Gå till innehåll

CDS och co.


Recommended Posts

Från annan tråd.

Okej, dags att låsa upp igen... vi bestämde oss för att använda hårdhandskarna mot den omogna idioti som förekom här i tråden och bannade en rad konton enligt följande:

 

Lifetime ban: (för uppenbart, uppviglande trollkonto)

SPÄDBARNET

 

45-dagars: (för upprepade och grova regelbrott)

emilio_15

 

30-dagars: (för grova regelbrott av folk som tidigare varnats för personangrepp)

kgl

ea_0707

rAilFISH

 

15-dagars: (för grova regelbrott av folk som inte tidigare varnats för personangrepp)

carldenstore

KristenKnarkare

Rooney

ImSoNasty

 

7-dagars: (för lite mildare personangrepp)

quxii

Conspiracy

starsonmars

Dead-Inside

 

Förhoppningsvis fattar väl folk nu att vi ser på det här seriöst och slutar med de jävla idiotierna som förekom i tråden.

 

OBS! Diskussioner kring våra beslut är varmt välkomna men kommer att raderas om de tar i den här tråden. Använd Om Pokerforum-delen istället. Tack.

 

Undrar varför vettigt folk flyr från detta forum:roll: Lite kul kan man väl få ha på någon annans bekostnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 85
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Japp, men inte här. :)

 

Vi har sagt gång på gång att vi inte kommer att se genom fingrarna med grova övertramp, och så går folk och postar bilder och personuppgifter på någon, ska vi då låta bli att agera? Må vara att CDS inte direkt uppvisat någon slags diplomati - och han blev också bannad, för uppvigling och för att ha deltagit i bråket - men det är är inte och ska inte vara flashback.

 

Om din definition på vettigt folk är sådana som gillar att komma med personangrepp så gör det ärligt talat inte oss så mycket att de flyr. Om trevliga skribenter som inte kommer med personangrepp flyr är det däremot ett problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några av de som blev bannade tycker jag har bidragit med en jäkla massa kunskap till forumet, några bidrar med mycket humor (som i princip är största anledningen till att jag fortfarande surfar in på pf varje dag). Sannolikheten att de fortsätter bidra så mycket som de tidigare har gjort bedömmer jag är ganska mycket lägre nu. Visst ska reglerna vara lika för alla, men ärligt talat tycker jag att de flesta angreppen inte var så farliga. Har exempelvis personerna (personen) som blivit påhoppad tagit illa upp?

 

Skulle jag fått bestämma (kanske tur att jag inte får det) så finns det 10-15 användare som imo inte tillför något och bara är allmänt irriterande. Imo så är det bara spädbarnet och möjligvis ytterliggare 1-2 till som hamnar i den kategorin av de ovan nämda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va i nabbes dagbok, cds kom in och whajna för att det inte var några personangrepp mot nabbes typ, trots att han vann mycket pengar, Någon skrev någon befogad kommentar till cds som bla kallade emilio_15 för "kungen av lowtakes som käkar snabbmat 3 ggr om dagen" sen avslutade han meddelandet med att skriva hur mycket han vunnit denna månaden. Sen var det igång med bilder på cds, länkar till någon teater med cds farsa och varje gång cds skrev något så innehåll det detaljer om hur ofta han träna, hur många vänner han hade, hur mycket pengar han vunnit eller hur bra han hade det i övrigt, tråden spårade ur till "personangrepp" eller som jag skulle säga "ironiseringar" över cds, emilio postade nog den bästa bilden någonsin bestående av CDS, alfons åberg (cds pappa) och björn borg. Någonstans under färden sa cds att han inte skulle disskutera mer och vara borta från pf i några veckor (så han skulle få sista ordet). Ungefär samtidigt började en användare vid namn SPÄDBARNET posta en massa angrep mot alla som skrivit elaka saker om cds, de lärde tvistar om detta var cds själv, hans pappa eller någon annan som försökte få cds att se dum ut. Min gissning är dock att det var Klyka i samråd med cds pappa.

 

Ursäkta att det inte blev någon styckeindelning, suger på sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text

 

qft

 

 

Mja många timmars skratt blev det. Tack Emilio, CDS & CO för underhållningen.

 

På ett sätt lite tråkigt de blir bannande när det känns som båda sidor är lika goda kolsupare. Men har såklart full förståelse för att det inte är hållbart att inte göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev även några timmars städande för oss, timmar vi aldrig får tillbaks.

 

Jag föreslår faktiskt, helt allvarligt, att ni som tycker det här är roligt drar någon annanstans. Ni kommer inte vara saknade på forumet.

 

Seriöst, hur många % av de som hängt på forumet ett tag tror du inte tyckte det var roligt, ni verkar ju vara allmänt rädda för att förlora trafik och om ni sen bannar hälften av de som verkligen gör det värt att vara här försvinner säkerligen fler och fler.

 

Btw, kan jag fråga dig om du tycker forumet är bättre eller sämre nu än för ett år sedan? Motivera gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst, hur många % av de som hängt på forumet ett tag tror du inte tyckte det var roligt

Bryta mot PUL kan ni göra någon annanstans.

 

ni verkar ju vara allmänt rädda för att förlora trafik och om ni sen bannar hälften av de som verkligen gör det värt att vara här försvinner säkerligen fler och fler.

Inte det minsta rädd. Jag föreslår att ni alla som "gör det värt att hänga här" drar till något annat forum och fortsätter där.

 

 

Btw, kan jag fråga dig om du tycker forumet är bättre eller sämre nu än för ett år sedan? Motivera gärna.

