Gå till innehåll

Ingen bonus vid transfer hos B2B!


Orcus

Recommended Posts

Gjorde misstaget att göra transfer/överföring ifrån en av mina b2b siter till en annan b2b site för att cleara sign-up bonus. Detta funkar inte att göra.

 

Jag tänkte ju underlätta för alla parter (siten och mig själv) genom att enkelt överföra direkt ifrån ett av mina b2b konton till ett annat b2b konto. Alltså första insättning till de nya b2b siterna. Istället för att deposit via CC eller Bank.

Anledningen till detta var för att jag hade redan tillräckligt med deg insatt, varför då smälla in ännu mer ?

 

Man tycker ju att varifrån pengarna kommer in, inte ska spela så stor roll, men det verkar det göra :roll:

 

Självklart också om man skickar pengar via transfers inom samma site, är ju också en helt annan femma. Men detta gäller helt olika b2b siter !

 

Dessutom tycker jag att det faktiskt ska framgå via de olika b2b siterna att man ej kan göra på detta sätt. Står ingenting om att man inte kan göra som jag gjort. Utan det får man reda på när bonusen ska betalas ut.

 

Nu har man losat €XXX i bonusar och lagt XX timmar. Känns lite småsurt faktiskt…

 

Och samtidigt försökt att förklara detta för kundtjänst (stor varning för 66pokers kundtjänst).

Har dock fått kontakt med en tjej som heter Annelie på 66poker, så får vi se om hon kan reda ut detta, verkar vara en reko tjej i alla fall. Man eftersträvar ju lite flexibilitet (såsom HeyJohan, tror han fixat detta omedelbart…)

 

Jag är alltså taggad med korrekta bonuskoder och har clearat alla kraven. Men får ingen bonus för att jag skickat pengar ifrån mitt eget konto på en b2b site till en annan b2b site.

Bra jobbat b2b, ni går ifrån klarhet till klarhet… :evil:

 

Principsak detta nu, och kanske man kan hjälpa någon annan att inte göra samma misstag.

 

Alltså vid signup och reload på olika b2b siter, deposit via CC, Bank, NETeller m.m.

Ej transfer/överföring emellan dina olika konton på b2b nätverket !

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att detta är en självklarhet?

Känns som att anledningen till att de har sign-up bonusar är för att de vill knyta till sig nya kunder, inte att spelare på B2B ska kunna langa runt pengarna på nolltid mellan alla sidor och hora alla bonusar. Men som sagt, det kanske bara är jag som tycker så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det kan tyckas självklart. Vilket även jag kan hålla med om till viss del.

Men man tycker att detta borde framgå, eller hur ? Eller tycker ni att man ska gissa sig till detta ?

 

Om jag då väljer att signa upp på en nya site, är ju också jag en ny kund eller hur ? Siterna tjänar på rake, inget annat !

 

Det jag retar mig på är framförallt att det inte framgår klart och tydligt att man ej kan göra såsom jag gjorde. Om man vetat det så hade jag nog slantat via CC eller Bank. Be sure of that ! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst kan jag slanta via CC eller bank or whatever they want ;)

 

Grejen är att jag måste göra om alla bonusarna, jag får EJ tillgodoräkna mig de VIPs jag redan har gjort (detta jag menar med flexibilitet, hade det varit serviceminded så hade dom enkelt sagt, aj fan så kan du inte göra, men vi fixar det i och med att du ej visste detta och att du har gjort inte bara en deposit utan flera till siten.....).

 

Jag kan köpa Wolf's och Nusse's argument till viss del, men till viss del tycker jag dom är helt ute och cyklar.

 

Om jag har x antal € på en b2b site och vill cleara en annan site's sign up bonus, varför ska jag då deposit med CC eller Bank, när jag kan enkelt överföra via Transfer ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag har x antal € på en b2b site och vill cleara en annan site's sign up bonus, varför ska jag då deposit med CC eller Bank, när jag kan enkelt överföra via Transfer ?

 

För att B2B vill öka sitt antal kunder.

