Gå till innehåll

Handmadegod spelar Cashgame på SvS


handmadegod

Recommended Posts

Hej Handmadegod vad trevligt att du vill va med på en kort intervju för din dagbok! Vill du börja lite kort med att presentera dig?

 

Ja visst. Jag är en kille på 27 år och är för närvarande sjukskriven för en depression och sömnproblem. Bor i skövde dit jag flyttade för att läsa till mjukvaruingenjör men insåg efter 2 år att jag ville bli nåt annat. Därefter läste jag till socionom och nu är jag som sagt sjukskriven.

 

Jaha vad otroligt upplyftande historia det var! Vad tänker du fokusera din dagbok på?

 

Det blir huvudsakligen cashgame på Svenska Spel. Mikrolimit 0,5/1 och kanske en och annan turnering.

 

Jaha ännu microlimit cashgame dagbok. Vad kul! Såna kan man ju inte få nog av!

 

Nä jag kände det också.Det finns ju knappt alls några såna på pf.nu. Det plus att jag har en rätt liten bankrulle gjorde att jag tog det avgörande steget att starta dagboken.

 

Gud vad intressant! Jag kan nog med all säkerhet säga att det antagligen blir den mest populära dagboken i pf:s historia!

 

Nja jag är väl inte lika säker på det, men jag ska försöka så gott det går (skratt).

 

Så hur spelar du poker?

 

Jadu bra fråga. Sitter gärna på arslet och gärna med en cola eller julmust bredvid mig.

 

Ja nu var det väl knappast så jag menade lilla Handmadegod. Alltså spelar du LAG, TAG eller kanske som en synstation?

 

Jaså du menar så (skrattar)! Jag spelar rätt TAG men anpassar gärna spelet efter motståndet. Oftast lite åt LAG-hållet. Ja Semi-lag kanske passar in på mig.

 

Jaha har du hört det uttrycket på tv eller?

 

Nä öh jag såg det på nåt inlägg på pf tror jag...

 

Ja jag tänkte väl att det var nåt sånt! Men vad kommer din dagbok innehålla?

 

Ja som sagt mikrolimit cashgame. Har inte du redan frågat det?

 

Va fan! Nej! handanalyser! vardagstjafs! eller kanske som djens lättklädda brudar!

Ja det vet jag inte. Det får besökarna avgöra. Men lättkädda brudar kan man ju inte få nog av (skratt).

 

oh Gud vilket skittråkigt diplomatiskt svar...

 

nä men alltså måste du vara så dryg?

 

BRYT HÄR! och släng ut den här grindande white thrash mikrospelaren innan jag skjuter skallen av honom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 160
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Orkar man vika den här på turn?

 

Handmadegod posted small blind (10)

Hellmoth posted big blind (20)

Cards dealt to Handmadegod :4b::5b:

Handmadegod raises to 60

Hellmoth calls 40

Dealing flop :6b::2b::7h:

Hellmoth bets 60

Hanmadegod raises to 180

Hellmoth call

Dealing turn :7s:

Hellmoth moves all in 655

Handmadegod ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick 5 euro i bonus på Expekt, inte lirat där på år o dar o lirade nog bara freerolls då. Tänkte göra nåt liknande med HU för femman man nu har för att skotta upp den eller losa allt, ha en femma på ett konto gör ju ingen glad. Bättre då o förlora allt eller få upp den till +100 så man kan ta ut en okey summa eller lira vidare mer seriöst om jag gillar sidan.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar man vika den här på turn?

 

Handmadegod posted small blind (10)

Hellmoth posted big blind (20)

Cards dealt to Handmadegod :4b::5b:

Handmadegod raises to 60

Hellmoth calls 40

Dealing flop :6b::2b::7h:

Hellmoth bets 60

Hanmadegod raises to 180

Hellmoth call

Dealing turn :7s:

Hellmoth moves all in 655

Handmadegod ???

 

Nä den orkar jag aldrig folda även om du ligger under. Han har nog sällan kåk där ofta inte triss heller så 16 outs kan du nog räkna med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick 5 euro i bonus på Expekt, inte lirat där på år o dar o lirade nog bara freerolls då. Tänkte göra nåt liknande med HU för femman man nu har för att skotta upp den eller losa allt, ha en femma på ett konto gör ju ingen glad. Bättre då o förlora allt eller få upp den till +100 så man kan ta ut en okey summa eller lira vidare mer seriöst om jag gillar sidan.

Lycka till!

 

Ja 5 euro mer eller mindre gör ju ingen gladare. Kör på för fan :) och lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har gått lite upp o ner idag. Va som mest uppe i 35 dollar men seglade ner till 25 efter två förluster. Mötte en helt sjuk kille, som enbart minbettade och minraisade. Och han minbettade varenda flopp. fan vad nice tänkte jag och började värdesyna ner honom så fort jag hade nåt, den kille kunde verkligen sätta floppar. tror inte jag synade ner en gång utan att han hade topp par eller bättre och hans ständiga minbettande fick mig ganska snart på tilt :rolleyes:. Det till trots har jag ca 32 dollar nu. Mer spel imorrn. Tills dess Sov Gööött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar man vika den här på turn?

 

Handmadegod posted small blind (10)

Hellmoth posted big blind (20)

Cards dealt to Handmadegod :4b::5b:

Handmadegod raises to 60

Hellmoth calls 40

Dealing flop :6b::2b::7h:

Hellmoth bets 60

Hanmadegod raises to 180

Hellmoth call

Dealing turn :7s:

Hellmoth moves all in 655

Handmadegod ???

 

Självklar fold, oddsen är ju förfärliga, har du 142 i iq eller bra social kompetens?8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att lägga ner för dagen, svårt att få action så här dags märker jag. Avslutade med 3 raka vinster men med två $5 och tre $2 förluster går jag ner till 21 dollar. imorrn ska jag analysera några händer från 5 dollars SNGsen. Dom avgörande händerna var iofs A8 vs A7, A6 vs Q6 och AQ vs 33, bara be till pokergudarna att det vänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev inspirerad av Handmadegod och hans projekt och tänkte även starta ett likadant projekt. Skillnaden är väl att jag startar på $256,75 och lirar på Boss istället men annars är det 5 x buy-in som gäller. Glömde nämna att jag oftast kommer lira 2 bord.

 

kommer alltså följa följande stege för att gå upp/ner i nivå:

 

10 - 52,5

20 - 105

30 - 157,5

50 - 262,5

100 - 522,5

200 - 1035

300 - 1550

 

Skriver upp den så det blir lättare att följa den. Så nu kör vi!

 

Nivå: 30+1,5

Rulle: $256,75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. (0-2) Blev ju en kul start det här för mig. :cry:

2. (2-0) Inga märkvärdiga händer här heller. Gött att vara tillbaka iaf. :D

3. (1-1) Ingen rolig session detta. I den ena förlorar jag två all-in situationer där jag har 2k-1k överläge (AK mot K7 samt KQ mot QJ) men lyckas tillslut vinna. I den andra torskar jag med K8 mot AA på floppen: K8A inte så mykcte o göra. Aja paus nu och på de igen sen.

 

30: 3-3

 

Rulle: $247,75

Nivå: 30+1,5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...