Gå till innehåll

Hur funkar bankrullar?


Mr_Michuzz

Recommended Posts

tja

 

jag behöver lite råd angående bankrullning...

har spelat ihop en bank rulle på ca $700 under senaste året.

Började på 2.50 s'n go bord och gick sen up till 5.50 borden där jag nu spelar. Tänkte öka till $10 borden när jag når $1000 .Är kanske en anning försiktigt? :shock:

 

Är detta en bra strategi? har nån något tips eller formulär hur mycket man ska ha som rulle vid olika nivåer, även vid cashbord

 

alla tips e välkommna

 

* RP och flytt till Allmänn Pokerteori - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror helt på hur duktig du är! Jag själv ligger på 56% ITM o nästan bara 1a o 2a så jag skulle sätta in max 10 inköp. Satte in 330$ på en ny sida för 2 veckor sen o är nu uppe i 1100$. På Cashgame NL skulle jag säga samma sak , ca 10 inköp medans på fixed ska du nog ha mellan 100-200*BB då du har mycket större swingar in spelet!

 

(Men 100 inköp på Sng låter lite väl mycket hursomhelst)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja

 

jag behöver lite råd angående bankrullning...

har spelat ihop en bank rulle på ca $700 under senaste året.

Började på 2.50 s'n go bord och gick sen up till 5.50 borden där jag nu spelar. Tänkte öka till $10 borden när jag når $1000 .Är kanske en anning försiktigt? :shock:

 

Är detta en bra strategi? har nån något tips eller formulär hur mycket man ska ha som rulle vid olika nivåer, även vid cashbord

 

alla tips e välkommna

 

Ta och kör 10st $10 och känn efter, känns det bra forsätt annars kan du ju gå tillbaka för att försöka igen senare.

 

Tio inköp tycker jag låter lite lågt det kan lätt gå 10 sng irad utan pallplats....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror helt på hur duktig du är! Jag själv ligger på 56% ITM o nästan bara 1a o 2a så jag skulle sätta in max 10 inköp. Satte in 330$ på en ny sida för 2 veckor sen o är nu uppe i 1100$. På Cashgame NL skulle jag säga samma sak , ca 10 inköp medans på fixed ska du nog ha mellan 100-200*BB då du har mycket större swingar in spelet!

 

(Men 100 inköp på Sng låter lite väl mycket hursomhelst)

 

På tok för lite bankrulle. ungefär 30 inköp på NL och SnG är lagom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack...

med $10 inköp på cashgame NL... ska man väll spela 0.10-0.20 blinds... eller? hur mycket ska man ha bakom sig i ett $1-$2 cashgame? som exempel... eller även $5-$10 .. bara bra att veta

 

 

 

oh 10 inköp...nu fattar jag...

hm 30... vi för see... jag brukar platsa ... in the money mer än hälften ,, men ibland får jag galna "fourth place "syndrome ,,, gång på gång på gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror helt på hur duktig du är! Jag själv ligger på 56% ITM o nästan bara 1a o 2a så jag skulle sätta in max 10 inköp. Satte in 330$ på en ny sida för 2 veckor sen o är nu uppe i 1100$. På Cashgame NL skulle jag säga samma sak , ca 10 inköp medans på fixed ska du nog ha mellan 100-200*BB då du har mycket större swingar in spelet!

 

(Men 100 inköp på Sng låter lite väl mycket hursomhelst)

 

Du kan nog räkna kallt med att din ITM kommer att sjunka med tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja

 

jag behöver lite råd angående bankrullning...

har spelat ihop en bank rulle på ca $700 under senaste året.

Började på 2.50 s'n go bord och gick sen up till 5.50 borden där jag nu spelar. Tänkte öka till $10 borden när jag når $1000 .Är kanske en anning försiktigt? :shock:

 

Är detta en bra strategi? har nån något tips eller formulär hur mycket man ska ha som rulle vid olika nivåer, även vid cashbord

 

alla tips e välkommna

jag är också försiktig av mig men det är nog inte helt utan orsak. Har provat att spela högre som folk råder mig med min bankrulle men det går jämt åt helvete. Man måste känna sig bekväm för att man ska spela bra.

 

När jag kommer upp mig lite i nivå så kommer jag ha som mål att ha runt 60-100 inköp konstant. Personligen tycker jag 30 inköp känns aningen brant. Räcker med att man tiltar ett par dagar och har dryga utdragningar i någon månad sen kan det vara farligt nära 0, kanske även fast man går ner i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hörde nån säga att "more money doesn't necessarirly mean more skill" det vill säga att bara för att man går upp en nivå betyder väl inte att du möter en högre klass spelare ,,, bara fetare plånböker. men självklart ska man vara bekväm,,, så använd detta som mantra så kanske det fixar sig.. :shock:

 

Nja, generellt sätt så är det ju bättre motstånd desto högre du kommer i och med att dessa spelare för det mesta har spelat ihop en BR på lägre nivåer och däremed ofta är skickligare än de flesta på den nivån de nyligen lämnade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...