Gå till innehåll

Lurade eller ej?


Slimmyjimmy

Recommended Posts

För cirka 6 månader sedan skapade min pappa ett konto på pokersiten Leepoker. Enligt han var sajten ganska bra och rolig att spela på. Så småningom hittade han deras 1k dollar guaranteed som varje vecka hade övervärde. Efter att han vunnit den en gång så tipsade han mig om denna turnering.

 

Veckan därpå deltog vi båda i denna turnering från OLIKA ip-nummer och uppkopplingar. Jag lyckades denna gång vinna turneringen medans farsan gick lottlös. Farsan fortsatte spela en del på leepoker medan jag bara spelade nån mer söndagsturre.

 

Jag bestämde mig för att ta ut pengarna och eftersom farsan är halvkass på datorer frågade han efter hjälp från mig att plocka ut även hans pengar. Vi tar alltid ut till samma bankkonto från alla siter eftersom vi inte vill ta några risker med våra lönekonton där det kan cirkulera mer pengar än vad det gör på detta pokerkonto.

 

Ett par dagar efter begäran om uttag blev vi båda avstängda från siten eftersom de anklagade oss för "multiaccounting". Ringde till supporten och bad dem kolla genom våra HH`s för att se att vi har helt olika spelstilar. Killen som satt där kunde konstatera detta och låste upp våra konton mot att vi skickade in ID-handlingar vilket vi gjorde.

 

Försökte då ta ut våra pengar igen. Bannade ytterligare en gång, denna gång på grund av att vi spelat från samma IP-nummer, dock aldrig samtidigt. Vi hade även deltagit i samma turnering EN gång men som sagt, inte från samma IP-nummer.

 

Disskuterade med supporten och enligt han hade vi fuskat. Jag tyckte då att vi åtminstonde kunde få ut pengarna som vi vunnit utöver turneringen de säger att vi fuskat i. Han skulle snacka med sin chef och jag ringde upp ett par dagar efteråt för att få ett svar. Chefen sa att ingen av oss skulle få några pengar eftersom vi enligt dem, hade fuskat.

 

Totalt handlar detta om 4500 sek för farsan och ca 4000 för mig. Nu kommer vi till ytterligare en sjuk grej enligt mig.

 

Enligt mig så ska spelarna som var med i turneringen där vi "fuskat" få tillbaka sina pengar och Leepoker gå lottlösa efter att ha tagit mina pengar. Men nej, jag frågade 2 ggr i supporten vart pengarna skulle ta vägen och de svarade att de skulle gå in på Leepokers konto, alltså pengar i fickan för dem.

 

Detta känns fan inte rätt. Så sjukt att bli anklagade för att ha fuskat och sedan att de faktiskt tar våra pengar och stoppar i sina fickor.

 

Helt Sjukt.

 

Skulle gärna mottaga reflektioner och era tankar, vad ni tycker om Leepokers uppträdande. Är detta något man ska ta upp med press osv?

 

MVH

 

Slimmyjimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solklart att ni ska ha era pengar. Ni har ju inte gjort något fel så vitt jag kan se.

 

Bankontot däremot, menar du att ni använt ett gemensamt bankkonto till uttag trots att ni har två olika pokerkonton?

Det kan ju vara en förklaring till att de bestraffar er. I övrigt ser ja inte något fel här. Att spela från samma ip-adress ska man ju kunna göra speciellt när ni inte kört från samma ip samtidigt.

 

Tycker du ska pressa dem och säga att du kommer publicera detta i press och dylikt. Stora pokerforum med många medlemmar osv. Då blir det nog andra bullar ska du se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under förutsättningen att det har gått till som du har beskrivit detså kan man tycka att ni borde få ut era pengar.

 

Satt ni någonsin vid samma bord i turneringen där ni spelade samtidigt?

 

Ni bör höra av er till siten och be dom att berätta mer specifikt hur ni har fuskat och varför ni är diskade samt har fått era pengar beslagtagna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger i DQE network

 

Känner inte till nätverket eller deras policy överhuvudtaget.

Både huvudkontor och spelservrar i sverige enligt pokerscout vilket är rätt olagligt.

 

Den enda recensionen nätverket fått är inte direkt lysande:

 

"I would like to add my experience with world3dpoker to your review. I was referred to the site by a friend. It was supposed to be easy money, and it is. The problem is that they won´t process my cash out. I was lucky to contact them two times but they are no longer answering players emails and shut down the live chat support. They wont process payouts,"

 

http://www.pokerscout.com/UntrackedSiteDetail.aspx?site=DQE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, verkar vara en riktig soppa och en samling skojare. DQE Network borde rimligtvis kallas Proactive Gaming network. DQE som drev nätverket, skapade mjukvaran o.s.v. sålde av skiten till Proactive Gaming Scandinavia AB. Att dom sålde skiten (spelverksamheten) kanske inte är så konstigt när man kollar DQE's siffror dom senaste åren. DQE har numera bytt fokus och pysslar med bar-relaterade prylar i dotterbolaget Swedish Bar systems AB.

