Gå till innehåll

mods, stäng denna db tack


bossbaver

Recommended Posts

Hej!

Nu är det dags igen för en dagbok. Har haft ett par uppe tidigare då jag mest lirat SnGs på den statligt ägda siten. Nu har jag precis bytt till Ipoker, och numera lirar jag till 99 % SH cashgame, (0.1-0.2$) med SÅDÄR resultat. Lillplussande.

 

Varför dagbok?

Jag har precis skaffat Holdem Manager, och känner att jag skulle vilja täta igen ett par av mina miljoner luckor i mitt spel. Så det lär postas en hel del HHs som jag gärna skulle vilja ha hjälp från dig med. Kommer även bjuda på lite annat smått o gott... Åsså lite whine förstås...

 

Svagheter:

  • Tiltar nästan varje session, :roll:
  • Född med otur :rolleyes:
  • Spelar nog alldeles för löst
  • Blir för personlig mot vissa FI som tar mina pengar, och försöker ta tillbaks dom av just denna FI.
  • Spelar ännu sämre när jag börjat torska en session
  • Noll koll på HM

 

Styrkor:

  • Spelar riktigt bra i medvind, :-)
  • Hyfsade teoretiska kunskaper
  • Trashtalker av rang

 

Summa: Svagheter-Styrkor: 6-3. = Obra. Därav dagboken.

 

I övrigt så är jag extremt morgontrött, och jobbar 8-17 måndag-fredag på kontor. Så spelar gör jag 3-4 kvällar i veckan.

 

 

Mål med dagboken:

  • Plussa 5K sek/månad
  • Lära mig HM
  • Få ordning på HM/HHC till Svenska Spel

 

Edit. Första målet för dagboken avklarat. -Få ordning på HM/HHC till Svenska Spel! Check! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 955
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha skön inledning , känns som det kan bli lite uppförsbacke som pokerspelare med dina listade svagheter.

 

Kika i HM-forumet om du har några specifika frågor, finns även en fllik i HM som heter "Articles" där dem går igenom lite olika saker. Vet inte hur bra/korrekta dem är men kan väl fungera som en startpunkt i alla fall.

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt, då slipper vi ha dig rännandes i vår db och gnälla :-D

GL!

 

Ja det var ju tanken liksom. Det här är min aldeles egna gnällhörna. Dock så kommer jag inte behöva gnälla tack vare dagboksmedriggen.

 

Och tack för GL:andet hönni. I´ll need it. Nu ska vi höja spelandet till oanade nivåer. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då var dagbokens första session avklarad... 1146 händer spelade för att vara exakt, och jag gjorde en förtjänst på finfina 4.03$. :D Skulle varit ca 50-60$ upp om jag inte torskat dubbla inköp med AA resp KK på brädorna 445 vs 48o och 558 mot 56s. Fiskjeflar o träffa, och precis i slutet av sessionen dessutom. Me not like.

 

Tror dagboksmedriggen lyser med sin frånvaro rätt hårt då jag backade 7 inköp första 20 minuterna av sessionen på sjuka setups, men lyckades FAKTISKT grinda mig tillbaks utan en allt för stor toktiltning efter utdragningarna. Det måste ses som ett mirakel utan dess like, med mina mått mätt. Det är jag oxå för den delen. Mätt alltså efter en svettig köttfärssås tidigare ikväll. Me like.

 

Förövrigt skrapade jag ihop ett dussin vuxenpoäng då jag gjorde upp en seriös budget för kommande månad, då jag och tjejen specade ner alla våra tråkiga och roliga utgifter framöver. - Me like!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för lyckönskningarna osv hörrni förresten.

 

Mina stats so far på 10301 händer spelade ser ut som följer (blandat för 0.05-0.1 och 0.1-0.2$ SH CG) Jag har ingen aning om det är

, eller vad man bör ligga på. Så kommentera GÄRNA, eller vänta, det är en order vetja:

 

$: 30.16

bb/100: 4.01

VPIP%: 23.0

PFR%: 13.1

3Bet%: 6.4

WTSD%: 29.3

W$SD%: 52.0

Agg: 2.77

Agg% 32.6

 

 

//Bossbaver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttat ut i skogen?

 

Vilken skog?

 

Nästan uteslutande granskog faktiskt. Riktigt nice. Gillar granar, och ogillar grannar, så det passar mig perfekt. Det är dock en mindre än när vi flyttade dit. En av dom gröna rackarna fick ställa upp lite extra över julen.

 

Och som lite kuriosa ligger denna skog mellan Väster och Öster Malma. Aldeles intill Båven. Är du med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$: 30.16

bb/100: 4.01

VPIP%: 23.0

PFR%: 13.1

3Bet%: 6.4

WTSD%: 29.3

W$SD%: 52.0

Agg: 2.77

Agg% 32.6

 

Ingen som har nån åsikt om statsen? Folk brukar ju ha rätt gott om åsikter här på forumet i vanliga fall :mrgreen: Öhh förresten, vad är det för skillnad på "Agg" och "Agg%" ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker nästan det ser lite passivt ut preflop nästan. Openlimpar du någonsin? Inga stora fel vad jag kan se dock.

 

Så här såg mina stats ut på nivån

t_awFMTVFlB.gif

 

Mmm, händer nog lite för ofta att jag openlimpar, men FÖRSÖKER köra bet/fold pre.

 

Tror för övrigt att jag har ett gäng händer som hamnar i någon slags gråzon för mig pre, när någon rejsat före mig, och jag sitter med en halvdålig hand typ AJo som jag egentligen kanske tänkt att rejsa med själv, och då kanske synar istället.

 

Måste försöka köra mer raise/fold med de händerna istället... Blir så mycket mer svårspelat på floppen när jag bara synat, och blir då antagligen rätt vek i spelet... Det borde jag sätta upp som förbättringsområde (i) *pliiiing*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på att jag borde spela in en film för er att såga... Skulle nog hjälpa mig massor tror jag... Finns det nåt gratisprogram som är enkare än andra att använda för det? typ camtasia elelr nåt liknande hade nån 30dagars trial såg jag. borde ju funka. Visst visst visst?

 

 

För övrigt går jag och väntar på att det ska bli någolunda normalvarmt så snön försvinner från tomten, och så man kan ställa på hojen :-P Snaaaaaaaart är väntan över. Fan så nice!!! :) Aldrig har våren varit så lång som i år tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...