slice74 Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 Hej! Undrar om någon datakunnig kan hjälpa mig med detta problem. Jag ändrade skärmupplösningen för ett tag sedan och nu så har jag ingen "vägg" till höger på skärmen. Jag kan alltså föra muspekaren utanför skärmen. Detta är mycket irriterande. Och även när jag öppnar Windows media player så öppnas den till höger om skärmen där jag inte ser! Är det någon som har något tips på vad jag kan göra? * Lite RP - QoS * Citera
frejac Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 Har du Windows XP? Jag kommer med en gissning: Högerklicka på ledig yta på skrivbordet, välj Properties. Välj fliken längst till höger - Settings. Har du två bildskärmar i rutan upptil? Klicka isåfall på skärm nummer två och klicka ur "Extend my Windows desktop onto this monitor" undertill Jag har en engelsk XP, men du kan säkert gissa termerna blir på svenska. Citera
frejac Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 Funkar det inte så kan du trolla fram mediaspelaren genom att högerklicka på den i taskbaren längst ner, välja Move och flytta den till vänster med pilknapparna. Tryck enter när du är nöjd. Citera
Suppe Postad 1 December , 2005 Rapport Postad 1 December , 2005 Kolla i inställningarna för ditt grafikkort efter utökat skrivbord och stäng av det. Har för mig att det hette så iaf. Citera
slice74 Postad 2 December , 2005 Författare Rapport Postad 2 December , 2005 tack så mycket för svaren, och ja, jag har windows XP. Ska pröva när jag kommer hem från jobbet. Citera
Recommended Posts