 

PGS AB skriver "The company is active in the gambling business and has previously provided its services to customers such as Boss Media, William Hill, 5050-poker, Göteborgsposten, Professional Design Limited and DQE."

 

Eftersom det uppenbarligen finns branschverksamma på forumet så kan ju dom bekräfta huruvida dom överhuvudtaget hört talats om PGS AB innan dom tog över DQE's spelverksamhet. Även om jag förvisso inte är branschverksam så tycker jag att jag har rätt bra koll och jag har i.a.f. aldrig hört talats om PGS AB tidigare. Vidare hävdar PGS AB på sin websida att dom bildades 2005 medans officiella uppgifter hävdar 2006.

 

Vidare hävdar PGS AB på sin websida att dom står för spellicensen för sina white-labels. Lite lattjo när flertalet av dessa anger att dom har licens på Costa Rica. Lite lattjo när Costa Rica som bekant inte utfärdar några spellicenser.

 

Det går säkert att hitta en jävla massa tveksamheter/oegentligheter om man orka rota mer i sörjan men ......... kontentan är hela sörjan består av en massa oklarheter och desinformation. Ett sjunkande skepp som man nog bör hålla sig ifrån. Varför skulle PGS AB få snurr på verksamheten som DQE inte lyckats med?

 

Inte för att det hjälper TS men kan vara intressant i sammanhanget. Vidare tillhör jag dom som tycker att TS rimligtvis borde få ut sina pengar under förutsättning att storyn stämmer.

 

Men men, med tanke på att det enligt mig verkar vara ett gäng kobojsare/skojare bakom så är väl risken att dom gör rätt för sig ganska liten :-(

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker såna här grejer är skittråkiga, det är helt klart era pengar och ni har långt ifrån fuskat? ser inte hur de kan säga så, kan du inte ringa upp de och be dom utveckla "fuska"? är att casha ut till samma bankkonto att fuska..?

 

ni har ju trots allt ID'at er själva, så multiaccounting bör uteslås även om ni spelar från samma ip/samma adress. ni har ju inte spelat MOT varandra, och då kan ju alla fuskmisstankar utestängas?

 

i framtiden bör ni söka er till kändare nätverk och erkänt godtrogna sidor. det tjäner ni nog en hel del på, även om en specifik turre kan ha ett visst övervärde på diverse sidor som inte en kotte spelar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solklart att ni ska ha era pengar. Ni har ju inte gjort något fel så vitt jag kan se.

 

Bankontot däremot, menar du att ni använt ett gemensamt bankkonto till uttag trots att ni har två olika pokerkonton?

Det kan ju vara en förklaring till att de bestraffar er. I övrigt ser ja inte något fel här. Att spela från samma ip-adress ska man ju kunna göra speciellt när ni inte kört från samma ip samtidigt.

 

Tycker du ska pressa dem och säga att du kommer publicera detta i press och dylikt. Stora pokerforum med många medlemmar osv. Då blir det nog andra bullar ska du se!

 

Jo jag håller med om att det kan verka konstigt att man sätter in pengar på samma konto, dock har vi gjort det innan på andra sajter utan att det har varit några problem. Dessutom så påstår de inte att det är något fel med detta utan de hävdar att vi fuskat genom att spela samma turnering. Ingenting annat.

 

Jo jag ska dra iväg ett mail till dem, funderar på att länka till denna tråden i den. Skulle man kunna göra det? Meningen med det är ju att de ska få se vad folk tycker om dem och hur andra pokerkunniga ser på det här.

 

Under förutsättningen att det har gått till som du har beskrivit detså kan man tycka att ni borde få ut era pengar.

 

Satt ni någonsin vid samma bord i turneringen där ni spelade samtidigt?

 

Ni bör höra av er till siten och be dom att berätta mer specifikt hur ni har fuskat och varför ni är diskade samt har fått era pengar beslagtagna.

 

Ja vi satt vid samma bord i finalbordet, dock var det ju bara ungefär 30 spelare med i denna turnering, så inte så konstigt att vi hamna vid samma bord under turneringen.

 

Den specifika anledningen till att vi har blivit av med pengarna är att man enligt leepoker inte får spela i samma turnering om man någon gång har suttit på samma IP-adress som någon annan i turneringen.

 

Det är inte så att du bor hemma fortfarande och att du o farsan reggat er på samma adress? Leepoker kanske bara tillåter ett konto per hushåll och då är ni ju faktiskt skyldiga till multiaccounting. Bara en tanke..

 

Detta hade kunnat vara en anledning, dock har vi redan blivit fria från anklagelserna om multiaccounting.

