Papa Kubo Postad 30 September , 2004 Rapport Postad 30 September , 2004 I poker talar man mycket om att dra ut respektive bli utdragen. Efter en hand jag spelade nyligen började jag fundera lite på vem som gör vad. Se här: $0.5/$1 Hold'em - Thursday, September 30, 08:27:06 EDT 2004 Table Samurai's (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 10 Seat 1: bennyk66 ( $46.88 ) Seat 3: bisas ( $40.34 ) Seat 5: Wijker ( $11.25 ) Seat 6: ramzee ( $37.62 ) Seat 8: koolclyde ( $16.5 ) Seat 9: d_e_v ( $89.7 ) Seat 2: kubo ( $21.5 ) Seat 7: OHDAWG1 ( $10.75 ) Seat 4: JimMuhFahkin ( $110 ) Seat 10: bilabong23 ( $25 ) ramzee posts small blind [$0.25]. OHDAWG1 posts big blind [$0.5]. ** Dealing down cards ** Dealt to kubo [ A K ] koolclyde folds. d_e_v folds. bennyk66 folds. kubo raises [$1]. bisas calls [$1]. JimMuhFahkin folds. Wijker folds. ramzee folds. OHDAWG1 ( J 4 ) calls [$0.5]. ** Dealing Flop ** [ 6 J 8 ] OHDAWG1 bets [$0.5]. kubo raises [$1]. bisas calls [$1]. OHDAWG1 calls [$0.5]. ** Dealing Turn ** [ 4:club: ] OHDAWG1 bets [$1]. kubo calls [$1]. bisas folds. ** Dealing River ** [ A ] OHDAWG1 bets [$1]. kubo raises [$2]. OHDAWG1 calls [$1]. kubo shows [ A K ] a flush, ace high. OHDAWG1 doesn't show [ J 4 ] two pairs, jacks and fours. kubo wins $11.50 from the main pot with a flush, ace high. Före floppen är jag klar favorit (63%) men på floppen ställs allt upp och ner, plötsligt är OHD kilometer före (73%). Ändå vinner jag. I ett sånt här läge, är det jag som drar ut honom - eller är det han som nääästan drar ut mig? Citera
Henkeman Postad 30 September , 2004 Rapport Postad 30 September , 2004 Du drar ut honom, du är den siste att få din hand och den slår hans hand. Citera
Papa Kubo Postad 30 September , 2004 Författare Rapport Postad 30 September , 2004 Men han försöker ju dra ut mig! Citera
Hjort Postad 30 September , 2004 Rapport Postad 30 September , 2004 Du drar ut honom, du är den siste att få din hand och den slår hans hand. Om du menar 5-korts pokerhand så stämmer det väl, men det spelar ju ingen roll då hold'em är ett sjukortsspel. Titta på vem som är favorit och hur det skiftar, annars skulle man kunna få för sig trams som att ett fyrtal i tvåor på hand är favorit över en 20-korts-wrap med dubbla färgdrag i omaha. Som jag ser det är det ju suck-out, re-suck-out. Det är lite av min specialité, som ett extra avancerat spel brukar jag köra, suck-out, re-suck-out, re-re-suckout. Citera
thorin Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Som jag ser det är det ju suck-out, re-suck-out. Det är lite av min specialité, som ett extra avancerat spel brukar jag köra, suck-out, re-suck-out, re-re-suckout. Kan inte du visa exempel på de re-suckout och re-re-suckout? Citera
devalanteriel Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Kan inte du visa exempel på de re-suckout och re-re-suckout? Den roligaste måste väl vara AA vs 72, flop 22x, turn A, river 2. Inte den värsta på något sätt, men med just de händerna och ganska låga oddsen. Citera
Joxer Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Haha, ja om den är så rolig att råka ut för kan man ju fråga sig. Det var en sån hand på ett bord jag spelade på för ett par dagar sen, men då var det AA vs A2. Spelaren med AA lämnade bordet direkt efteråt, om det var för att han skrattade så mycket eller om han skulle gå till banken och sätta in mer pengar är ju inte lätt att veta.. Citera
thorin Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Det hajar jag inte, Johan hävdar att han använder det som taktik, det du beskriver kan man ju inte ha som taktik Det är ju endast slumpen. Johan kanske är sarkastisk? Citera
devalanteriel Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Johan är sarkastisk i samtliga av sina inlägg som inte involverar matte, och i 2/3 av övriga också. Citera
Hjort Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Det hajar jag inte, Johan hävdar att han använder det som taktik, det du beskriver kan man ju inte ha som taktik Det är ju endast slumpen. Johan kanske är sarkastisk? Jag refererar till The Fundamental Theory of Poker och min post där jag beskriver hur jag spräcker en triss i tior i mörkpoker för att dra till paret för att förstå hur den här typen av spel kan användas. Det är mycket avancerat... Citera
Recommended Posts