Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ett litet scenario som utspelade sig idag. Ska försöka att återge det så nära sanningen som möjligt.

Liten live turnering. Åtta spelare fem kvar.

Blinds 150/300

Min stack ~4000

Jag sitter i sb alla limpar fram till mig. Jag hittar A9s. Efter lite eftertanke, kanske att jag såg lite uppgiven ut, trycker jag in. En hittar synen med KQ han träffar floppen och jag är ute. Inga konstigheter med det, Det händer varje dag.

Min fråga på detta är, är det försvarbart att gå allin i det läget? Eller ska jag höja standard 5xbb och checkfolda om jag inte träffar. Samt hoppas på att jag får blindsen? Jag blir lite konfundersam när jag har sådär halvmycke chip kvar. Man har inte utrymme för att spela på de andra gatorna. Men det känns ändå som att en allin är lite overkill när man kan folda preflopp och söka efter ett bättre läge

* RP och flytt till Handanalys - QoS *

Postad
Min fråga på detta är, är det försvarbart att gå allin i det läget?

Det är i stort sett obligatoriskt. Orsaken är att din hand mycket väl kan vara bäst och att du en hyffsad del av tiden plockar upp potten osynad samt att det finns en hel del döda pengar de gånger du blir synad. Hade det varit ett löst och lättfoldat bord (vilket ofta är fallet i turneringspoker) så hade jag ställt in oavsett hand.

Om dina motståndare rutinmässigt synar all-in med händer som KQ ligger ändå hela din edge i en massa valuebets och det är i stort sett lika bra att ställa in ändå.

Eller ska jag höja standard 5xbb och checkfolda om jag inte träffar.

Sämre spel finns knappast eftersom du garanterat blir synad av åtminstone en person, har bordets sämsta position, öppnar för omslag och missar floppen större delen av tiden.

Samt hoppas på att jag får blindsen?

Det är inte bara mörkarna du är ute efter, det 1,5k i potten är mer än 1/3 av din stack.

Jag blir lite konfundersam när jag har sådär halvmycke chip kvar. Man har inte utrymme för att spela på de andra gatorna. Men det känns ändå som att en allin är lite overkill när man kan folda preflopp och söka efter ett bättre läge

Jag vet inte riktigt vilka bättre lägen du hoppas hitta, det här är ett guldläge och jag går all-in i mycket risigare situationer än så.

Postad

Okej. Jag hade hoppats på att du skulle säga att det var ett läge där man varken kan göra bu eller bä. Jag måste nog lösa upp mitt tuneringspel ganska mycket då.

Jag har börjat spela lite MTT men jag kan inte säga att det går bra. Inte på SnG tuneringarna heller för den delen.