kraclob Postad 15 Mars , 2008 Rapport Share Postad 15 Mars , 2008 Har en rysk pokerspelare som jag känner som tröttnat på Ryssland och funderar på immigrera till Sverige eller annat EU land. Eftersom jag har ingen aning om det praktiska. Tänkte jag kolla här om någon har koll på om det är möjligt och vilka problem som kommer/kan uppstå? All information uppskattas! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kraclob Postad 15 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 Mars , 2008 Anyone? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 15 Mars , 2008 Rapport Share Postad 15 Mars , 2008 Kolla med ambasaden. Bara för att komma hit på besök så krävs det att han har någon som går i garant för hans uppehälle, inklusiva samtliga kostnader. Du kan han få visum i några månader. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 15 Mars , 2008 Rapport Share Postad 15 Mars , 2008 Det kan hända att det finns lite relevant info här: http://www.migrationsverket.se/ Kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 15 Mars , 2008 Rapport Share Postad 15 Mars , 2008 Kan nog bli väldigt svårt för en icke-EU-medborgare att bosätta sig i Sverige. Turistvisum är nog inga problem, men jag är osäker på hur länge det förlängs. Det bästa för honom är att kontakta Svenska ambassaden som har hand om sådana frågor mot utländska medborgare i deras hemland. Arrangerad äktenskap + 2år (måhända har tiden förändrats) = Permanent uppehållstillstånd Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts