Gå till innehåll

Fler lurade av Teknikboom.se?


Pablo0o

Recommended Posts

Hejsan. Gjorde ett stort misstag när jag handlade av dem förra veckan. Bakom hemsidan fanns inget företag och nu finns inte ens hemsidan kvar. Jag har helt enkelt blivit lurad. De dumma var att de var förskottsbetalning så pengarna är ju redan borta. Jag vet att det är fler som gick på deras "billigast i Europa" och "ingen frakt kostnader först månaden" och vill mer än gärna få reda på vilken skojare som ligger bakom detta. Konto pengarna skickades in på måste ju vara skrivet på någon men hur får man nu reda på vem ? Vad kan man mer göra? kan man på något sätt sätta dit dem?

 

Är det någon mer här ifrån som gjorde detta misstag som jag ? Handlade för 2900, inte jätte mycket men ändån sjukt förbannad.

 

MVH Pablo0o

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polisanmälan är väl ett bra första steg.

 

Sen en allmän rekomendation. Första gången du handlar av ett företag bör man alltid handla på faktura, det är möjligt att det kostar lite mer, men det är värt det för att slippa skojare. Företag som inte säljer på faktura ska man inte handla med om det gäller större belopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polisanmälan är väl ett bra första steg.

 

Sen en allmän rekomendation. Första gången du handlar av ett företag bör man alltid handla på faktura, det är möjligt att det kostar lite mer, men det är värt det för att slippa skojare. Företag som inte säljer på faktura ska man inte handla med om det gäller större belopp.

 

Och hur många företag är intresserade av att skicka prylar för tusentals kronor till privatpersoner mot faktura? Jag skulle då aldrig göra det. Postförskott eller förskottsbetalning är det enda som gäller, och verkligen första gången någon handlar.

 

Som konsument så skulle jag inte förskottsbetala till något företag som inte är etablerat och/eller som jag handlat av tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vän,

 

Om det låter för bra för att vara sant, ja, då är det inte sant. Nästa gång du hittar ett sådant här bra erbjudande, gör då ett sök på en handfull forum, så slipper du bli lurad.

 

Det startades en tråd på Sweclockers 2005-11-01 om detta blufföretag. Läs igenom den, så hittar du kanske lite information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde precis på nyheterna att du inte är ensam. Ett trettiotal polisanmälningar har trillat in mot den där firman. Du borde hänga med där och göra en anmälan du med. Gör du inte det finns det ingen chans alls att du får tillbaka degen. Den är säkert inte så stor även om du anmäler men den ökar väl något i alla fall.

 

Mvh. Putte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...