 

this +1

 

Ligger i DQE network

 

Känner inte till nätverket eller deras policy överhuvudtaget.

Både huvudkontor och spelservrar i sverige enligt pokerscout vilket är rätt olagligt.

 

Den enda recensionen nätverket fått är inte direkt lysande:

 

"I would like to add my experience with world3dpoker to your review. I was referred to the site by a friend. It was supposed to be easy money, and it is. The problem is that they won´t process my cash out. I was lucky to contact them two times but they are no longer answering players emails and shut down the live chat support. They wont process payouts,"

 

http://www.pokerscout.com/UntrackedSiteDetail.aspx?site=DQE

 

Nej det här låter ju inget vidare. Har även sökt lite om leepoker på forumet och hittat några mistänkta trådar om folk som inte fått ut sina pengar pga konstiga anledningar.

 

Men det jag inte förstår är hur de har klarat sig undan så länge om de är oseriösa, utan att det blivit publikt känt. Jag menar en av trådarna som jag kollade i var från mitten av 2007.

 

Hmm, verkar vara en riktig soppa och en samling skojare. DQE Network borde rimligtvis kallas Proactive Gaming network. DQE som drev nätverket, skapade mjukvaran o.s.v. sålde av skiten till Proactive Gaming Scandinavia AB. Att dom sålde skiten (spelverksamheten) kanske inte är så konstigt när man kollar DQE's siffror dom senaste åren. DQE har numera bytt fokus och pysslar med bar-relaterade prylar i dotterbolaget Swedish Bar systems AB.

 

PGS AB skriver "The company is active in the gambling business and has previously provided its services to customers such as Boss Media, William Hill, 5050-poker, Göteborgsposten, Professional Design Limited and DQE."

 

Eftersom det uppenbarligen finns branschverksamma på forumet så kan ju dom bekräfta huruvida dom överhuvudtaget hört talats om PGS AB innan dom tog över DQE's spelverksamhet. Även om jag förvisso inte är branschverksam så tycker jag att jag har rätt bra koll och jag har i.a.f. aldrig hört talats om PGS AB tidigare. Vidare hävdar PGS AB på sin websida att dom bildades 2005 medans officiella uppgifter hävdar 2006.

 

Vidare hävdar PGS AB på sin websida att dom står för spellicensen för sina white-labels. Lite lattjo när flertalet av dessa anger att dom har licens på Costa Rica. Lite lattjo när Costa Rica som bekant inte utfärdar några spellicenser.

 

Det går säkert att hitta en jävla massa tveksamheter/oegentligheter om man orka rota mer i sörjan men ......... kontentan är hela sörjan består av en massa oklarheter och desinformation. Ett sjunkande skepp som man nog bör hålla sig ifrån. Varför skulle PGS AB få snurr på verksamheten som DQE inte lyckats med?

 

Inte för att det hjälper TS men kan vara intressant i sammanhanget. Vidare tillhör jag dom som tycker att TS rimligtvis borde få ut sina pengar under förutsättning att storyn stämmer.

 

Men men, med tanke på att det enligt mig verkar vara ett gäng kobojsare/skojare bakom så är väl risken att dom gör rätt för sig ganska liten :-(

 

/#LOUDmouth#

 

Väldigt intressant inlägg. Om jag skulle vilja vända mig till press, typ pokertidningar, vanliga tidningar osv, är det här information som jag skulle kunna be dem kolla upp som antadligen har mer resurser.

 

Tack för ett utförligt inlägg.

 

tycker såna här grejer är skittråkiga, det är helt klart era pengar och ni har långt ifrån fuskat? ser inte hur de kan säga så, kan du inte ringa upp de och be dom utveckla "fuska"? är att casha ut till samma bankkonto att fuska..?

 

ni har ju trots allt ID'at er själva, så multiaccounting bör uteslås även om ni spelar från samma ip/samma adress. ni har ju inte spelat MOT varandra, och då kan ju alla fuskmisstankar utestängas?

 

i framtiden bör ni söka er till kändare nätverk och erkänt godtrogna sidor. det tjäner ni nog en hel del på, även om en specifik turre kan ha ett visst övervärde på diverse sidor som inte en kotte spelar på.

 

Att vi har cashat ut till samma bankkonto har de unte ens sagt något om. Det var mer kuriosa från mig eftersom denna information kunde vara intressant i denna disskussion.

 

Enligt dem så är fusket att vi en gång (!) spelat i samma turnering, dock från olika IP-nummer. Att de har kollat igenom handhistoryn och verkligen sett att vi inte har "gett" något till varandra spelar ingen roll enligt dem.

 

Kommer inte ta några risker med mindre pokersidor framöver. Om jag orkar börja lira igen så blir det antadligen bara svs där man känner sig ordentligt säker. Farsan lirar i övrigt bara svs han med tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...