Gå till innehåll

Cleburne - blivande massmördare


Cleburne

Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?  

402 medlemmar har röstat

  1. 1. Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?

    • Ja, dö din fan!
      131
    • Ja, men jag vet hur det känns.
      35
    • Nej, allt är ju riggat.
      79
    • Nej, finns många som är värre.
      35
    • Jag jobbar för en pokersajt och hatar alla som ifrågasätter.
      14
    • Vem bryr sig?
      108


Recommended Posts

Dags att dra i gång en dagbok. Jag kommer att skriva mest för min egen skull och kommer att ha den som glädje- och klagomur, men kommentera gärna och skriv precis vad som helst.

 

Jag har postat en del tidigare i resultatdelen, men en kort sammanfattning kan kanske vara på sin plats.

 

Jag började spela poker i oktober förra året på Unibet och lyckades torska 2x500 kr innan jag satte in 350 kr till och började vinna. Sedan dess har jag studsat runt på en handfull sidor och plussat på alla utom Eurobet (-500).

 

Totalplusset innan jag började på Party i går låg på 87,6k och jag satte in 500d för att få maximal välkomstbonus. Bonusen är inkasserad (grym bonus eftersom den gick så fort att få) och jag har plussat 193d på spelet hittills, så rullen på Party ligger alltså på 793d.

Jag lirar NL 25 SH.

 

Då kör vi!

 

Partyrulle: $793

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det blev Ladbrokes. 3000 kr in=$419. Välkomstbonusen på $100 är kirrad, men jag har ju inte fått den än (tar upp till två dygn). Det tog cirka fyra timmar och jag plussade dessutom $112 på NL 20. Jag kör nog lite på Party innan det är dags att knyta sig.

 

Partyrulle: $793

Ladbrokesrulle: $531 + $100 som kommer senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar ha lugnat ned sig lite nu. Började med att torska ett inköp med topp två mot turnad stege (borde kanske ha slängt där), men lyckades iaf plussa $39. Det har blivit en flygande start här med plus $700 på tre dagar. Bara man inte blir övermodig nu...

 

Party: $991

Ladbrokes: $531+$100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladbrokesbonusen har kommit. Tackar, bockar. På Party fortsätter det rulla på långsamt. Gjorde ett kanske tveksamt spel med A9s när brädan hade ett A plus två spader, d.v.s. TP+nötflushdraget. Hamnade all-in mot två fulla stackar, turn var 9 och potten till mig. En av de andra satt på ett mellanpar (!) och vad den som meshöjde preflop hade hann jag aldrig se. Det blev ett raisekrig på floppen och skulle jag ha slängt?

 

Party: $1026

Ladbrokes: $631

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört cirka en timme nu och det var rejält mycket tajtare än i morse. Droppade ett inköp med KK. En kille slog upp 4BB och jag höjde till 16BB. Floppen kom Jxx och han satt på JJ. Jag satt ur position och eftersom jag pottade och han slog om var det inte mycket att göra. Det blev dock ett lillplus på hela $6 till slut. Byter till Ladbrokes ett tag.

 

Party: $1032

Ladbrokes: $631

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör fyra bord - skulle gärna köra sex, men orkar inte fixa fler skärmar. Jag ska försöka fixa lite HH. Går de att få i efterhand? Hur gör man?

 

Jag har kört en sväng på Ladbrokes nu. Blev våldtagen av varians i början och torskade sammanlagt ett inköp mot fyra shortstacks. Men skam den som ger sig och tack vare blufftomtarna så blev det plus $49 - hittills.

 

Party: $1032

Ladbrokes: $680

 

Vi kör på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yuck, det sket sig rejält. Torskade två inköp mot samma kille två händer i rad med överpar mot set och tiltade loss. Jag måste göra något åt mitt Kalle Anka-humör. Hämtade upp lite mot slutet trots att jag spelade kasst innan jag insåg att det här inte håller. Backade $28 så fortfarande plus på Ladbrokes i dag... Jag tar en paus ett tag och vi får se om det kanske blir lite Party-grind senare i kväll.

 

Party: $1032

Ladbrokes: $652

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört ett par timmar nu på morgonen på Party. Det började bra, men sen lyckades jag droppa två inköp. Ett åkte när jag satt med QJ i klöver. En kille slog upp 4BB och vi var fyra som såg floppen som kom Kc10?Xc. Alla checkade fram till preflopphöjaren som höjde 3/4 av potten. Jag tredubblade hans bet med mitt öppna stegdrag+flushdrag (fel av mig?) och han ställde in. Lätt syn för mig. Turn kom 10c vilket gav mig färgen, men killen satt på KK...

 

Jag lyckades dock hämta upp förlusten och plusset hittills i dag ligger på $50. Inte samma rush som de senaste dagarna, men plus är plus. Det gäller att inte bli girig och försöka vinna för snabbt.

 

Party: $1082

Ladbrokes: $652

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang QcJc : Jag skulle nog barar synat fi's bet efter floppen och lagt mig emot ett kraftigt bet på turn (10c)....men det beror nog på min rädsla för par på brädet (många gånger förlorat med färg mot kåk).

 

Det verkar gå bra för dig och det är nog rätt att inte bli för girig utan istället harva på i lugn å fin takt. Kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har just haft en ganska hemsk tiltsekvens. En snubbe drog ut mig med hålpipa mot min triss på parat bord och jag gick i maskin rätt rejält. För mig innebär det att syna höjningar när jag borde veta att jag är slagen eller har små chanser att klonka. Totalkostnaden blev dock bara $9 eftersom jag drog ut en stackare med KK när jag satt på AQ och floppen kom Q hög. Q på rivern...

 

Party: $1073

Ladbrokes: $652

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog en snabbsväng över till Ladbrokes. Maken till bökig klient får man leta efter, så Party lär bli stamställlet ett tag framöver. Ladbrokes blir mer en reserv ifall Party ligger nere eller om jag behöver miljöombyte. Vem vet, man kanske skulle regga sig lite varstans och bonushora lite. Lite plus blev det i alla fall, trots ett inköp som jag torskade med set mot överset (444vs666).

 

Party: $1122

Ladbrokes: $676

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har just haft en av min "pokerkarriärs" hemskaste upplevelser. Jag har spelat runt fyra timmar i sträck och jag tycker fortfarande att jag spelade stabilt, men som korten föll tror jag inte ens är teoretiskt möjligt. Det slutade med att jag brände två inköp på NL50 - riverrreeedd!

Hur som helst så innebar detta att jag kände mig tvungen att casha ut det mesta av Partyrullen. Jag kanske är lättiltad, men just nu är jag tveksam till fortsatt spel där i någon större utsträckning.

 

Jag tar en paus några dagar och kör nog en bonus någon annanstans i stället. Totalt torskade jag drygt $150, alldeles för mycket, men men... Jag tog ut $850 och lämnade kvar $119. Nåja, jag har åtminstone nästan dubblat insättningen.

 

Party: $119

Ladbrokes: $676

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske verkar som om jag övereagerar på en förlust som i sig inte är så allvarlig, men det är min standardreaktion. Efter en förlustsession på Unibet för nån månad sen blev jag så rasande att jag tog ut allt jag hade kvar och sa upp kontot. Jag "skyller" alltid på sajten när jag förlorar - inte på spelare som drar ut mig - och det gör att jag får svårt att spela stabilt. Jag borde nog ta och syna mitt eget spel närmare, men det är fan inte alltid lätt. Hur som helst, det blir nya tag senare, men först måste jag kyla av mig en dag eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...