Forumet är sämre nu för tiden, inte minst på grund av den jävla attityden som finns att "vi ska inte snacka poker utan hålla på att larva oss, svara elakt på nybörjarfrågor och anse att vi står över alla socieala regler om hur man beter sig".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några av de som blev bannade tycker jag har bidragit med en jäkla massa kunskap till forumet, några bidrar med mycket humor (som i princip är största anledningen till att jag fortfarande surfar in på pf varje dag). Sannolikheten att de fortsätter bidra så mycket som de tidigare har gjort bedömmer jag är ganska mycket lägre nu. Visst ska reglerna vara lika för alla, men ärligt talat tycker jag att de flesta angreppen inte var så farliga. Har exempelvis personerna (personen) som blivit påhoppad tagit illa upp?

 

Skulle jag fått bestämma (kanske tur att jag inte får det) så finns det 10-15 användare som imo inte tillför något och bara är allmänt irriterande. Imo så är det bara spädbarnet och möjligvis ytterliggare 1-2 till som hamnar i den kategorin av de ovan nämda.

 

Tur att Kuksugar Klas inte har blivit bannad iallafall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev även några timmars städande för oss, timmar vi aldrig får tillbaks.

 

Jag föreslår faktiskt, helt allvarligt, att om det är den synen du har på modererande så kanske du ska börja pyssla med något annat på fritiden. Om det nu inte är så att du får betalt, i vilket fall det där uttalandet ter sig än mer märkligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bryta mot PUL kan ni göra någon annanstans.

Hur många av de bannade har anser du har brutit mot PUL? Jag vet inte hur PUL lyder, men är det ett brott mot den att länka till en facebook-sida?

 

Inte det minsta rädd. Jag föreslår att ni alla som "gör det värt att hänga här" drar till något annat forum och fortsätter där.

Så lät det inte när ca 20 pers skulle ha en privat studiegrupp för ett tag sedan...

Givetvis är vi inte glada i att läcka trafik, /.../

De flesta vettiga forum är privata och dessutom mycket mindre trafik än här.

 

Forumet är sämre nu för tiden, inte minst på grund av den jävla attityden som finns att "vi ska inte snacka poker utan hålla på att larva oss, svara elakt på nybörjarfrågor och anse att vi står över alla socieala regler om hur man beter sig".

Ok, bra att du håller med om att det blivit sämre, det jag vill säga med denna tråden är att jag inte tror det blir bättre för att ni bannar skribenter som är duktiga och omtyckta av de som hängt här ett tag och förmodligen också har lite kunskap, det jag menar är att dessa också kan tröttna på erat beteende.

 

 

Sen förstår jag att det kanske blir mycket jobb för er, det är ju naturligvis inte meningen att det ska vara så, men jag tror ni skjuter er lite i foten genom att banna en del användare. Folk vet knappt om de vågar säga till en jättenybörjare som skriver något som är jätteoff i en handanalystråd (vet man inget borde man hålla käft imo, men får man säga det?) för att de då får en varning för personangrepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så lät det inte när ca 20 pers skulle ha en privat studiegrupp för ett tag sedan...

 

Uppenbarligen ser vi gärna att 20 pers håller pokerrelaterade diskussioner här och att inte 20 personer håller på med grova personangrepp här, än tvärt om.

 

Ok, bra att du håller med om att det blivit sämre, det jag vill säga med denna tråden är att jag inte tror det blir bättre för att ni bannar skribenter som är duktiga och omtyckta av de som hängt här ett tag och förmodligen också har lite kunskap, det jag menar är att dessa också kan tröttna på erat beteende.

 

De får vara hur duktiga och omtyckta som helst, om man beter sig som ett svin så blir man bannad. Om man inte kan uppföra sig enligt normala hänsynstaganden så blir man bannad.

 

Emilio skulle btw ha haft livstidsban enligt första interna diskussionen, men det blev bara 45 dagar (som nu förlängts till 75)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk vet knappt om de vågar säga till en jättenybörjare som skriver något som är jätteoff i en handanalystråd (vet man inget borde man hålla käft imo, men får man säga det?) för att de då får en varning för personangrepp.

 

Jag tycker att alla bör granska sina första inlägg på forumet för att få perspektiv på den här frågan.

 

Och vet man inget borde man inte alls hålla käft, man borde fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att alla bör granska sina första inlägg på forumet för att få perspektiv på den här frågan.

 

Och vet man inget borde man inte alls hålla käft, man borde fråga.

 

Jo, man borde fråga, jag stör mig dock som fan på de som skriver "svar" på handanalyser och är helt ute och cyklar, finns de som varit medlemar i flera år och fortfarande tror de kan analysera och att folk bara säger till dom för att vara elaka.

 

Vet att jag har skrivit en massa fiskiga saker, och jag gör det förmodligen fortfarande utan att veta om det. Jag kan väl sammanfatta det så här: Nybörjarfrågor har jag inget emot, nybörjaranalyser tiltar jag däremot på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår faktiskt, helt allvarligt, att om det är den synen du har på modererande så kanske du ska börja pyssla med något annat på fritiden. Om det nu inte är så att du får betalt, i vilket fall det där uttalandet ter sig än mer märkligt.

 

Personligen tycker jag att den synen på modererande är ett måste. Saknar man den kan man ju knappast ta sitt jobb på allvar, betald eller ej. Då faller ju hela grejen med att ha regler och moderatorer över huvud taget.

 

Vad jag har sett så tillåts ändå en hel del i forumet, så vad som skrevs av de inblandade måste ha varit något extra så att säga. Dessutom tycker jag att det finns många som gör forumet värt att komma till som inte bryter mot reglerna på minsta sätt. Måste man ha folk som bryter regler och skämtar på andras bekostnad för att forumet ska vara besöksvärt så kanske man har hittat fel forum trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...