Gå till innehåll

Blåst av expekt - Hjälp


El Helado Patata

Recommended Posts

Vill bara varna för Expekt.com då de verkar ha en riktigt shady pokerverksamhet. Jag tror vi alla minns för några år sen när de la ut en bonus som motsvarade typ 200-300% rakeback och drog in erbjudanden med mer än halva tiden kvar så att många (inklusive mig) blev lurade på några tusen dollar. Detta har dock redan täckts på forumet antar jag.

 

Jag började spelade igen på Expekt och rejkade cirka $7000 där. Frågade innan om man kunde få nån uträkning om motsvarande %sats för jag sa att jag hade x % fast på nuvarande och fick beskedet att jag skulle gynnas av att byta till Expekt. Fick ihop ca 230 000 FPPs nånting och hade kontakt med en av deras pokermanager och räknade lite på det där och insåg att deras poängsystem gravt missgynnade mig som fixed limit spelare (jämfört då med no limit). Det var alltså INTE värt för mig att spela och jag bestämde mig för att casha ut mina points och dra.

 

Det finns 2 cashbonusar där runt min FPP-summa. Man kan få 1800$ för 180 000 FPPs och 3150$ för 300 000 FPPs. Eftersom jag ansåg mig själv att blivit lurad då dealen varit mycket sämre än jag trott har jag dock frågat om jag kunde få mina 230k i samma ratio som den större bonusen, dvs 95 FPP/$ och fick lite vaga löften om att det skulle vara OK. Mailade och mailade och mailade och fick inget svar (detta pågick i 3-4 månader) och brydde mig itne så jättemycket eftersom jag inte behövde pengarna akut. Sen gjorde jag massiva uttag och skulle uppskatta mina pengar så jag skickade mail till den allmänna pokerdelen och säger att jag har försökt att få tag på den gamla managern då de säger att han inte svarat för han har slutat som VIP-manager. Då berättar jag situationen till de nya i några mail fram och tillbaka och berättat hur det är och de säger mer eller mindre "Fuck off". Dessutom har jag nu bara 110 000 FPPs! (EDIT: Loggade in nu och jag har mina 218,5k FPPs, han måste sätt fel)Jag hoppas att de säger att de ska fixa det sista och ge mig min gamla summa men även om de gör det tycker jag det är närmast skandal hur osnyggt de har skött det hela. De har ju min rakesumma som de tjänat på mig och de ser ju också att jag blivit ägd. De borde därför kunna ge en sjysst deal, speciellt med allt trubbel med den gamla managern osv. Har väl 3 saker jag vill säga eller fråga er.

 

1) Vad finns det för organisationer som man kan klaga på med expekt? Är det Ecogra eller vad kan man vända sig?

 

2) Snälla, alla ta ut sina pengar på expekt. Om det händer något så har de ingen avsikt att försöka hjälpa dig och göra saker rätt. Vi har sett det med deras reloadbonus och nu ser vi det igen.

 

3) Finns det något ni rekommenderar mig att göra för att kunna få ut mina pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min erfarenhet säger mig att pokersajter sällan viker ner sig om man inte kan visa svart på vitt vad som gäller, tex genom msn-loggar eller mailutdrag där dealen diskuterades fram. om det finns nåt som helst utrymme för tolkning kommer du få det mycket svårt.

 

jag hade antagligen låtsas som att jag planerat fortsätta spela på expekt och diskuterat fram både en uppgörelse för mitt tidigare spel och en deal för framtida spel. du måste få expekt att tro att de har nåt att tjäna på att göra rätt för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill även jag nämna att Expekt inte är helt sjyssta.

Hade 30% rakeback där under något års tid. Sen helt plötsligt slutade rakebacken att komma.

Jag mailar dem och frågar och informerar de mig om att min RB deal inte gäller mer utan det nya bonus systemet (Mista 1-2 månaders RB).

