Rille Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 Bordstämningen är ganska vild där mycket pengar åkt fram och tillbaka när set mött tvåpar osv. jsinger2 dubblade jag upp mot när jag reraisa pf med AK fick rundsyn prickade A bettade 70 i en pot på 100 han ställde in och jag synade och vann mot hans AQ. ***** Hand History for Game 3065316547 ***** 0/0 Texas Hold'em Game Table (NL) - Sun Nov 20 06:59:37 EST 2005 Table Table 66037 (6 max) (Real Money) -- Seat 3 is the button Total number of players : 5 Seat 2: benjoa ( $443.30) Seat 3: chinesepanda ( $232.25) Seat 4: bbeyl ( $191.05) Seat 5: jsinger2 ( $546.88) Seat 6: seaniswise ( $55) bbeyl posts small blind (1) jsinger2 posts big blind (2) ** Dealing down cards ** Dealt to benjoa [ 2 , 2 ] seaniswise calls (2) benjoa calls (2) chinesepanda folds. bbeyl calls (1) jsinger2 checks. Limpar in som jag ibland gör med låga pockets inte så mycket att snacka om. ** Dealing Flop ** : [ T , 6 , 2 ] bbeyl checks. jsinger2 bets (4) seaniswise folds. benjoa calls (4) bbeyl raises (12) to 12 jsinger2 raises (26) to 30 Kanske bör höja direkt med tanke på färgdraget men min tanke var att höja upp på turn om inget färgkort kom. Dock blir det både raise och sen en reraise av jsinger2. Nu börjar jag tveka vad man ska göra med mitt set. Normalt sett brukar jag aldrig lägga ett set men nu känns det inte så superstarkt. AA,KK tror jag inte på eftersom jag inte märkt några sådanna tendenser av dem tidigare pf genom att bara limpa med dem. Att det dessutom är djupa stackar försvårar mitt beslut. Vad bör man göra i detta tillfälle? Citera
puppets Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 svårt...men jasinger kanske ar på lite tilt när du dubblade mot han tidigare..tror han sitte på 10 6.. den andra stjärnan kan ju mycket väl ha ett det i 6..tror inte att nån har 1010...även färgdrah finns ju..men lirar dom vekligen så galet på ett drag??? som sagt jävligt svårt val...go with your instincts Citera
puppets Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 har ändrat mig lite...in med degen..tror som sagt att jasinfer har 10 6 ..den andra kille tror jag har tex a 10 k 10 q 10 Citera
Adapa Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 Detta kan faktiskt vara ett av de lägena som det är rätt att folda ett set... Citera
Swede Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 jag är nog för vild, jag ser ingen idé i att folda set. Springer du på överset så får du betala av. Börjar du dock bli rädd för att gå all in i såna lägen där endast överset har dig slagen så tror jag du kommer förlora i längden. Om de är så vilda som du säger finns det lugnt en chans att tvåpar och topp par med bra kicker, eller t.o.m. nötfärgdraget kan spela på det viset ser liksom inte att TT hade bara limpat in preflop... 66 kanske, men inte TT, och då är det alltså 66 du måste vara rädd för mest, och det får du tyvärr betala av... finns ju ATruter som lätt hade spelat den floppen hårt Citera
ampixo Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 Jag säger som Swede. Har man set på en bräda där nöten är överset så ska degen in. Har fi överset så är det bara att betala av. Citera
Rille Postad 20 November , 2005 Författare Rapport Postad 20 November , 2005 Höja upp direkt på floppen? Citera
Swede Postad 20 November , 2005 Rapport Postad 20 November , 2005 Höja upp direkt på floppen? nja, man kan ju spela den olika, vet du att bordet är löst är ju check-raise en bra sak. Men med kass position och ett färgdrag ute så kanske man skall gå ut hårt. I ditt fall hade jag faktiskt slagit om ytterliggare. Trots check, check, bet, raise... Citera
Recommended Posts