt sätt att se om det är någon pottstorlek där man haltar *Opponents-fliken. Sortera efter de du spelat flest händer mot. Gå igenom tio om dagen och rota igenom deras spel så er du snabbt grejer du kan anpassa dig mot. Citera
Giftig Postad 13 Januari , 2014 Rapport Postad 13 Januari , 2014 Ja, bra tråd! Skulle själv vilja gå igenom i mitt HM2 ett par timmar i veckan men jag kan verkligen nada om programmet så det blir inte av. Hoppas några erfarna spelare hittar hit med lite tips. Citera
Kolle11 Postad 13 Januari , 2014 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2014 *Stack Size-fliken. Enkelt sätt att se om det är någon pottstorlek där man haltar Kanske är trög men vart hittar jag den fliken? Citera
Katt3n Postad 13 Januari , 2014 Rapport Postad 13 Januari , 2014 Kanske är trög men vart hittar jag den fliken? På Reportsfliken, i bandet med knappar (näst) längst upp. Knappen "More reports". Klicka på den så kan du hitta en massa olika rapporter som bara inte visas. Citera
Kolle11 Postad 13 Januari , 2014 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2014 På Reportsfliken, i bandet med knappar (näst) längst upp. Knappen "More reports". Klicka på den så kan du hitta en massa olika rapporter som bara inte visas. Ah grymt tack! Citera
Katt3n Postad 13 Januari , 2014 Rapport Postad 13 Januari , 2014 Finns även en flik för "Hand groupings", men den är mest användbar för HoldEm-spelare. Finns för Omaha också, men där hamnar det mesta (65%) i "Other hands". Bland annat så sorterar den bort helt ok händer som AKT4ds... Citera
Katt3n Postad 13 Januari , 2014 Rapport Postad 13 Januari , 2014 Haha, hittade en grej som jag totalt missat tidigare. När du är inne i en rapport så kolla uppe till vänster, unde den orangea linjen så finns det en liten liten knapp där det står "Stats". Håll muspekaren över den så hittar du samtliga tillgängliga stats som du sen kan lägga till i rapporten. Citera
thefman Postad 14 Januari , 2014 Rapport Postad 14 Januari , 2014 i HM1 så är iaf stack size funktionen endast filtrerad för egen stack vilket är värdelöst. Citera
slaktis- Postad 15 Januari , 2014 Rapport Postad 15 Januari , 2014 är också väldigt intresserad av att lära mig mer av HM generellt sett. Har dock några funderingar kring Cbet stats, 5max, fördelar med att ha hög cbet jämfört med lite lägre(55 och mindre). Vad kan man dra för olika slutsatser om folk cbet stats? måste ändå kunna vara rätt stora läckor i detta imo. Sen samma sak där men istället fold to cbet? tacksam för svar Citera
Kolle11 Postad 15 Januari , 2014 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2014 Jag tänkte jag skulle försöka bidra till den här tråden! Brukar ibland kolla hur och med vilka händer jag tar speciella linjer. Exempelvis Bet, Check, Bet etc Går in i reports---->more filter---->advanced action filter Slog just bet,check,bet linjen och upptäckte att jag i princip enbart tar den linjen med nöt och att jag är väldigt obalanserad där. Har ni andra några bra tips? Citera
Antisk Postad 15 Januari , 2014 Rapport Postad 15 Januari , 2014 Jag tänkte jag skulle försöka bidra till den här tråden! Brukar ibland kolla hur och med vilka händer jag tar speciella linjer. Exempelvis Bet, Check, Bet etc Går in i reports---->more filter---->advanced action filter Slog just bet,check,bet linjen och upptäckte att jag i princip enbart tar den linjen med nöt och att jag är väldigt obalanserad där. Har ni andra några bra tips? Tack för tipset! Skaffade HEM 2 förra veckan och har knappt en aning om några funktioner så keep 'em comin boys =) Citera
Katt3n Postad 15 Januari , 2014 Rapport Postad 15 Januari , 2014 Jag tänkte jag skulle försöka bidra till den här tråden! Brukar ibland kolla hur och med vilka händer jag tar speciella linjer. Exempelvis Bet, Check, Bet etc Går in i reports---->more filter---->advanced action filter Slog just bet,check,bet linjen och upptäckte att jag i princip enbart tar den linjen med nöt och att jag är väldigt obalanserad där. Har ni andra några bra tips? Du kn summera spelen för alla spelare på din nivå och se vad som är t.ex. standard "fold to 3betfrekvens" Citera
Recommended Posts