Gå till innehåll

Start av ny pokersajt


jimmywhite

Recommended Posts

Fått förfrågning om att investera i en "helt ny" pokersajt och tänkte höra med er som kan lite om detta, hur det egentligen funkar med olika upplägg gentemot den sajt man samarbetar med.( Personerna ifråga som tänker starta är reko killar så det är inget upplägg som t.ex T6.) Förklara gärna vad "white label" innebär och vad ni tror det kostar och hur mycket jobb det innebär. Hur många spelare behövs för att "gå runt" och hur mycket bör man satsa på marknadsföring mm.

 

All väsentlig info tas tacksamt emot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är typ T6 med annan logga som dom hypat om i T6tråden och på Cint

 

White label product

http://en.wikipedia.org/wiki/White_label_product

 

:ola: Could we see this coming?

Det är Aspiritus(fd pyramid skandalen WGI) som det "nya" bolaget ska ta över? http://www.aspiritus.com

http://maintenance.aspiritus.com:8080/resources/pdf/AspiritusCommunicationReClosure1.pdf

Aspiritus Website Notice

Please note that due to unforeseen circumstances, we must advise that the ASPIRITUS COMMUNICATION RE CLOSURE 29 JULY 2008

While the decision has been made to close the Aspiritus business, Aspiritus management has held discussions with a new gaming operator, who will be opening their website in August, and they have agreed to place Aspiritus members into their database.

För att sedan i sin tur ansluta till T6 nätverket i augusti som det hypats om...?

http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=80827&PageIndex=217

Dear Teamt6 Member, ...

....

On the upside, at the present time we are negotiating with three companies to join our network. All three are interested in “White-Label” solutions, which mean they will have their own branding, logos and colors. This will mean not only an increase in players on the T6poker network, but also increased profit for T6poker, as they will be utilizing our software.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner vissa av de som håller på med T6 och den förfrågan jag har fått har ingenting med dem att göra, detta är personer som redan har stora kontaktnät med många spelare och som vill kunna utnyttja detta genom att starta en mindre sida. Mina funderingar är snarare hur många spelare man behöver för att det ska vara värt mödan att starta en egen sida 50? 100? 500? och vad ni tror att man får punga ut för marknadsföring och del i nätverket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner vissa av de som håller på med T6 och den förfrågan jag har fått har ingenting med dem att göra, detta är personer som redan har stora kontaktnät med många spelare och som vill kunna utnyttja detta genom att starta en mindre sida. Mina funderingar är snarare hur många spelare man behöver för att det ska vara värt mödan att starta en egen sida 50? 100? 500? och vad ni tror att man får punga ut för marknadsföring och del i nätverket?

Är det inte till största delen beroende på om man har 80 000 investerare eller bara en?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inside info:

 

C:a 10 % av alla registranter gör deposit o lirar. Såvida du inte har en typ 200 kompisar som lirar satan o får 60% rakeback så kan du räkna med att det är kört för siten o med tanke på att locka folk med sådan rakeback så har ni säkert en revenue share på 40-50% o börja på så ett gott råd...

 

Don't do it..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina funderingar är snarare hur många spelare man behöver för att det ska vara värt mödan att starta en egen sida 50? 100? 500? och vad ni tror att man får punga ut för marknadsföring och del i nätverket?
Det är väl relativt omöjligt att svara på med den bakgrundsinfo du ger. Om du har blivit ombedd att investera borde du väl fått någon form av prospekt att ta ställning till eller är det meningen att du ska ta reda på all sådan info själv?

 

Vad menar du med att dina kontakter har ett stort kontaktnät med spelare? Verkligeheten är knappast så enkel att pokerspelare spelar på "bästa polarens site". Vi spelar där vi upplever att vi har bäst värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl relativt omöjligt att svara på med den bakgrundsinfo du ger. Om du har blivit ombedd att investera borde du väl fått någon form av prospekt att ta ställning till eller är det meningen att du ska ta reda på all sådan info själv?.

 

Lite så är det faktiskt, vi som isåfall tänkt driva siten är själva inga proffspokerspelare på nåt sätt men kan väl ses som relativt framgångsrika på andra områden därför mina till synes "dumma" frågor.

 

Vad menar du med att dina kontakter har ett stort kontaktnät med spelare? Verkligeheten är knappast så enkel att pokerspelare spelar på "bästa polarens site". Vi spelar där vi upplever att vi har bäst värde.

 

Det finns andra marknader än Sverige, kontaktnät behöver inte nödvändigtvis betyda att det är din kompis utan kan tex vara ett kundregister i ett globalt företag som på något sätt kan relateras med poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte till största delen beroende på om man har 80 000 investerare eller bara en?

