Gå till innehåll

FLT - KK får smaka motstånd


crillux

Recommended Posts

Edit; rubriken skulle förstås varit FLT. Hoppas någon snäll moderator kan fixa det.

 

Här är en hand som jag gärna vill ha kommentarer på. Framför allt om, och isf vad, jag borde gjort annorlunda.

 

Party, FL $0.5/1

 

Jag sitter till höger om knappen med K:spade: K:heart:. Fi1 limpar från 5:e position. Fi2 höjer från 6:e position. Jag 3-bettar, Fi1 lägger, Fi2 cappar och jag synar.

Har suttit ned vid bordet ett tag, och Fi2 vet jag höjer mängder av händer först in. Svårt att sätta honom på någon specifik hand i det här läget, men jag tror inte att han har AA.

 

FLOP (2 spelare)

3:club: Q:club: 6:diamond:

 

Fi bettar, jag höjer, och Fi synar.

Jag sorterar bort QQ, för då borde denna "vanehöjare" höjt igen. Rätt? Fel?

 

TURN (2 spelare)

3:club: Q:club: 6:diamond: 7:club:

 

Fi bettar, jag höjer, Fi synar.

Lite skraj för färgen här, men även då borde jag ha fått en kontrahöjning. Eller?

 

RIVER: (2 spelare)

3:club: Q:club: 6:diamond: 7:club: 2:club:

 

Fi bettar, jag synar.

Med fyra klöver på brädan får jag nästan utgå ifrån att han satt färgen, men det känns inte aktuellt att lägga ner här. Felspelat?

 

Borde jag ha spelat hela handen annorlunda? Något särskilt att tänka på i framtiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit; rubriken skulle förstås varit FLT. Hoppas någon snäll moderator kan fixa det.

 

Du kan själv ändra titel på trådar du har startat, det är bara att editera det första inlägget.

 

Jag sorterar bort QQ, för då borde denna "vanehöjare" höjt igen. Rätt? Fel?

 

Jag hade inte kunnat dra den slutsatsen. Han kanske nöjer sig med att syna för att försöka sig på en check-raise på turn och få in mer pengar eller nåt.

 

Borde jag ha spelat hela handen annorlunda? Något särskilt att tänka på i framtiden?

 

Det ser bra ut, det är bara att spela likadant nästa gång du får KK så kommer du att gå plus i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...