Gå till innehåll

Lingobattle Avdelat från "Analysera HH"


wetoge

Recommended Posts

Jag kan inte förstå riktigt hur denna tråd hjäpler till i ens önskan att bättre kunna spela poker, men det kanske är nåt jag missat. Man ska inte syfteslöst bortabstrahera sig från det man försöker förklara, med såna, egentilgen rätt ytliga, metaforer. Abstraktionens domän ska bara ta vid när språket tills dess inte hade redskap att hantera koncepten i fråga. I fallet med poker, som är helt komplett i vårt eget naturliga språk, ser jag ingen som helst poäng i att abstrahera, även då man kan inbilla sig, här, att det som har gjorts var att konkretisera.

Jag hoppas som ny medlem att de andra idéerna inom "analysen" här på forumet faktiska har med kunskap att göra, där man inte bara nyttjar truismer i sina förklaringsmodeller av slaget:

Det är inte bra att spela dåligt i poker om man vill vinna. Vill man vinna ska man försöka spela så bra som möjligt.

 

Uttalanden i stil med detta, vilket är vad tråden här verkar va fylld med, innehåller i det närmast ingen information annat än syntaktisk, och tillför således inget nytt rent konceptuellt. Detta är dock en bra hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte förstå riktigt hur denna tråd hjäpler till i ens önskan att bättre kunna spela poker, men det kanske är nåt jag missat. Man ska inte syfteslöst bortabstrahera sig från det man försöker förklara, med såna, egentilgen rätt ytliga, metaforer. Abstraktionens domän ska bara ta vid när språket tills dess inte hade redskap att hantera koncepten i fråga. I fallet med poker, som är helt komplett i vårt eget naturliga språk, ser jag ingen som helst poäng i att abstrahera, även då man kan inbilla sig, här, att det som har gjorts var att konkretisera.

Jag hoppas som ny medlem att de andra idéerna inom "analysen" här på forumet faktiska har med kunskap att göra, där man inte bara nyttjar truismer i sina förklaringsmodeller av slaget:

Det är inte bra att spela dåligt i poker om man vill vinna. Vill man vinna ska man försöka spela så bra som möjligt.

 

Uttalanden i stil med detta, vilket är vad tråden här verkar va fylld med, innehåller i det närmast ingen information annat än syntaktisk, och tillför således inget nytt rent konceptuellt. Detta är dock en bra hjälp!

 

Krädd för en väldigt ambitiös omskrvning av meningen jag förstår inte, var är nybörjarforumet?. Som ett tecken på visad uppskattning leder jag dig med glädje rätt, vassego:

 

http://pokerforum.nu/forum/nyboerjarfragor/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte förstå riktigt hur denna tråd hjäpler till i ens önskan att bättre kunna spela poker, men det kanske är nåt jag missat. Man ska inte syfteslöst bortabstrahera sig från det man försöker förklara, med såna, egentilgen rätt ytliga, metaforer. Abstraktionens domän ska bara ta vid när språket tills dess inte hade redskap att hantera koncepten i fråga. I fallet med poker, som är helt komplett i vårt eget naturliga språk, ser jag ingen som helst poäng i att abstrahera, även då man kan inbilla sig, här, att det som har gjorts var att konkretisera.

Jag hoppas som ny medlem att de andra idéerna inom "analysen" här på forumet faktiska har med kunskap att göra, där man inte bara nyttjar truismer i sina förklaringsmodeller av slaget:

Det är inte bra att spela dåligt i poker om man vill vinna. Vill man vinna ska man försöka spela så bra som möjligt.

 

Uttalanden i stil med detta, vilket är vad tråden här verkar va fylld med, innehåller i det närmast ingen information annat än syntaktisk, och tillför således inget nytt rent konceptuellt. Detta är dock en bra hjälp!

slaktavfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för ditt mycket kloka medhåll Supertequila

 

jag antar att du finner den naiva analogen här eufemismerad till "den spelteoretiska poängen" lika fylld på sandlådsfilosofi, och uppskattar väl i samma utsträckning lustigheten i bristen på självförtroende i den tillagda sarkasmen hos den samma här ovärd att omnämna.

 

du Supertequila, du anomyma, som ändå verkar va en tillräckligt begåvad man för att faktiskt kunna spela poker får här mitt fulla återgäldade stöd, och finns av mig va den enda i denna förutom det mellan oss skrivna meningslösa tråden värd att adressera

 

antar att även den utan och innan övermogna 'jello' kan läggas till vår minneslista över ickeadressater?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lingobattle

 

På tal om Lingo har jag faktiskt varit med i det programmet som gick på 90-talet i tv4/tv4+. En polare anmälde mig i smyg och vi whippade lite högskoleass och åkte hem ett par tusen rikare.

 

På frågan om Harald Treutiger kan bära skinnjacka dissade min polare Harald och sa att han inte passade i det.

 

Stämningen i vårt lag vår såklart på topp efter det men raserades snabbt då polaren svarade tapasjuice på ordet t..a.j.ic. vilket hade gett 1000 sek extra, undrar fortfarande hur juicen skulle kunna smaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om Lingo har jag faktiskt varit med i det programmet som gick på 90-talet i tv4/tv4+. En polare anmälde mig i smyg och vi whippade lite högskoleass och åkte hem ett par tusen rikare.

 

På frågan om Harald Treutiger kan bära skinnjacka dissade min polare Harald och sa att han inte passade i det.

 

Stämningen i vårt lag vår såklart på topp efter det men raserades snabbt då polaren svarade tapasjuice på ordet t..a.j.ic. vilket hade gett 1000 sek extra, undrar fortfarande hur juicen skulle kunna smaka.

 

Fläschigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supertequila? Ska vi betta att användaren med det mogna nicket 'Klyka' inte rätteligen kan ge ett exempel på ett fall i min text den/det menar är undermålig grammatik?

 

Vidare adderar det bara i komik att den/det som erkänt sig obegåvad inom ett visst fält gör anspråk på att kunna rätta en den-/detsamma uppgivit som högre stående i ett lärliggande ett, bara för att trefaldigt eskalera komedin genom utelämnandet av nämnt exempel.

 

Tillåt mig ett fniss, hihi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som nybliven juridikstudent så brukade jag och mina studiekamrater också skriva och prata sådär. Ganska snabbt insåg vi att det var patetiskt och genomskinligt. Nu vältrar jag mig i patetisk genomskinlighet på andra områden istället.

 

Låt mig gissa på att herrn studerar juridik eller något likartat på en av de första terminerna? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som nybliven juridikstudent så brukade jag och mina studiekamrater också skriva och prata sådär. Ganska snabbt insåg vi att det var patetiskt och genomskinligt. Nu vältrar jag mig i patetisk genomskinlighet på andra områden istället.

 

Låt mig gissa på att herrn studerar juridik eller något likartat på en av de första terminerna? :mrgreen:

 

Lol, var det inte exakt det jag skrev i din dagbok för typ två månader sedan? ;)

 

Jo, minsann!

http://pokerforum.nu/forum/1476672-post181.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tror folk alltid att allt är levlingar? Kan man inte vara lite allvarlig för en gångs skull? Kan inte alla ni som bara är ute efter att levla hela tiden bara gå och levla nån annanstans så jag och wetoge kan föra en seriös diskussion här i denna tråd?

 

:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tror folk alltid att allt är levlingar? Kan man inte vara lite allvarlig för en gångs skull? Kan inte alla ni som bara är ute efter att levla hela tiden bara gå och levla nån annanstans så jag och wetoge kan föra en seriös diskussion här i denna tråd?

 

:(

 

[ ] Bra level

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var rätt så roligt.

Dock har metaforer ett större värde än att bara tagas till användning när språket i övrigt inte kan förklara något utan att abstrahera. Ville bara berätta det till wetoge. Har inte studerat speciellt mycket juridik som vissa andra men dock retorik ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...