Jag böt direkt till en annan ipoker sajt såklart var jag hade 35% sen innan. Enda anledningen jag spelat på expekt innan var för att jag inte orkade byta samt att den blå färgen på borden var fin:-)

 

Men jag vill även försvara dem angående 5000$ bonusen de hade. Den var alldeles för bra och jag insåg den skulle försvinna. De behöll den dock lite längre än jag räknat med trots att de förlorade stora pengar på den. Men visst, istället för att totalt avbryta hade de bara kunnat hindra nya spelare från att signa upp sig på den.

 

Angående dina frågor är det bara 3:an jag kan försöka svara på.

Känns som de skiter i dig då du ändå inte tänker spela mer där. Så är nog inte ens lönt att skriva åt dem mer. Men har du energin så skadar det ju inte att försöka. Men enklast är nog att bara bita i det sura äpplet och ta ut de pengarna du kan få och gå till en annan sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min erfarenhet säger mig att pokersajter sällan viker ner sig om man inte kan visa svart på vitt vad som gäller, tex genom msn-loggar eller mailutdrag där dealen diskuterades fram. om det finns nåt som helst utrymme för tolkning kommer du få det mycket svårt.

 

jag hade antagligen låtsas som att jag planerat fortsätta spela på expekt och diskuterat fram både en uppgörelse för mitt tidigare spel och en deal för framtida spel. du måste få expekt att tro att de har nåt att tjäna på att göra rätt för sig.

 

Va dum jag är. Klart du har rätt. Klart chanserna ökar typ 10x om man lockar som fortsatt kund. Minns när jag försökte fixa ökad RB åt en kompis för en föregående månad och de sa typ rakt ut; Finns ju ingen anledning att skicka honom 10% extra, han har ju tagit ut pengarna och stuckit ändå. (Detta var inte expekt btw)

 

Jag minns också bonusen men det finns ju en hel del exempel på sajter som ger ut för bra bonusar, inser sitt misstag och ändå betalar ut. Jag minns när Martinspoker gav ut 3-4 stycken 5x VIP-bonusar som clearades SAMTIDIGT (motsvarande typ 400-500% RB) eller naked poker som också gav över 200% RB.

 

Precis som du säger vore det ju HELT ACCEPTERBART om de avbröt nya signups och bara betalade ut men att bli stuvad när på typ $4000 eller var det var när jag hade completat 85% av fulla bonussumman för att få en sketen utbetalning på $1000. Självklart skulle de betala ut allt alternativt stoppa all bonus men betala ut samma rate (alltså, jag skulle fått 85% av $5000= 4250$).

 

PS: Dock kanske jag har fått en lösning av Expekt nu. Får avvakta en dag eller två. Kanske har fått min vilja igenom efter typ 35 skickade mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlorar man inte sina FPP's ifall man tar en break och inte spelar på ett tag typ? Om ens VIP-nivå sjunker eller ngt...

För jag har haft >100k FPP's(höll aldrig bra koll men vet att de var över 100k), men så tog jag ett break från expekt ett tag och när jag loggade in igen så hade jag 0 fpp's. Men jag antog att det var så reglerna var.

 

Även jag har tappat RB pga deras nya bonus system eller nå sånt tjaffs som dom sa. Efter 2 månader när jag märkte att jag inte får någon RB så maila jag dom dock och jag började få RB igen(fick dock inga pengar för de 2 månaderna när "det nya systemet" kommit igång).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej grabbar. Jag ville bara säga att det är fixat. Jag fick betalt idag (sweeet!) och tänkte först be någon ta bort tråden och även om jag är mycket gladare idag än vad jag var igår så krävdes det typ 15 mail och det var först när jag började bli riktigt irriterad som det gav resultat. Så jag vet inte om jag kan säga att allt är lugnt och jag kan rekommendera sajten men de har iaf "stepped up" så att säga och har nu fått betalt.

 

Tack för tanken Jennez! Skönt att det finns lite good guys i pokervärlden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...