malas Postad 18 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2010 Hej har precis köpt holdem manager pro. Jag har installerat det och fått det att starta. Då jag lirar mestadels på Svenskaspel. Så fick jag lägga till "hand history" mappen som var dold. Efter att lagt till mappen tryck på "auto import files" (13h remaining) startat ett bord, så kommer inte huden upp. Som sagt jag har precis installerat HM. Så vad är det för basic man ska ställa in innan man får det att funka. Jag kan tex inte välja HERO, då ja söker på mitt nick kommer bara Ongame nicket fram. Jag har inte skrivit in player aliases. Jag är helt nybörjare första gången jag startar holdem manager. Är det någon som kan ge en liten snabb guide vad man ska ställa in för att få det att funka. Kollat runt en hel del i "holdem manager tråden" men det blir mest rörigt. En sak jag fattat är att eftersom det är nya holdem manager så ska jag inte behöva ha "Hand converter" Jag tror säkert att det är fler en jag som har problem med SVS och holdem manager så alla svar i denna tråd är väldigt tacksamma Mvh Marko Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wahlen1 Postad 18 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2010 Hej har precis köpt holdem manager pro. Jag har installerat det och fått det att starta. Då jag lirar mestadels på Svenskaspel. Så fick jag lägga till "hand history" mappen som var dold. Efter att lagt till mappen tryck på "auto import files" (13h remaining) startat ett bord, så kommer inte huden upp. Som sagt jag har precis installerat HM. Så vad är det för basic man ska ställa in innan man får det att funka. Jag kan tex inte välja HERO, då ja söker på mitt nick kommer bara Ongame nicket fram. Jag har inte skrivit in player aliases. Jag är helt nybörjare första gången jag startar holdem manager. Är det någon som kan ge en liten snabb guide vad man ska ställa in för att få det att funka. Kollat runt en hel del i "holdem manager tråden" men det blir mest rörigt. En sak jag fattat är att eftersom det är nya holdem manager så ska jag inte behöva ha "Hand converter" Jag tror säkert att det är fler en jag som har problem med SVS och holdem manager så alla svar i denna tråd är väldigt tacksamma Mvh Marko https://www.flashback.org/sp23101155 Där hittade jag det när jag fixade min hud till svs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
malas Postad 18 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 18 Oktober , 2010 https://www.flashback.org/sp23101155 Där hittade jag det när jag fixade min hud till svs. Japp, jag har kollat den länken tidigare och jag har lagt till "hand history" mappen som var delvis dold. men jag får ändå inte huden att fungera.. men det kan väll säkert bero på att jag glömt ställt in något annat basic. men antar att det finns flera SVS-spelare som kan hjälpa mig/vi på forumet, med liknande problem Alla svar är välkomna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
malas Postad 18 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 18 Oktober , 2010 Nu börjar det hända grejer. Efter att ha importerat alla händer så kunde jag välja mig som Hero (boss. Det kom då upp en svart ruta i vänstra hörnet. På poker bordet där det var massa $ tecken, och namn, Det kom dock inte upp något info om dom andra spelarna på 5max bordet Sen klicka jag på table finder drog den röda pricken till bordet, då kom det upp en popup-ruta där det stod "this HUD detects tables by looking for the name of the owner of each window, it saves a list in the config/exenames.txt.file. You can add poker.exe to the list so all windows owned by poker.exe are detected as boss tables" Yes/no - I bara farten klicka jag yes och den svarta rutan som va på bordet försvann. Vad ska jag göra, jag fattar inte riktigt det medelandet som kom upp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Unicum Postad 19 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2010 Sedan en tid tillbaka måste jag starta min HUD manuellt genom "HUD options", därefter "Relaunch HUD". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
