Djens Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2007 Boaorm har jag inte spelat mkt med men jag har fått för mig att han är rätt duktig. Jag e lite för tiltad i detta läget för att orka folda pre. Bet-fold Checksyn Checkraise Bet-shove Ai Betsyn-shoveblankturn är väl våra val. Jag lutar mot Bet-syn/fold emot ett PSB. hand: Hillmaster (EUR 514.75 in seat 1) HopeUfold (EUR 1,194.00 in seat 3) Djens83 (EUR 1,186.00 in seat 4) PaidMyDues (EUR 1,406.85 in seat 5) boaorm (EUR 1,172.30 in seat 6) Dealer: Hillmaster Small Blind: HopeUfold (3.00) Big Blind: Djens83 (6.00) Djens83 was dealt: 6d - 9s - 8s - 4h PaidMyDues Fold boaorm Raise (21.00) Hillmaster Call (21.00) HopeUfold Fold Djens83 Call (15.00) Flop 4s - Jd - 6s Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stenarn Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2007 Du har glömt ändra nick där du postar blind! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 30 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2007 lite ot men vilka på pf kan du rådfråga om plo? nu kanske du inte vill ha råd eller så, men vissa inlägg brukar vara så tråkiga.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 30 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Oktober , 2007 lite ot men vilka på pf kan du rådfråga om plo? Ola/Hjort/Greywolf/Cassano/Othello/Irem/DNcrew är alla spelare vars åsikter jag respekterar i PLO frågor. Dessutom finns bra spelare som lurkar men inte skriver mycket. Exempelvis rille, che, samt många bra som jag inte känner. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
venividi Postad 31 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2007 Synen pre är ju självklar. Väl koordinerad hand med en suit. Att beta ut känns rätt dumt. Checka och se vad som händer, om fi pottar kan du lägga eller syna som mest. Lutar mest åt checkfold. Lägsta 2 par och 9-högt färgdrag känns sådär att spela om djupa stackar. Leder du så är det ändå marginellt och ligger du under så gör du det rejält. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonsapelle Postad 31 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2007 i position kan man ju syna men OOP med en sådan hand? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 31 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2007 Den här handen är liiiiite lik den som postades på 2+2 förra veckan (nåja, med lite fantasi och kisande med ögonen så...äh förresten, den var knappt lik alls. Oh well). Dock så har du bottentvå och lägre kort i din hand, så det finns inte så många blanka turns (säg att ett offsuite T eller Q kommer på turn, JTxx eller QJxx är inte en omöjlig hand för någon av spelarna). Jag bettar nog ut på floppen som är ganska så blank och trots allt har träffat oss ungefär så bra som man kan önska sig med vår hand, synar någon bettar jag också turn på alla icke-spader. Potten blir 600 på river om du pottar, bettar du 0.7 av pott så blir den strax under 400 vilket kan göra handen mer hanterbar på rivern om du inte vill bloata potten OOP. Om jag tänkte checkfolda floppen så skulle jag inte spelat handen preflop (och det märks att det gick bra igår, för du brukar inte spela sådana här händer OOP preflop. Gladtilt ftw! ). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HataB2B Postad 31 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2007 Synen pre är ju självklar. Väl koordinerad hand med en suit. Att beta ut känns rätt dumt. Checka och se vad som händer, om fi pottar kan du lägga eller syna som mest. Lutar mest åt checkfold. Lägsta 2 par och 9-högt färgdrag känns sådär att spela om djupa stackar. Leder du så är det ändå marginellt och ligger du under så gör du det rejält. Chek fold tycker jag är fegisutvägen... Check call, leta bluffouts/billig showdown beroende på turnkort tycker jag absolut är rätt väg att gå. Men så är jag bara en vanlig enkel smålänning... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 31 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2007 Chek fold tycker jag är fegisutvägen... Check call, leta bluffouts/billig showdown beroende på turnkort tycker jag absolut är rätt väg att gå. Men så är jag bara en vanlig enkel smålänning... Känns som man är fel ute om man vill bluffa med den här handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HataB2B Postad 31 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2007 Känns som man är fel ute om man vill bluffa med den här handen. Tycker jag inte alls. Bordet parar J = pot. Turn 3 = pot. Turn 5 =pot osv osv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HataB2B Postad 31 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2007 Känns som man är fel ute om man vill bluffa med den här handen. Tycker jag inte alls. Bordet parar J = pot. Turn 3 = pot. Turn 5 =pot osv osv EDIT: Fördelen med att vara djup är ju dessutom att han kan följa upp turnbluff på river... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts