Gå till innehåll

CAP NLH taktik


HenkeCFC

Recommended Posts

Hej har börjat att spela på ftp och där har dom cap nlh bord så man max kan förlora 30 bbs på en hand men vad är taktiken på dom här borden? Jag försöker tänka att jag alltid har lite pengar (30bbs) även om jag har (300bbs) alltså höjer jag bara 2.5 xx pre flopp och cb ca 1/2 av poten och spelar tajtare synar mindre med små par. Men finns det något mer jag bör tänka på ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej har börjat att spela på ftp och där har dom cap nlh bord så man max kan förlora 30 bbs på en hand men vad är taktiken på dom här borden? Jag försöker tänka att jag alltid har lite pengar (30bbs) även om jag har (300bbs) alltså höjer jag bara 2.5 xx pre flopp och cb ca 1/2 av poten och spelar tajtare synar mindre med små par. Men finns det något mer jag bör tänka på ??

 

Jag tror det är så man ska tänka. Tänk att du har en shortstack 30BBs och spela shortstackpoker.

 

Det finns dock en skillnad mot vanlig NL och shortstacktaktik, i vanlig NL kan du få skydd av andra storstackar efter flop men i CAPNL så är ju alla "all-in" redan pre eller på flop och du får inget extra skydd på senare gator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...