De vill ha in nya kunder och nytt, friskt kapital som det ska spelas loss med.

 

Att man överför sin lilla pengaklump från ena B2B siten till den andra, sedan till nästa, osv, och skrapar ihop nya "ny kund" bonusar hela tiden känns inte direkt rätt.... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att detta är en självklarhet?

 

Nej. Att bonussystemen är till för att få in friska pengar i nätverket och inte för kannibalisering skinsen emellan känns som sagt rätt uppenbart.

 

Håller fullsätndigt med.

 

Men att han säger att 66poker kundtjänst suger är verkligen inte sant, 66poker och stor mån staffpoker är det absolut bästa nätverken, för prylbögar är väl heypoker, men tror de andra börjar med det snart, bara å börja spara vip poäng nu.

 

Dessutom varför skulle det vara problem att sätta in nya pengar? sick tanke och sen skylla på -xxx och -xx tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att B2B vill öka sitt antal kunder.

De vill ha in nya kunder och nytt, friskt kapital som det ska spelas loss med.

Helt med !

 

Att man överför sin lilla pengaklump från ena B2B siten till den andra, sedan till nästa, osv, och skrapar ihop nya "ny kund" bonusar hela tiden känns inte direkt rätt....
Kallas att bonushora, inget nytt under himlen. Enda skillnaden är att jag valde att överföra, inte att pynta in NYA....

 

Dom vill ha in NYA pengar i systemet. Hur svårt ska det vara att begripa det? Var Nusseman otydlig? Har du aldrig bonushorat förut så kanske det kan vara läge att fråga innan man skickar runt en massa deg mellan skinsen... Men du har ju lärt dig något till nästa gång iaf
LOL no sense, jodå jag förstår precis vad Nusse och andra säger, jag tyckte det var enkelt och smidigt dock att göra på detta sätt. Och som jag skrev för att underlätta både för mig själv och även siten i hanteringen av deposit. Men som jag också skrev, lite flexibilitet ifrån siterna kunde vara på sin plats, eller det tycker inte du ? Och ja, jag har lärt mig något nytt, därav att jag även postade detta, för att andra inte ska göra samma misstag.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att detta är en självklarhet?

 

Nej. Att bonussystemen är till för att få in friska pengar i nätverket och inte för kannibalisering skinsen emellan känns som sagt rätt uppenbart.

 

Håller fullsätndigt med.

 

Men att han säger att 66poker kundtjänst suger är verkligen inte sant, 66poker och stor mån staffpoker är det absolut bästa nätverken, för prylbögar är väl heypoker, men tror de andra börjar med det snart, bara å börja spara vip poäng nu.

 

Dessutom varför skulle det vara problem att sätta in nya pengar? sick tanke och sen skylla på -xxx och -xx tid.

Läs igen !

10 mail fram och tillbaka med svammel ifrån 66poker, gör att jag tycker dom suger. Dock snackat med en reko tjej på 66poker. Återigen läs igen !

 

xxx och xx ? Fattar faktiskt inte vad du menar ? Det är inga problem att slanta in, säger jag. Känns småsurt att lagt xx timmar för att behöva göra om det. Läs igen.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att detta är en självklarhet?

 

Nej. Att bonussystemen är till för att få in friska pengar i nätverket och inte för kannibalisering skinsen emellan känns som sagt rätt uppenbart.

 

Håller fullsätndigt med.

 

Men att han säger att 66poker kundtjänst suger är verkligen inte sant, 66poker och stor mån staffpoker är det absolut bästa nätverken, för prylbögar är väl heypoker, men tror de andra börjar med det snart, bara å börja spara vip poäng nu.

 

Dessutom varför skulle det vara problem att sätta in nya pengar? sick tanke och sen skylla på -xxx och -xx tid.

Läs igen !

10 mail fram och tillbaka med svammel ifrån 66poker, gör att jag tycker dom suger. Dock snackat med en reko tjej på 66poker. Återigen läs igen !

