spyse Postad 23 November , 2005 Rapport Postad 23 November , 2005 Vad göra, träffar flushen på turn, dock K hög och det är fyra på bordet, mitt bet på floppen kan ju göra att han sätter mig på ett par eller två. Jag tror han drar till flushen men känner att jag inte kan lägga här och måste ställa. Skulle jag lagt den? Kan inte hitta fold här eftersom jag har så lite marker kvar, och ja jag vet jag borde ställt direkt på turn eller floppen men det är lätt att vara efterklok. Anledningen till att jag inte bettar eller ställer med mitt AK pre är för att jag är så short stack så om jag bettar pre så måste jag ställa på floppen om jag vill betta, dessutom ökar mina bluff möjligheter på floppen om den är låg PLUS att om det kommer ett A eller K så kan inte fi sätta mig på en så stark hand, dvs jag har stor chans att dubbla. ** $2 - 5 Seat (b) [Hold 'em] (30.00|60.00 No Limit - STT) Real Money - Don_Johan sitting in seat 1 with $1650.00 [Dealer] - cabman1 sitting in seat 2 with $3005.00 - spyse sitting in seat 3 with $810.00 - liverboy5 sitting in seat 5 with $1990.00 cabman1 posted the small blind - $15.00 spyse posted the big blind - $30.00 ** Dealing card to spyse: , liverboy5 called - $30.00 Don_Johan called - $30.00 cabman1 called - $30.00 spyse checked ** Dealing the flop: , , cabman1 checked spyse bet - $90.00 liverboy5 folded Don_Johan called - $90.00 cabman1 folded ** Dealing the turn: spyse bet - $250.00 Don_Johan raised - $500.00 Citera
hasseklas Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Du startar med 810 preflop -30 flop -90 turn -250 kvar: 440 Alltså: Du har redan gjort valet i och med att du betar 250 på turn. När du gör det anser du i det här läget att din hand är tillräckligt bra att beta allt med. Chansen att en som täcker dig två gånger bara kommer att syna är obefintlig med denna bräda. Det är ju uppenbart att Fi har ett ruter eller minst en triss annars hade han väl inte följt med på den floppen. Därför är det uppenbart att han kommer att höja dig. När jag tänker lite mer på det har så tror jag faktiskt att du ditt val görs redan på flop. Det är här du måste ha en plan för hur du skall agera om det kommer ett ruter som inte är Ässet. Antingen tror du att din kung är högst eller så räknar du bort alla färg outs. Citera
spyse Postad 24 November , 2005 Författare Rapport Postad 24 November , 2005 Jo du har rätt, hans syn på floppen tog jag som att han drog till något alt hade något och var rädd för att jag satt med färgen, hade det INTE kommit någon ruter på turn hade jag ställt, nu kom det ju ett och jag kan bara betala av med min K höga flush om han har A. När det nu kommer ett till ruter så bettar jag ut igen vilket var rätt dumt då jag oavsett hade hänt hade ställt, men iden var väl att om han hade en lägre färg att han skulle höja mig så jag kunde ställa. Facit var att han satt med Ad 4h så han fick sin färg redan på floppen, jag satte honom på A hög färg då han synade på floppen och sedan mini-raisade mig och inte ställde mig, men jag såg ingen annan utväg än att betala av, man kan inte folda i det läget oavsett, hade jag checkat floppen och samma sak med turn och han hade höjt hade jag nog oxå ställt. Dels för att jag hade en rätt ok flush ändå dessutom var jag så short stacked. Citera
King_ingo Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Varför checka du med AKo före floppen. Hade du höjt ordentligt så hade du kanske sluppit den där situationen. Jag skulle nog ha bettat 120$ på den där handen. Och tryckt in oavsett flopp. Citera
spyse Postad 24 November , 2005 Författare Rapport Postad 24 November , 2005 Varför checka du med AKo före floppen. Hade du höjt ordentligt så hade du kanske sluppit den där situationen. Jag skulle nog ha bettat 120$ på den där handen. Och tryckt in oavsett flopp. För att jag är ganska säker på att jag får syn med ett sådant spel. Var på low-limit och dessutom mitt i natten på en onsdag så jag satte väl varje fi på ett promille över 0,6, och då är det EV- att bluffa. Men ska "försöka" det någon gång då en liknande situation uppstår och se vad som händer. Citera
bzkt Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Varför checka du med AKo före floppen. Hade du höjt ordentligt så hade du kanske sluppit den där situationen. Jag skulle nog ha bettat 120$ på den där handen. Och tryckt in oavsett flopp. För att jag är ganska säker på att jag får syn med ett sådant spel. Var på low-limit och dessutom mitt i natten på en onsdag så jag satte väl varje fi på ett promille över 0,6, och då är det EV- att bluffa. Du bluffar inte, du höjer för att höja ditt EV och för att minska fältet. Citera
King_ingo Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Som jag ser det så har du två val.(mnja kanske tre) Antingen spelar du som du spelade. Men då kommer du att hamna i situationer som kan vara ganska knepiga. Som den här till exempel. Eller så gör du som jag sade. Du höjer före floppen och trycker in dina marker på vilken flopp som helst. Det är bara att kasta pengarna i sjön och försöka fancy spela den här handen. Den ska spelas aggresivt. Om du bettar pott på floppen och har med dig en syn så har du bara 500$ kvar att betta i en pott på 900$. Då måste du ha dynamit för att få den andra spelaren ur potten. Du kan ju även välja att checka och lägga dig på floppen om du inte träffat något. Möjligt att du kan minibetta om du träffar stenhårt bara för att få med motståndaren. Men många kommer inte att gå på det. Citera
Recommended Posts