lagerhult Postad 22 November , 2005 Rapport Postad 22 November , 2005 $50 NL Texas Hold'em - Tuesday, November 22, 07:44:53 EDT 2005 Table Table 69434 (Real Money) Seat 7 is the button Total number of players : 10 Seat 1: Bootleg2005 ( $37.80 ) Seat 2: safrany ( $25.08 ) Seat 3: Jolene118 ( $50.05 ) Seat 4: Dodoubled ( $48.40 ) Seat 5: Felixr47 ( $43.75 ) Seat 6: maxtaxa ( $46.65 ) Seat 7: schaaf1 ( $56 ) Seat 8: wenquan ( $37.95 ) Seat 10: kotimaa ( $28 ) Seat 9: lagerHLTs ( $30 ) Har precis satt mig vid bordet så vet ingenting om någon lr om spelet wenquan posts small blind [$0.25]. lagerHLTs posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to lagerHLTs [ Qc Qd ] kotimaa folds. Bootleg2005 calls [$0.50]. safrany folds. Jolene118 folds. Dodoubled raises [$1]. Felixr47 folds. maxtaxa folds. schaaf1 folds. wenquan folds. lagerHLTs raises [$2]. Höjder honom med $1.5, kanske lite litet men var rädd för att han satt emd A-A och minraisa bara för att få syn Bootleg2005 folds. Dodoubled calls [$1.50]. ** Dealing Flop ** [ 4c, 9h, 6d ] lagerHLTs bets [$4]. Dodoubled raises [$8]. lagerHLTs calls [$4]. Slänger självklart ut en stark bet(pott ca$5), men när ja får omslag så vet ja inte riktigt hu ja ska göra, folda är inget alternativ för en sån liten raise men att slå om för att verkligen se vart han står? ** Dealing Turn ** [ 8s ] lagerHLTs checks. Dodoubled is all-In [$37.90] När han väljer att trycka ai här så ser det antingen ut som att han e riktigt rädd för ett stegedrag lr att han själv sitter på triss, tvåpar och inte vill gen ett gratiskort. ja tänkter igenom lite olika möjliga händer men eftersom att ha dubblade pre så satte ja honom på A-A, K-K direkt,fast tyckte han borde slagit om på floppen då. Bestämmer mig för att han antingen är en idiot smo synar med A-x och träffat par lr att han sitter med en triss. Då han borde vetat bättre än att slå om på floppen. Citera
dl_eb5d Postad 22 November , 2005 Rapport Postad 22 November , 2005 Preflop Om du är rädd för AA borde du väl höja mer för att se om han slår om, då kanske man kan börja fundera på fold isf. flop Reraisa igen efter minraisen eller fold. Tyvärr är du short, så enda draget är väl att peta in pengarna.. 99 slår dig och är en trolig hand som värdebetas med det minraiset. turn. Slagen med 99 eller 88 66 44 AA KK. Chansen finns att han har 10 10 J J eller A 8. Men nja.... tror att du är slagen här. Fold. Citera
maaac Postad 22 November , 2005 Rapport Postad 22 November , 2005 Din raise på floppen är alldeles för liten, folk på den nivån kan betta med mycket, därför skulle jag raisat upp de till $3-4 i alla fall, på floppen skulle jag bettat lite hårdare och om han skulle slå om skulle jag gå all-in, är ganska säker på att det är +EV på $50-borden i längden Citera
cOP Postad 22 November , 2005 Rapport Postad 22 November , 2005 preflop: han miniraisar med halva bordet kvar efter honom. tror inte han har AA/KK iaf, men för att vara säker måste du slå om tuffare. Till 4$ t.ex. får du stort omslag då kan du börja fundera. flop: här måste du beta minst pot för att visa att din hand är stark. hans mini-omslag kan vara ett set men lika gärna TT eller JJ imo. Jag tycker iallafall du ska slå om rejält och som föregående talare sa så är det säkert +EV att gå all in här. Tänk också på att det är väldigt svårt för han att sätta dig på en så stor hand som QQ med dina små höjningar både före och efter floppen. Därför kan han mycket väl tro att hans träff med Ax är bra mot vad han förmodar är två överkort. turn: som handen spelats hittills e det bara att slänga. Citera
Recommended Posts