 

xxx och xx ? Fattar faktiskt inte vad du menar ? Det är inga problem att slanta in, säger jag. Känns småsurt att lagt xx timmar för att behöva göra om det. Läs igen.....

Ja, men det är livet och man borde förstå vad first deposit-bonus betyder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom tycker jag att det faktiskt ska framgå via de olika b2b siterna att man ej kan göra på detta sätt. Står ingenting om att man inte kan göra som jag gjort. Utan det får man reda på när bonusen ska betalas ut.

 

Håller med om detta iaf Orcus. :)

Finns det inget skrivet i T&C eller på hemsidan är det bara att pynta ut bonusen tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om detta iaf Orcus. :)

Finns det inget skrivet i T&C eller på hemsidan är det bara att pynta ut bonusen tycker jag.

 

Det finns ju ingenting på hemsidan som säger att han ska få bonus om han överför från ett konto till ett annat, så varför skulle dom betala ut?

På alla b2b-sidor jag sett finns det en banner/text där det står Get 30/50/xx% up to €100/xxx on your first deopsit.

En transfer är inte en deposit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men det är livet och man borde förstå vad first deposit-bonus betyder.
Jag har gjort en Deposit eller 2 st på just 66poker.

 

Skillnaden är att jag överfört istället för att slanta in NYA. Jag ansåg att detta var en deposit (iom att jag gjorde första insättningen). Hur många ggr ska jag behöva förklara detta ?

 

Håller med om detta iaf Orcus.

Finns det inget skrivet i T&C eller på hemsidan är det bara att pynta ut bonusen tycker jag.

Tack Cab, det är ju endast detta jag försöker att säga.

Jag har ju gjort allt rätt och riktigt, men då gjorde misstaget att göra en överföring istället för att pynta. Då eftersöker man lite flexibilitet och kundservice ;) Verkar vara svårfattat för en del här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom tycker jag att det faktiskt ska framgå via de olika b2b siterna att man ej kan göra på detta sätt. Står ingenting om att man inte kan göra som jag gjort. Utan det får man reda på när bonusen ska betalas ut.

 

Håller med om detta iaf Orcus. :)

Finns det inget skrivet i T&C eller på hemsidan är det bara att pynta ut bonusen tycker jag.

 

Tycker väl jag också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lika bra att inte tjafsa mer om detta. De flesta verkar ju tycka att man gjort något brottsligt ;) Jag skrev detta för att ev. underlätta för andra att inte göra samma misstag.

 

Och dom som inte förstår att det är småsurt att lagt xx timmar på ett simpelt misstag, ja vad ska man säga ?

 

Om sen deposit kan uppfattas på flera olika sätt, ja det tycker jag.

Jag ansåg mig göra en deposit iom att jag aldrig spelat på siten.

Men därom verkar jag också vara ensam.

 

Läs igen, vad jag försöker säga i mina inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postar lite ur ett PM ifrån No Sense (hoppas det är ok No Sense ?)

 

Det var lite så jag tänkte när jag gjorde som jag gjorde. Kul att det kopplade på någon :D

 

Citat PM :

 

"Joo du HAR fan en poäng där när jag tänker efter lite. Ursäkta om jag lät lite dryg förut.

 

Skickar man bara ett mail och frågar om det är oki så BORDE det ju fan inte vara några som helst problem att vara lite smidig som du trots allt försökte vara. Dessutom slipper ju siten en massa avgifter till neteller/banker och skit om man gör så som du gjorde oxå. Och bankjävlarna e ju bra på att ta betalt. För fram det argumentet i din fortsatta diskution med siten.. "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu tycker att det är så hemskt att förlora bonusen, som du egentligen inte ens gjort dig förtjänt av, kan du ju alltid ta ditt pack och sticka därifrån.

Du säger att det är en principsak, men det tycker nog supporten på 66poker också. De ska inte behöva tänja på reglerna, men å andra sidan vill 66poker knappast göra kunderna besvikna heller. En missnöjd kund = 10 missnöjda kunder.

Du får ta "förlusten" som en man och 66poker får ta dessa 10 missnöjda kunder. Its a lose situation helt enkelt.

 

Håll dig till HeyJohans skin, där vet dom hur man skaffar nöjda kunder och de tjänar garanterat på det i längden, även om flexibiliteten är i princip omåttlig där i vissa fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu tycker att det är så hemskt att förlora bonusen
Nope tycker jag inte ;)

 

som du egentligen inte ens gjort dig förtjänt av
Jo det har jag, iom att jag tillgodosett alla kraven för den.

 

kan du ju alltid ta ditt pack och sticka därifrån
Lär det nog bli ja.

 

Du säger att det är en principsak, men det tycker nog supporten på 66poker också. De ska inte behöva tänja på reglerna, men å andra sidan vill 66poker knappast göra kunderna besvikna heller
Yep, principsak när jag inte själv tycker jag gjort något direkt fel och detta borde inses. Vilket verkar vara ganska svårt att förklara....

 

Förövrigt tror jag att jag lirat mer på b2b's nätverk än dig och en hel del andra och för det mesta talat väldigt gott om nätverket. Men är def. inte rädd för att påtala något som är fel eller kan göras bättre.

Råder dig också att läsa igenom igen om du inte förstår till fullo ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yep, principsak när jag inte själv tycker jag gjort något direkt fel och detta borde inses. Vilket verkar vara ganska svårt att förklara....

Jag har inte sagt något annat. Jag tycker själv du ska köra på principsaken och övertyga siten om att de är dåliga på att förklara saker och ting.

 

Förövrigt tror jag att jag lirat mer på b2b's nätverk än dig

Jaha...

 

Råder dig också att läsa igenom igen om du inte förstår till fullo

What? tror inte jag missförstått något. För mig är en deposit och en transfer inte riktigt samma sak bara. Transfer (överföring) sker per min definition internt medan deposit (insättning) sker externt

 

Men i det stora hela är jag ju på din sida om du inte redan märkt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skadast Oki, no problemas :P

 

Jag postade denna tråd för att ev. få lite feedback hur jag ska göra m.m. Och samtidigt ev. hjälpa någon annan att inte göra samma misstag. Och dom som "känner" mig sen innan, vet nog att jag inte är någon direkt "bonushora".

 

Transfer (överföring) sker per min definition internt medan deposit (insättning) sker externt
Ska svara på detta också, iom att lfx skrev ungefärligt likadant och en del andra.

 

Jag håller med om detta till sak.

Alltså att en Transfer (överföring-internt) var internt per site och Deposit (insättning-externt) externt per site.

Jag ansåg mig göra en Deposit (insättning) iom att jag skickade ifrån en annan site (externt) och def. iom att det gällde NYA siter. Thats what im saying ;)

 

Meningen var ju att underlätta för både siten (kort avgifter/bank avgift m.m.) och mig (växlingsavgift/bank avgift m.m.)

Om jag hade velat så självklart hade jag kunnat slanta via CC eller Bank, jag tyckte dock detta var ett enklare alternativ för alla parter. Klart man blir syrak när man får "kalla handen" på en teknikalitet...

Det jag inte förstår är varför de flesta verkar tycka det är så fel :?

 

Både jag och siten är i win win situation.

CC : Jag åker på växligsavgifter och Siten åker på Kort avgifter.

NETeller : Där tar siten alla kostnader.

Bank : Ja jag betalar inget, vet ej om siten gör det ?

Transfer : Nada

 

Om man nu ponerar att jag cashar out ifrån en site, och tar dom NYA till den nya siten försvinner ju också det några har skrivit om NYA cash till systemet. Eller hur?

 

Killen som skrev att jag dissade deras kundtjänst, yep deras initiala kundtjänst var skrämmande 10 mail med svammel och standardsvar.

Klarar mig utan sånt faktiskt. Dock kontakt med en reko svensk tjej som direkt förstod problemet, men blir tvungen att ta detta med manager.

Så får vi väl se var vi står sen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...