Gå till innehåll

Smacktjafs avdelat från CDS-fusktråden


mr_telefon

Recommended Posts

Älskar dig också!

 

...jag tycker inget om dej då jag inte känner dej.

 

Tycker heller inget om cds, men eftersom du kallar mej för "j-a blindstyre" och cds för "lilla Kalle" så antar jag att du redan har bestämt dej om om mej.

Jag är dock VÄLDIGT säker på att om vi skulle träffas IRL att du inte skulle kalla mej något liknande i en diskussion.

 

Sitter du bekvämt bakom skärmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Antar att du menar att du sitter vid samma bord som en spelare du respekterar, och att ingen av er gör några direkta moves mot varandra utan spelar väldigt straightforward. Om det är så att du bara fegar dig mot en kille som du tycker är bättre än dig och det inte är något ömsesidigt är det stor skillnad.

 

Ja, det är samarbete och därmed fusk. Vill man inte spela mot en kompis ska man för fan inte sitta vid samma bord. Sitter man vid samma bord är man skyldig att inte göra några tjänster för att minska varians eller sån skit.

 

Ta till exempel när ni är 3 pers som går till floppen. En ny spelare och 2 spelare som "respekterar varandra". Vardera spelare som respekterar den andre kan beta oerhört light, eftersom de vet att deras kompis inte kommer slå ut dem med bluff eller jävlas med några trix. Men det kan den nye spelaren omöjligt känna till och måste respektera ett donkbet eller checkraise från någon av er mycket mer än vad som är motiverat på grund av er range.

 

Om jag och en kompis spelar mot dig, och vår enda förändring av spelet är att jag och kompisen aldrig kommer höja varandra om vi inte har stål så får vi bra mycket mer edge mot dig än om vi försökte vinna varandras pengar rakt ut. Du kommer aldrig få in degen med set vs två överpar eller något sånt, för vi två vet om att den andre har något rejält när han visar sig villig att stacka mot dig.

 

Klassiskt reg+reg vs n00b-fusk.

 

Grattis, du antingen fuskar eller försöker fuska. Förhoppningsvis så ger de fullständigt fan i att ge dig någon respekt och stjäl dig utfattig, för då har du iallafall inte gjort dig skyldig till att ha snott någons pengar.

 

Hatet mot CDS kommer från att han skryter som fan och vägrar backa upp det. Han har ju 7000 trollkonton där han går in och skriver att den där CDS spelar fantastiskt. Och det här är alltså en kille som i stort sett kör insta-sitout så fort någon ens köper in fullt. Hade han bara varit ödmjuk, inte höjt sig själv till skyarna och sagt att han bara grindar poker för pengarna så hade det inte varit i närheten av samma hets mot honom.

 

Vad jag vet så verkar han inte gjort sig skyldig till något jätteilla, utan mest gjort lite grejer som är felaktiga på okunskap och inte försökt skaffa sig något som han trott är en orättvis fördel. Men han gör hela grejen sju resor värre genom att vara sitt vanliga ödmjuka jag.

 

Jag vill inte ge mej in på CDS trollkonton eller vad han gör på borden utan bara läste hans "försvar" = Jag vet antagligen lika mycket om detta som er andra. Ser vi CDS på Ongame snart så får man ju anta att hans berättelse är sann.

Om jag nu försvarade något så var det vad han skrev ...skulle väll varit värre om han INTE suttit ut !

 

Jag är inte så intreserad av tråden av ämnet men därimot är jag intreserad av hur och var folk lägger sitt intresse i.

Att CDS startar en tråd och PANG så finns det 100+ inlägg innom ett dygn medans man i en konstuktiv tråd ang. handanalys kan gå förbi med 0 svar eller 10 inlägg där man idiotförklarar inlägget.

 

Detta är ganska OT men det bevisar ju en hel del om var folk lägger sin energi i, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...