Gå till innehåll

Funderingar kring dessa danskar på B2B!


Illyria

Recommended Posts

Ok vet att det inte är så att ALLA danskar har samma spelstil, men efter ett par tusen spelade turneringar på B2B så är 90% av mina "notes" på danskar lika. dvs "spelar nästan varje hand, synar ner med i princip vad som helst åtminstånde till river"

 

Och visst ska man vara glad åt att dom spelar så, det är jag också om det finns 1 eller 2 vid bordet. Men när det kommer in mer än 3 danskar vid bordet kommer problemen :) svårt med read när en AQ, JJ eller 86 spelas lika för dom, syn syn..

 

Hur spelar ni mot 4-5 vid ert bord som synar även om ni höjer 5-6 ggr bb?

väntar man på AA,KK och går all in preflop? mot 4-5 pers i samma pot ofta är chansen stor att nån har bättre hand, eller att nån av dom "klonkar" på river. (tur äger jag ingen) :)

 

Har sett vissa spelare, spela och syna ner varje hand i 2 timmars tid och vara stor chipleader.. chansen att det håller även i 10minuter borde vara obefintlig.

 

även om poker i längden handlar om skicklighet, så måste man säga att turen är fashinerande och helt sjuk långa stunder.

 

Har danmark en egen pokerstil? egen sorts pokerskola? eller tror många danskar gus hansen spelar såhär för att han är aggressiv?

 

eller är norskar, svenskar, finländare exakt likadan och jag missat dessa?

(finns självklart överallt i världen, men mer eller mindre)

 

säkert en idiotisk post, jag vet :) men jag blir förbryllad efter alla dessa turneringar där jag ser samma sak gång på gång.

 

kanske svenskarna ses på samma sätt på andra sajter? eller?

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har danmark en egen pokerstil? egen sorts pokerskola? eller tror många danskar gus hansen spelar såhär för att han är aggressiv?

 

Var en dansk som sa till mig efter jag hade spytt galla över han i chatten att han spelade varje hand för det gör Gus Hansen.

Jag frågade han då om Gus Hansen var superpassiv också då fick jag till svar att min mamma är homosexuell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Många (inte ALLA) Danskar är bisarra fiskar på B2B, det håller jag med om. Men efterssom de spelar som de gör måste man oftast visa bästa handen efter rivern för att vinna mot dem. Glöm bluffarna, de synar om de har nån som helst träff eller nåt som helst drag...

 

Å andra sidan, floppar du set, bara att betta, de synar :=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara något jag har missat med b2b. Spelade 700 händer på NL50 SH igår och var inte all in en enda gång. Tror knappt jag såg någon ställa in heller. Helt sjukt hur tight-weak-passiv spelat var. Var är det jag har missat? Detta var visserligen mitt på dagen om det har något med saken att göra.

 

EDIT: Missade visst att det gälde turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kollar i MTT så är det nästan alltid en dansk som leder med 30-40 kvar men inte ofta han kommer till finalbordet.

 

Dom limpar med det mesta, synar stora raisar preflop och drar ut en.

 

Sen finns det bra danskar på b2b:s MTT också.. dock fler sämre :lol:

 

I cashgame tycker jag det finns svenskar som är värre.. särskilt på 5/10 FL alt. 10/20 FL :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...