Gå till innehåll

Netellers Mastercard Vs Moneybookers Mastercard


Jeg123

Recommended Posts

Moneybookers verkar äntligen vara på gång med sitt Mastercard som lovades förra året. Det går att beställa nu och som jag förstår skickas korten ut redan i September. Så här ser priserna ut för deras kort:

 

Paying in shops, restaurants or online FREE

Bank transfer top-up FREE

Receiving cash FREE

Balance enquiry FREE

Online statement FREE

PIN re-issue FREE

Foreign exchange 1.75%

Cash withdrawal 1.80 EUR

Annual card membership FREE

Replacement Card FREE

 

Limits per day

Paying in shops, restaurants or online 3000 EUR

Cash withdrawal 250 EUR

 

Netellers priser:

 

Point of Sale (POS) FREE

ATM charge per withdrawal 4 EUR

Foreign Exchange (at ATM or POS) 2.95%

Card/PIN Replacement 15 EUR

Investigation Fee 15 EUR

Subject Access Request 15 EUR

Card Cancellation Fee 15 EUR

 

Limits per day

Cash withdrawl £500

Paying in shops etc ????

 

Moneybookers verkar äga neteller på alla fronter förutom att deras max-uttag i bankomat ligger på snåla €250 medans Netellers gräns ligger på £500 (€561 dagens kurs) Moneybookers tar dock €1.8 för sina uttag och Neteller €4. Dock så ligger netellers växlingsavgift på 2.95% mot moneybookres 1.75%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar du ut sek i bankomat blir det alltså €1.8 + 1.75% på beloppet? Och foreign exchange, räknas det mot kontovalutan eller euro som står angivet ovan? Ser skv uttag man gör i bankomat och köp osv?

 

Orkar inte mejla support så förhoppningsvis kan nån här svara på nåt iaf. Låter helt klart rätt bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Fick mitt kort för 5 minuter sedan! Första intrycket, SKIT! Hade tänkt använda kortet en hel del i USA, men siffror är inte upphöjda på kortet, vilket brukar skapa problem i USA. På kortet står det electronic use only, vilket jag antar att det inte går att använda till 100%.

 

Märkte även en till sak, i brevet man fick står det att ens limits per dag är "Paying in shops etc €1000" På hemsidan står det €3000 och det står att kortet kostar €10/år, samma sak om man behöver ett nytt kort. På hemsidan står det att det är gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick mitt kort för 5 minuter sedan! Första intrycket, SKIT! Hade tänkt använda kortet en hel del i USA, men siffror är inte upphöjda på kortet, vilket brukar skapa problem i USA. På kortet står det electronic use only, vilket jag antar att det inte går att använda till 100%.

 

Märkte även en till sak, i brevet man fick står det att ens limits per dag är "Paying in shops etc €1000" På hemsidan står det €3000 och det står att kortet kostar €10/år, samma sak om man behöver ett nytt kort. På hemsidan står det att det är gratis.

 

fcuk :S:S

hadae jättehöga förväntningar på kortet ju...:-(

ska kila ner o kolla brevlådan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

MONEYBOOKERS MASTERCARD UPDATE

 

Thank you for becoming one of the first Moneybookers MasterCard card holders. We hope you're making use of the card and it meets your expectations. Those of you who have made transactions may have noticed that they don't immediately show in your account history. This is because it takes a few days until we actually receive a request from MasterCard for the real money. To make up for this you will soon see your 'Available balance' which will deduct your recent transactions from your overall balance. This will be available from Wednesday 28th October.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Ja, men det är inte särskilt svårt att bli VIP, kontakta supporten och fråga.

 

För er som inte öppnat konto så går det att öppna via affiliates och bli VIP på direkten.

 

Jag hoppas verkligen dom skickar ut kortet i slutet av September!

 

haft över 300k kr i omsättning på mb senaste halvåret (kanske inte är mkt, jag vet inte), har gjort alla verifications och mailade supporten och frågade. De sa att de meddelar en om man har den möjligheten, så inte verkar det "lätt" iaf tycker jag. Däremot skulle alla deras kunder få tillgång till visa kortet, men det har de sagt länge nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkte även en till sak, i brevet man fick står det att ens limits per dag är "Paying in shops etc €1000" På hemsidan står det €3000 och det står att kortet kostar €10/år, samma sak om man behöver ett nytt kort. På hemsidan står det att det är gratis.

 

Har också använt kortet en del. Hitills är jag nöjd, det har funkat på alla ställen förutom på ett pizzahak hitills. Synd som sagt att det inte har upphöjda siffror dock. Gällande begränsningen på €1000 vs. €3000 så mailade jag supporten om det och utskicket var anpassat för "vanliga" kunder. VIP-kunder har €3000 som det står på hemsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haft över 300k kr i omsättning på mb senaste halvåret (kanske inte är mkt, jag vet inte), har gjort alla verifications och mailade supporten och frågade. De sa att de meddelar en om man har den möjligheten, så inte verkar det "lätt" iaf tycker jag. Däremot skulle alla deras kunder få tillgång till visa kortet, men det har de sagt länge nu.

 

Om du har omsatt mer än 10k euro inom 30 dagar så borde det inte vara nåt problem.

 

Iallafall så hade mb det som krav för nåt år sen för att bli vip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad innebär egentligen att siffrorna inte är upphöjda och att det står electronic use only?

 

Testanvände mitt häromdan och tog ut från bankomat för att se hur mycket det drogs och vad för växlingskurs man fick, inte kollat än dock :S Tänkte också byta kod vilket det väl stod att man skulle göra i bankomater men funkade inte i varken nordea eller sebbankomat, någon som vet hur man gör detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...