Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Detta är min första post på detta forum, har dock läst rätt mycket och tror jag lärt mig rätt mycket. Inte tillräckligt dock, verkar det som...

Antagligen skulle jag kanske inte varit i denna pott, men vi kan låtsas att jag blev hotad att gå med, eller nåt. Med var jag iaf. Nu vill jag veta, hade jag någon chans att vinna denna pott, eller var jag dömd från början? Hade ett större bet på floppen hjälpt? Nåt annat, förutom att inte folda pre-flop, som jag brukar göra i liknande situationer.

Game # 011,868,535 - Texas Hold'em Pot Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Tallaght"

Game ended Monday 2004-Sep-27 11:31:20 PM GMT

Players:

MrPhil (EUR 28.25 in seat 1)

dapang (EUR 38.75 in seat 4)

insider (EUR 24.25 in seat 5)

in|sane (EUR 69.75 in seat 6)

patrik77 (EUR 20.75 in seat 7)

gapeno (EUR 27.50 in seat 8)

Dealer: in|sane

Small Blind: patrik77 (0.25)

Big Blind: gapeno (0.50)

gapeno was dealt: Qh - Kc

MrPhil Call (0.50)

dapang Call (0.50)

insider Fold

in|sane Raise (2.75)

patrik77 Fold

gapeno Call (2.25)

MrPhil Call (2.25)

dapang Call (2.25)

Flop Th - 2s - Qc

gapeno Bet (7.00)

MrPhil Fold

dapang Fold

in|sane Call (7.00)

Turn Th - 2s - Qc - 9d

gapeno All-In (17.75)

in|sane Call (17.75)

River Th - 2s - Qc - 9d - 3s

gapeno shows: Qh - Kc (a pair of queens)

in|sane shows: Js - Kd (a straight, king high)

in|sane wins: EUR 58.25 (with a straight, king high)

Rake: EUR 2.50

Postad

Eftersom in|sane är medlem här på forumet kan du ju fråga honom personligen vad som krävs för att han ska släppa ett stegdrag. ;)

Men om jag inte ser fel (klockan är rätt mycket) ger du ju honom rätt dåliga odds för att dra till den. Bra. (Om man nu bortser från risken att du redan kan vara slagen).

Postad

Ja där ser man. Spelar såklart den här handen kasst både preflop och flop. Men faktum var att jag satt mig ner vid 0.25/0.5 bordet för att spela lite vilt för en gång skulls. Syna stegdrag, färgdrag. Vara agressiv innan flop och på flop med alla kort över T typ osv, mest för lite träning. Öppet stegdrag på flop var värt en call, sen när man träffar är det juh bara att ställa in. Du hade otur helt enkelt och spelade helt rätt. Bara jag som fular mig lite :)

Postad
Syna stegdrag, färgdrag. Vara agressiv innan flop och på flop med alla kort över T typ osv, mest för lite träning.

*klia sig i huvudet* Hur kan man träna på något genom att medvetet göra något fel? Är det någon nyimporterad patenterad träningsmetod från staterna? ;)

Postad
*klia sig i huvudet* Hur kan man träna på något genom att medvetet göra något fel? Är det någon nyimporterad patenterad träningsmetod från staterna? ;)

jäkla fel var det ju inte. Han behövde 5ggr pengarna för att ta ett kort till turn bara på stegdraget (han kan ju träffa K:et och stå ibland också), och pott + resterande stack är cirka €36. Nu är det ju fortfarande förstås fel, men det är inte lika galet som det verkar. Särskilt inte om gapeno är den sortens spelare som brukar betala av stegdrag med höga par och tvåpar. Lägg på €10 till i vardera stacken så blir flopsynen antagligen rätt.

Postad

jäkla fel var det ju inte. Han behövde 5ggr pengarna för att ta ett kort till turn bara på stegdraget (han kan ju träffa K:et och stå ibland också), och pott + resterande stack är cirka €36. Nu är det ju fortfarande förstås fel, men det är inte lika galet som det verkar särskilt inte om gapeno är den sortens spelare som brukar betala av stegdrag med höga par och tvåpar. Lägg på €10 till i vardera stacken så blir flopsynen antagligen rätt.

Jag menade inte i huvudsak den här specifika handen, utan inställningen att gå in för att spela vildare än man vanligtvis gör, men visst. Erfarenhet som erfarenhet kanske det brukar heta :)

Postad
Syna stegdrag, färgdrag. Vara agressiv innan flop och på flop med alla kort över T typ osv, mest för lite träning.

Att bryta sin vanliga spelstil för att spela en annan har fördelen av att du blir bekant med flera olika situationer som du inte skulle försätta dig i annars, såsom att höja innan flop och missa totalt men ändå fortsätta spela handen osv. Dessutom kan man på detta sätt träna sig på det man anser sig svag på. I mitt fall har jag problemet att inte vara tillräckligt aggressiv på turn och river, detta var ett tillfälle då jag arbetade på detta.

Om det är någon som har patent på denna metod så är det Daniel Negreanu, då jag tror han skrev en arikel om detta. Han satte sig ner vid ett live bord med inställningen att höja i stort sett varje pot preflop, oavsett hand. Detta för att träna vissa aspekter i sitt spel. Så att det är importerat från staterna är inte helt fel.

Postad

Jag tycker definitivt inte det är något fel att testa en aggressivare och lösare spelstil på ett bord där man har råd med swingarna men inte spelade du den här handen speciellt aggressivt. Varför ingen re-raise på floppen? Det hade kanske nästan varit +EV mot en random player som ibland kan lägga top pair att slå om med ett pott-bet där.

Postad

Spelar man normalt sett på betydligt högre nivåer kan jag hålla med om att det kan vara en bra träning samtidigt som man inte offrar allt för stor del av sin rulle, så där ber jag om ursäkt.

Kan tänka mig att folk blir frustrerade när dom blir utdragna av en maniac som normalt sett vet bättra iofs :lol:

Postad
Jag tycker definitivt inte det är något fel att testa en aggressivare och lösare spelstil på ett bord där man har råd med swingarna men inte spelade du den här handen speciellt aggressivt. Varför ingen re-raise på floppen? Det hade kanske nästan varit +EV mot en random player som ibland kan lägga top pair att slå om med ett pott-bet där.

Nää, den här handen spelade jag inte agressivt. Men svarade på Rob´s inlägg om varför man skulle sätta sig vid ett bord och spela "fel". Sa tidigare att jag synar stegdrag och färgdrag som jag inte skulle synat tidigare, vilket jag gjorde här.