Gå till innehåll

DVD: "Pokerhandboken" av Glimne


bertone2

Recommended Posts

Det är fler som uppenbarligen delar min uppfattning om att det är en bra DVD, den har blivigt nominerad till bästas specialfilm i videogalan, jag vet inte exakt vad det är, men det är ett pris som delas ut av SVF, några av de andra nominerade är Cracking the Da Vinci Code och New Scandinavian Cooking med Tina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är ganska lik boken, den omfattar inte alla kapitel, det kommer i senare DVD säjer Dan vid flera tillfällen. Den behandlar första delen av boken. Kapitlen på DVD:n heter: Introduktion, Kort och marker, En snabb kurs i poker, Ante mörkar och tvångsbet, Mörkpoker, Texas hold’em, Seven card stud, Satsandet, Strategiska grunder, Pottodds, Moneymanagement.

 

Rent visuellt är det Dan som sitter vid ett pokerbord tillsammans med Thérèse Ekberg (programledare på SVT), han lär ut poker till henne. Det växlar mellan dem och ett pågående poker parti, först lär Dan ut teorierna sedan får man se dem praktiseras i ett riktigt spel.

 

Jag köpte den på nätet, ginza, men jag har även sätt den på Ålens och On Off.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...