Gå till innehåll

PLO deep - bottentvå+suckerfärgdrag på flopp OOP

Djens

Recommended Posts

Boaorm har jag inte spelat mkt med men jag har fått för mig att han är rätt duktig. Jag e lite för tiltad i detta läget för att orka folda pre.

Bet-fold

Checksyn

Checkraise

Bet-shove Ai

Betsyn-shoveblankturn

är väl våra val. Jag lutar mot Bet-syn/fold emot ett PSB.

hand:

Hillmaster (EUR 514.75 in seat 1)

HopeUfold (EUR 1,194.00 in seat 3)

Djens83 (EUR 1,186.00 in seat 4)

PaidMyDues (EUR 1,406.85 in seat 5)

boaorm (EUR 1,172.30 in seat 6)

Dealer: Hillmaster

Small Blind: HopeUfold (3.00)

Big Blind: Djens83 (6.00)

Djens83 was dealt: 6d - 9s - 8s - 4h

PaidMyDues Fold

boaorm Raise (21.00)

Hillmaster Call (21.00)

HopeUfold Fold

Djens83 Call (15.00)

Flop 4s - Jd - 6s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite ot men vilka på pf kan du rådfråga om plo?

Ola/Hjort/Greywolf/Cassano/Othello/Irem/DNcrew är alla spelare vars åsikter jag respekterar i PLO frågor.

Dessutom finns bra spelare som lurkar men inte skriver mycket.

Exempelvis rille, che, samt många bra som jag inte känner.

Länk till kommentar

Synen pre är ju självklar. Väl koordinerad hand med en suit. Att beta ut känns rätt dumt. Checka och se vad som händer, om fi pottar kan du lägga eller syna som mest. Lutar mest åt checkfold. Lägsta 2 par och 9-högt färgdrag känns sådär att spela om djupa stackar. Leder du så är det ändå marginellt och ligger du under så gör du det rejält.

Länk till kommentar

Den här handen är liiiiite lik den som postades på 2+2 förra veckan (nåja, med lite fantasi och kisande med ögonen så...äh förresten, den var knappt lik alls. Oh well). Dock så har du bottentvå och lägre kort i din hand, så det finns inte så många blanka turns (säg att ett offsuite T eller Q kommer på turn, JTxx eller QJxx är inte en omöjlig hand för någon av spelarna).

Jag bettar nog ut på floppen som är ganska så blank och trots allt har träffat oss ungefär så bra som man kan önska sig med vår hand, synar någon bettar jag också turn på alla icke-spader. Potten blir 600 på river om du pottar, bettar du 0.7 av pott så blir den strax under 400 vilket kan göra handen mer hanterbar på rivern om du inte vill bloata potten OOP.

Om jag tänkte checkfolda floppen så skulle jag inte spelat handen preflop (och det märks att det gick bra igår, för du brukar inte spela sådana här händer OOP preflop. Gladtilt ftw! ;) ).

Länk till kommentar

Synen pre är ju självklar. Väl koordinerad hand med en suit. Att beta ut känns rätt dumt. Checka och se vad som händer, om fi pottar kan du lägga eller syna som mest. Lutar mest åt checkfold. Lägsta 2 par och 9-högt färgdrag känns sådär att spela om djupa stackar. Leder du så är det ändå marginellt och ligger du under så gör du det rejält.

Chek fold tycker jag är fegisutvägen... Check call, leta bluffouts/billig showdown beroende på turnkort tycker jag absolut är rätt väg att gå. Men så är jag bara en vanlig enkel smålänning...

Länk till kommentar