struve Postad 19 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2010 Nu börjar det hända grejer. Efter att ha importerat alla händer så kunde jag välja mig som Hero (boss. Det kom då upp en svart ruta i vänstra hörnet. På poker bordet där det var massa $ tecken, och namn, Det kom dock inte upp något info om dom andra spelarna på 5max bordet Sen klicka jag på table finder drog den röda pricken till bordet, då kom det upp en popup-ruta där det stod "this HUD detects tables by looking for the name of the owner of each window, it saves a list in the config/exenames.txt.file. You can add poker.exe to the list so all windows owned by poker.exe are detected as boss tables" Yes/no - I bara farten klicka jag yes och den svarta rutan som va på bordet försvann. Vad ska jag göra, jag fattar inte riktigt det medelandet som kom upp Den svarta rutan som du såg är stats som gäller för hela bordet samt en liten lista med dom senast spelade händerna. Statsen för spelarna låg antagligen under den svarta rutan, dom kan hamna fel första gången man spelar. För att flytta på rutorna så kan du högerklicka och dra rutorna dit du vill ha dom. Deras position kommer sparas automatiskt och ligga rätt nästa gång du spelar. (Med en liten reservation för att det inte alltid fungerar helt felfritt på BOSS 5-max bord.) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
malas Postad 19 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 19 Oktober , 2010 tack för svaren, men då svenskaspel nivån är 5max, hur ställer man in det i HM, det finns ju bara 6max? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
struve Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2010 tack för svaren, men då svenskaspel nivån är 5max, hur ställer man in det i HM, det finns ju bara 6max? Var evigheter sen jag spela 5-max så har inte provat i praktiken. Men i teorin bör det gå att göra så här. Om man inte spelar i minivy så roteras inte borden (åtminstone inte förr i tiden) så att man hamnar på samma plats på alla bord. Eftersom borden inte roteras så behöver inte inställningen du talar om göras överhuvudtaget utan du väljer bara alternativet -. Och spelar sen på dom större borden. Möjligt att det går att få det att fungera på andra sätt nu för tiden, var som sagt länge sen jag spelade på borden i fråga. Säg till om jag är oklar i min förklaring. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nr1 Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2010 tack för svaren, men då svenskaspel nivån är 5max, hur ställer man in det i HM, det finns ju bara 6max? Du ställer in det på 10-max. Jag är inte alls speciellt haxxig, men söker du efter info om HM o svs hittar du en del svar. För övrigt sitter jag på samma plats på alla de bord jag spelar på på svs och har sparat hud:ens placeringar så inget konstigt händer. Vet inte om man kan göra på något annat sätt, men jag har inte lyckats med det iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
malas Postad 23 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 23 Oktober , 2010 Har lite problem med huden som jag inte förstår mig på, Hur får man så att man ser förkortningarna PFR : Här är en bild. Hur kan det stå 3-bet 0% (4) ? Här är mina inställningar. Vad ska man klicka i för att kunna se förkortningarna. http://img695.imageshack.us/img695/2652/hud1.png Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nr1 Postad 23 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2010 Har lite problem med huden som jag inte förstår mig på, Hur får man så att man ser förkortningarna PFR : Här är en bild. Hur kan det stå 3-bet 0% (4) ? Här är mina inställningar. Vad ska man klicka i för att kunna se förkortningarna. http://img695.imageshack.us/img695/2652/hud1.png Vad menar du? Var vill du se PFR och vilka förkortningar menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
malas Postad 23 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 23 Oktober , 2010 Huden det står ju tex 63/30/15 Jag vill kunna se PFR:63/CB:24/HD:260 Och sen hur kan det stå 3-bet 0% och 3 inom parentes som jag hade 3 bettat 3 händer fast jag inte hade det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tågrånarn Postad 23 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2010 HUD-options - Player pref. - Appearance - Show abbreviations! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
