Gå till innehåll

Omröstning: Optimala Guldgrävar-strategin


HataB2B

Bästa guldgrävarvalet:  

32 medlemmar har röstat

  1. 1. Bästa guldgrävarvalet:

    • Äldre man som snabbt trillar av pinn, men är halvful
      24
    • Yngre vältränad atlet, men som vägrar dö
      8


Recommended Posts

Är man bara ute efter pengar så bör ju Bill Gates vara ett bättre val. Vet iofs inte hur mycket Tiger Woods är god för men har lär väl ligga ganska långt efter Gates.

 

Edit: Efter en snabb googling ser det ut som att Tiger är god för ca 1 miljard dollar medan Gates är god för ca 58 miljarder dollar. Ska man ändå gräva guld kan man väl lika bra göra det i den stora gruvan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satsa på gubben. Man kanske får anstränga sig mer per gång, men under betydligt kortare tid. Har man en poolskötare som inte skvalrar kan det bli uthärdligt.

 

Robinson-Emma var ju hyfsat flörtig när hon pendlade mellan Stockholm och Detroit. Vi förlorade dock henne i golddiggerträsket.

 

Som någon sa om Elin: "Hur stor chans hade Tiger haft om han varit caddie? Hon hade inte ens tittat åt hans håll"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min nya favorithistoria är dock denna:

 

Flygplanet part I

David Saperstein var gift och hade två barn när han i början av 1980-talet träffade Suzanne ombord på ett flygplan.

 

Amerikanen började flörta med den unga blondinen från Krylbo i Dalarna.

 

– Jag gillar egentligen inte europeiska kvinnor. De är så håriga, sa han.

Den dåvarande lärarvikarien i Upplands Väsby fann sig snabbt. Hon slängde upp sitt ben över hans, tog hans hand och lät den glida från fotled till lår:

 

– Känn, sa hon.

 

När de gick av planet var de ett par.

 

Flygplanet part II

Paret tog ett privatjet från Los Angeles till Houston där David skulle av medan Suzanne skulle vidare till europa. När David steg av i Houston så klev ett gäng advokater ombord och berättade för Suzanne att hennes make ville skilja sig.

 

Gruvan byter ägare

Suzanne och David ville gärna ha en svensk barnflicka. Suzanne ville att barnen skulle lära sig svenska. David ville...

 

På lördag gifter sig Buatjejen Hillevi Svensson , 34, med nästan dubbelt så gamle miljardären David Saperstein i Los Angeles. Ett 30-tal släktingar och gamla kompisar från Värö- och Varbergstrakten är redan på plats för att vara med på sagobröllopet.

 

00000257599.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ar det ens golddigging om hon ar attraherad av karlen?

 

Ett huvudelement i det hela bor ju vara kanslokall manipulation av en miljardar som inte forstar vad som hander, varvat med otrohet med poolpojke, tenniscoach och gymtranare.

Låter som random avsnitt Dallas/Falcon crest/Days of Our Lives/Den rätte för Rosing :-P

 

Hade valt Tiger. Golf verkar roligare än vad nu Gates kan tänkas ha för intressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sista exemplet illustrerar risken med att gifta sig med en ung miljardär. Under förutsättning att man inte har äktenskapsförord...

 

Stackars Suzanne fick det här i "avskedsgåva":

 

David Saperstein är 67 år och bor (bodde Hatas anm.) i ett palats som är en efterapning av det franska slottet Versailles. Boytan är på 4 200 kvadratmeter och en av sängarna i huset uppges vara en exakt kopia av den som Marie Antoinette sov i. I huset finns också en privat biograf, en spegelsal med plats för 250 gäster, en vinkällare med 5 000 flaskor samt flera stallar med hästar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ar det ens golddigging om hon ar attraherad av karlen?

 

Behöver det alls inte vara! (enligt min definition iaf)

 

Det väsentliga måste ju vara tillvägagångssättet?

Elin Nordegren: modell som sadlar om till barnflicka hemma hos golfproffset Parnevik. Enligt min mening fullkomligt stinker det: "Jag vill gifta mig med ett rikt golfproffs".

 

Att hon sedan träffar två-outaren och blir bundis med just Tiger Woods är ju bara en bonus.

 

Om man ställer sig frågan: låt säga att Tiger Woods jobbat som Caddie åt J Daly

daly.jpg

 

Hade hon då gift sig med Tiger eller Daly?

 

john-daly-and-wife.jpg

 

Edit: Jag vill att min blivande fru ska ha den randiga stjärten när hon är 40 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ändå ska väga in såna saker som utseende så är det ju lika relevant att titta på vilka nätverk och övriga fördelar som relationen kan innebära. Vilken relation skulle ge mest dramatik och underhållningsvärde så att man sen kan skriva en bok och bli rik?

 

Dålig gold digging om man måste skriva en bok för att bli rik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läs: ännu rikare

Om man nu ändå ska strunta i såna här saker som att vara kär och attraherad så handlar det väl om att kräma ur så mycket som möjligt ur relationen.

 

Om man gräver efter Gates och plockar hem 58 miljarder (och en stadig ström inkommande) dollar så orkar man nog inte anstränga sig för att skriva en bok och kanske få in lite småsmulor.

 

Som jag sa tidigare - ska man ändå gräva så kan man lika gärna sikta på den rikaste gruvan. Då behöver man inte anstränga sig så mycket mer i livet sen. Dessutom tror jag man får access till det mesta i världen om man är med Gates. Även om Tiger är rejält känd runtom i världen så tror jag att hans "bekantskapskrets" är något mer begränsad.

 

Min röst ligger alltså på Gates.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läs: ännu rikare

Om man nu ändå ska strunta i såna här saker som att vara kär och attraherad så handlar det väl om att kräma ur så mycket som möjligt ur relationen.

 

Fast sen handlar det väl mycket om att få så mycket pengar som möjligt med så lite jobb som möjligt. Skriva böcker är både arbetsamt och tidskrävande. Spökskrivare är ju ett alternativ, men frågan är hur mycket ett par millar är värt för den som ärvt/skilt sig till 34 miljarder riksdaler...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men då förutsätter vi att man är nöjd med att dricka drinkar och ligga med badpojkar resten av livet. Och det kanske man är, men annars blir det ju lika intressant att ta hänsyn till sånt som makt och inflytande och potentiella framtida benefits. Dessutom ger nog woods och gates lite olika typ av kändisskap. Om man dessutom ska väga in risken att misslyckas med sina erövringsförsök så känns ju mitt bokexempel ganska relevant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vickie Lynn Marshall

 

story.jpg

 

James Howard Marshall II, född 24 januari 1905 i Germantown, Pennsylvania, död 4 augusti 1995 i Houston, Texas, var en amerikansk affärsman inom oljeindustrin och miljardär.

 

Han blev känd för den bredare allmänheten i och med det skandalomsusade äktenskapet med Anna Nicole Smith 27 juni 1994. Han var då 89 år gammal, och dog drygt ett år efter bröllopet.

 

Best golddigging ever. Utan konkurrens helt enkelt. Efter en utdragen rättslig tvist mellan Smith och Marshalls söner tilldömdes Smith 4,3 miljarder kronor i arv efter sin make i september 2000.

 

425.marshall.smith.020807.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att tillfrågat kollegorna kan jag redovisa att resultatet från arkitektteamet på mitt arbete är alternativ två, "atleten".

 

Typisk "lögn" från kvinnorna som inte skulle vilja skämma ut sig genom att erkänna ett de vill ligga med en trumpliknande man för att bli rikitgt snorrik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...