scouserandy Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Vet att det skall finnas sidor som översätter engelska texter till svenska. Alltså inte enstaka ord utan hela stycken. Någon som har nån länk eller vet något om det här? Jag är bra jävla trött på all engelsk litteratur jag måste läsa till tentorna Tacksam för svar * Lite RP - QoS * Citera
devalanteriel Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Inte för att göra dig besviken, men du får garanterat bättre resultat om du läser dem på engelska. Möjligen undantaget om du har en massa texter men bara vill läsa vissa, och vill sorters ut dem genom att få fram andemeningen i texterna. De enda riktigt bra maskinöversättarna är de som är kontextspecifika eller tränas upp av användaren (vilket du inte vill). Citera
scouserandy Postad 18 November , 2005 Författare Rapport Postad 18 November , 2005 Jo jag vet, men just med denna uppgiften så är meningen att vi i vår grupp skall översätta och sammanfatta ett visst antal kapitel ur en väldigt komplicerad engelsk bok. Kollade lite på systranbox.com och där kunde man överersätta 150 ord i taget, det funkar ok faktiskt men inte helt problemfritt givetvis, men andemeningen framgår iaf. Så därför undrade jag om nån visste nåt liknande. Givetvis läser jag böckerna också till tentorna men ville vara lite lat och hitta nåt som översätter åt mig på ett snabbare sätt Citera
devalanteriel Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Systran är en väldigt vanlig teknologi och mycket annan bygger på den eller på samma principer. Kör på Systran, Foreign Word (InterTran) eller Tranexp (också InterTran i det fallet, verkar funka ibland men inte alltid - jag vet inte varför), bättre tjänster än så blir svårt att hitta utan att betala. Alternativt leta upp någon Word Aligner men det skulle nog inte vara värt krånglet om du inte vet vad du sysslar med (och eftersom du ens ställer frågan antar jag att du inte sysslar med maskinöversättning till vardags, no offence ). Citera
scouserandy Postad 18 November , 2005 Författare Rapport Postad 18 November , 2005 Tack ska du ha. Skall kolla upp detta (och eftersom du ens ställer frågan antar jag att du inte sysslar med maskinöversättning till vardags, no offence ). Hehe nä inte direkt Det här var bara nåt jag kom att tänka på när jag satt och översatte dom här förbannade kapitlen att det kanske fanns ett lättare sätt Men tack för hjälpen Citera
toppace Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Jag läser en kurs i äffärsengelska på universitet, detta ser ju ut att vara en utmärkt översättare, när jag provade med ett av mina mail. Dear Students, A few of you are VERY late in sending in your draft of the CV and Letter of Application. Send in your late work to the Yahoo! e-mail address by midnight on Monday, November 21. I do not mind being a little flexible, but your work should never be more than a whole week late. Best regards, Tim Raring Studenterna , Et par av du er Mycket sen i sändande inne din dragande om CV och Märka av applicering Sända inne din sen verk till Yahoo! virker - sända med posten adress vid midnatt på måndagen , November 21. JAG inte sinne varelse lite böjlig , utom din verk skulle aldrig bli mer än en helhet vecka sen. Bäst hänsynen , Tim Citera
TANDEMCYKELN Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Jag är bra jävla trött på all engelsk litteratur jag måste läsa till tentorna Du tror inte att du kommer att ha någon nytta av den engelska du lär dig? Visst, det är säkert lite jobbigt i början, men man har nytta av det i resten av sitt liv. När jag pluggade hade jag till 95 % engelsk litteratur och det är jag väldigt tacksam över. I princip läser jag nu engelsk engelsk text lika bra som svensk text. Och då är jag inte något språkgeni. Snarare tvärt om. Citera
scouserandy Postad 19 November , 2005 Författare Rapport Postad 19 November , 2005 Vän, Du tror inte att du kommer att ha någon nytta av den engelska du lär dig? Visst, det är säkert lite jobbigt i början, men man har nytta av det i resten av sitt liv. Jo jag vet att jag har nytta av detta och jag läser även mycket engelsk litteratur, men: är meningen att vi i vår grupp skall översätta och sammanfatta ett visst antal kapitel Därför ville jag bara göra det lätt för mig och få det översatt automatiskt Citera
Recommended Posts