malas Postad 23 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 23 Oktober , 2010 HUD-options - Player pref. - Appearance - Show abbreviations! Kommer inte upp förkortningarna iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laser Postad 23 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2010 Kolla så du ändrat på rätt konfiguration. Efter jag ominstallera HM så blev det en specifik konf för boss, så se till att du ändrar under den.. Kanske inte löser ditt problem. Men vi får hoppas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laser Postad 23 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2010 Huden det står ju tex 63/30/15 Jag vill kunna se PFR:63/CB:24/HD:260 Och sen hur kan det stå 3-bet 0% och 3 inom parentes som jag hade 3 bettat 3 händer fast jag inte hade det? Händerna inom parentesen är hur många gånger du haft tillfälle att i detta fall 3-betta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
malas Postad 26 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 26 Oktober , 2010 Händerna inom parentesen är hur många gånger du haft tillfälle att i detta fall 3-betta. Okej tack så mke då vet jag. Jag tänkte eventuellt ominstallera HM, eftersom graferna visar helt galet fel. Så hade jag tänkt byta hand history mapp, och sedan ominstallera och börja om på nytt, Kan man använda samma aktiverings kod som man gjorde när man installera det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laser Postad 26 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2010 Japp bara att köra samma och välja samma "dator". Koden gäller ju för två datorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
malas Postad 27 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 27 Oktober , 2010 Japp bara att köra samma och välja samma "dator". Koden gäller ju för två datorer. Okejokej, efter att ha avinstallerat holdem manager och installerat det igen, så finns fortfarande alla händer kvar när jag väljer "hero" är det något mer man måste avinstallera? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laser Postad 28 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2010 Händerna ligger kvar i databasen, vill du ha bort dom får du ta bort den alternativt skapa en ny som du sparar händerna i. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
animalplanet Postad 28 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2010 Någon som försökt gå ifrån PT3 till HEM och försökt få in händer till HEM. Alla siter utom Boss klienterna funka. Svs och opoker som inte ville läsas in. tips? testat både ifrån pt3->export och sen läsa in via HEM. Samt via HEM->Import PT3 database. men icke. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Siamaster Postad 1 December , 2010 Rapport Share Postad 1 December , 2010 Jag hade ingen dold history-map i min svs-map Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lokenius Postad 2 April , 2011 Rapport Share Postad 2 April , 2011 Min dator krashade hastigt och lustigt alldeles nyss och efter att jag startat om vill mitt HEM inte riktigt starta.. Får upp dessa medelandena och efter detta står den bara och "tuggar" där i "validating" Antar jag kanske måste instalera om HEM men då till frågan.. Om jag avinstalerar och sen installar igen, har jag då kvar all handhistorik?? Och vart ligger isf mina HUDs? Vore ju tråkigt att tappa dom oxå.. Testat att uppdatera programet utan önskad efekt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laser Postad 2 April , 2011 Rapport Share Postad 2 April , 2011 Min dator krashade hastigt och lustigt alldeles nyss och efter att jag startat om vill mitt HEM inte riktigt starta.. Får upp dessa medelandena och efter detta står den bara och "tuggar" där i "validating" Antar jag kanske måste instalera om HEM men då till frågan.. Om jag avinstalerar och sen installar igen, har jag då kvar all handhistorik?? Och vart ligger isf mina HUDs? Vore ju tråkigt att tappa dom oxå.. Testat att uppdatera programet utan önskad efekt Inga problem att databasen sparas, den ligger separat och finns kvar även om du tar bort HM. Exportera HUD http://faq.holdemmanager.com/questions/46/Import+%7B47%7D+Export+HUD+Layout Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lokenius Postad 3 April , 2011 Rapport Share Postad 3 April , 2011 Inga problem att databasen sparas, den ligger separat och finns kvar även om du tar bort HM. Exportera HUD http://faq.holdemmanager.com/questions/46/Import+%7B47%7D+Export+HUD+Layout Tusen tack.. bara ett litet prob nu.. vart hamnar normalt de arkiverade händerna? fick ju importera om det hela och den fick typ bara med det jag spelat idag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts