Gå till innehåll

Köpa saker på eBay.com och betala med Paypal?


chievo85

Recommended Posts

Frugan köper massor från ebay.

Betalar alltid med paypal och det fungerar mkt bra.

 

Man får dock komma ihåg att om man köper från tex USA så kan tullen "fånga" upp din försendelse och det kan tillkomma ganska mycket kostnader.

 

Man kan be säljaren skriva GIFT och ett lågt värde på paketet så minskar det risken för tullen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man köper tex en keps, kan tullen ta den då o lägga på extra avgifter? låter ju inte specielt skoj :evil: o varför skulle dom göra det då?

 

För att du måste betala införselmoms och tull med mera eftersom USA inte ligger inom EU.

Men som sagt, be säljaren skriva "Gift", "Promotion" eller liknande.

 

Beställde 3 stora paket med DVD-serier från Kina.

Fick inte betala någon tull för det. Där skrev avsändaren "Gift" och satte ett värde på några dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag hört så tullas inte saker med ett värde under 300 kronor, sen om det stämmer eller inte vet jag inte, ibland slinker ju saker igenom även om summan överstiger 300 och det sitter en tryckt lapp på paketet med summan väl synlig (har aldrig köpt något från eBay, men har beställt saker från länder utanför EU)

 

Beror väl lite på storlek också, en keps kan man ju knöggla ner i ett större kuvär t.ex och skriva GIFT på 50cent även om det råkar vara en keps buren av en av roadisarna till Britney Spears och är värd flera tusen om man bara hittar rätt köpare. Medan det blir svårt att få hem sin nyvunna ombyggda BttF-DeLorean i en fraktcontainer och försöka bluffa att det är en gåva och att värdet är på mindre än 300 svenska.

 

Exemplen är såklart dom allra sämsta jag kunde komma på, men vad jag menar är att storleken på paketat ligger nog till grund ifall tullen bestämmer sej att göra ett stickprov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...