 

Jag tror jag var lite otydlig. Vad kan man räkna med få betala till t.ex partygaming för att få en white label-site? 500K och uppåt? Eller mindre investering och högre andel av raken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inside info:

 

C:a 10 % av alla registranter gör deposit o lirar. Såvida du inte har en typ 200 kompisar som lirar satan o får 60% rakeback så kan du räkna med att det är kört för siten o med tanke på att locka folk med sådan rakeback så har ni säkert en revenue share på 40-50% o börja på så ett gott råd...

 

Don't do it..

 

Ok det är ju helt klart relevant info det där, trodde att det var lite högre än 10%. Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite så är det faktiskt, vi som isåfall tänkt driva siten är själva inga proffspokerspelare på nåt sätt men kan väl ses som relativt framgångsrika på andra områden därför mina till synes "dumma" frågor.
Vilket förmodligen är er största nackdel. Jag vill inte vara elak eller negativ i överkant men utan en djup kunskap om pokerbranschen och en gameplan som gör att folk ser ett stort värde i att välja er site, framför någon av de femhundra andra, så är ni rökta.

 

Det finns andra marknader än Sverige, kontaktnät behöver inte nödvändigtvis betyda att det är din kompis utan kan tex vara ett kundregister i ett globalt företag som på något sätt kan relateras med poker.
Då får jag återknyta till det jag skrev tidigare. Ett kundregister, dvs en massa emailadresser antar jag, behöver nödvändigtvis inte betyda så mycket när det gäller att locka spelare till en ny site. Pokerspelare är notorious whores och spelar där de upplever sig ha bäst värde i form av rakeback, upplevd fiskmängd, utbud av spel, övervärden, erbjudanden och flyt. Så visst, med ett kundregister kan det hända att man når ett stort antal personer men om de från början inte är pokerspelare så är chansen rätt liten att de går in på siten. När de väl är där så ska de lockas att signa upp sig, vilket blir problematiskt om ni inte kan visa dom att ni är unika på något sätt. Och tröskeln för att signa sig på en nystartad site utan en spelarbas, är hög.

 

Fan vad negativ jag är ikväll :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni redan ett kundunderlag med BRA spelare, dvs högrejkande och helst vinnande så fine. Dock kan ni glömma nämnvärd marknadsföring med de förutsättningarna. De sajter som idag är stora och har mycket marknadsföring har tunga investerare i ryggen. Vi snackar inte miljontals kronor här utan det är miljontals euro det handlar om.

 

Mina tips:

- Koppla er till ett stort fiskrikt nätverk.

- Ös ut rakeback, gärna via affiliates.

- Håva in en trevlig extrainkomst om ca 10k sek i månaden förutsatt att ni har något hundratal trogna grinders som drar in $5-$10k i nettorake i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket förmodligen är er största nackdel. Jag vill inte vara elak eller negativ i överkant men utan en djup kunskap om pokerbranschen och en gameplan som gör att folk ser ett stort värde i att välja er site, framför någon av de femhundra andra, så är ni rökta.

 

Då får jag återknyta till det jag skrev tidigare. Ett kundregister, dvs en massa emailadresser antar jag, behöver nödvändigtvis inte betyda så mycket när det gäller att locka spelare till en ny site. Pokerspelare är notorious whores och spelar där de upplever sig ha bäst värde i form av rakeback, upplevd fiskmängd, utbud av spel, övervärden, erbjudanden och flyt. Så visst, med ett kundregister kan det hända att man når ett stort antal personer men om de från början inte är pokerspelare så är chansen rätt liten att de går in på siten. När de väl är där så ska de lockas att signa upp sig, vilket blir problematiskt om ni inte kan visa dom att ni är unika på något sätt. Och tröskeln för att signa sig på en nystartad site utan en spelarbas, är hög.

 

Fan vad negativ jag är ikväll :mrgreen:

 

Jag kan väl inte påstå att vi har någon världsomskakande nyhet på gång som skulle få spelare till att vallfärdas, däremot skulle nog vårat fokus vara på att knyta "trogna" grinders till siten och försöka hålla den rätt liten (hur konstigt den än låter) och att sedan försöka ha en äkta personlig kontakt med alla spelarna i form av olika resor och events, dessa i sin tur skulle få bli ambassadörer (affiliates) till siten. Jag vet inte om jag representerar allmänheten men jag skulle tycka det vore trevligt om man då och då fick ett telefonsamtal från sajten man spelar på som hörde hur det gick för en.

 

Med kundregister kan man precis som du säger bearbeta ett större antal personer, vi hade inte försökt göra det genom några skräpmail eller liknande utan snarare kombinera ihop paket med våra befintliga erbjudanden, precis så som tex larmföretagen gör tillsammans med försäkringsbolagen idag. Vi sysslar idag med olika arrangemang som lätt kan relateras med poker och därigenom tror jag att man kan locka en del nya spelare.

 

Tack för info/feedbacken !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...