Gå till innehåll

Turbo eller inte turbo, några tankar om det?


Agorali2

Recommended Posts

Snabb info: Jag spelar no limit shorthanded 4 bord samtidigt

 

Frågan är: Bör jag spela turbo eller inte turbo?

 

Fördelen med turbo är att jag hinner spela fler händer per timme.

Nackdelen är att jag ibland stressar beslut men inte ofta.

 

Min undran är snarare: Är det pokerhajar som spelar på turbo för att de kan odds och spelet så himla bra eller är det idioter som bara trycker och vill att spelet ska flyta på så snabbt som möjligt?

 

Om jag däremot spelar vanligt 4 shorthanded bord samtidigt så känns det faktiskt att det går rätt långsamt.. Är van med 4 shorthanded turbo bord samtidigt..

 

Anledningen till att jag tar upp det här är att turbo gynnar mig som inte har mer än 1-2h under veckodagar att ägna åt pokern.

 

Några tankar om detta?

 

Help!!

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är emr spelarskicklighet som avgör ju långsammare strukturen är får jag nog säga att det är mkt mer tur i turbo.

 

med andra ord större varians.

 

Turbo eller itne?

jadu, det kan nog ingen säga åt dig.

 

Jag tror att han menar turbo cashgames.

 

Så länge du inte tycker det är stressigt, så varför inte? Spara tid är alltid bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukade spelade 3 turbo bord samtidigt på prima och det hände mig ett antal ggr att jag foldade AA eller KK pga att tiden gick ut då jag hade action på de andra 2 borden... men om du hanterar att köra 4 turbo samtidigt so go for it!

 

händer mig aldrig, kör på miniview och har inga problem med att hinna trycka på alla borden.. spelar faktiskt just nu på 4 turbo sh nl..undrade mest över det här med vilka sorters spelare som lirar dessa turbo bord..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...