Gå till innehåll

Hur bra går det för er lite bättre på Micro Limit?


spyse

Recommended Posts

Ja som topic, undrar hur det egentligen går för er som spelar på lite högre nivåer och som anser er som bra poker spelare när ni spelar på micro nivåer både FL och NL.

 

Går ni mer plus/minus per h eller hur är det? Kanske sämre för ni får mindre möjlighet till moves?

 

Det är ofta man får höra "går du inte plus på NL $0.1/0.2 kommer du aldrig göra det".

 

Stämmer säkert i många fall men i alla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De gånger jag kliver upp i nivå går det iaf bättre än att kliva ned i nivå. Kanske främst på grund av att koncentrationen måste ökas när man kliver upp i nivå.

Som du säger finns det inte heller speciellt mycket utrymme för moves på låg microlimit.

 

De som säger att du aldrig kommer att plussa någongång ifall du inte plussar på lägsta nivån har kanske inte riktigt tänkt igenom detta. Men det beror också mycket på vilken typ av spelare du är.

 

Jag tycker framförallt att valet av bord är viktigare på de två lägsta nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag lirar mest på mellannivåer (5-10 till 15-30) på party. När jag börjar spela på nya sidor brukar jag ibland sätta in förhållandevis lite pengar och bygga upp rullen från låga nivåer. Ibland hjälper jag även vänner på microlimits. Min erfarenhet är att vinner du hyffsat på en högre nivå så absolut krossar du de lägre.

 

Jag håller med dem som säger att vinner du inte på låga nivåer så vinner du inte heller på högre.

 

Att man inte kan göra "moves" på lägre nivåer håller jag inte heller med om. Saker som exempelvis att höja floppen för ett gratiskort eller att höja turnen för gratis showdown är betydligt lättare att utföra på de lägre mer passiva borden. Om man med "moves" menar att hela tiden försöka bluffa spelare som synar för mycket så, nej det fungerar inte och man bör nog fundera på grunderna i pokerteori.

 

Om en spelare som vinner på en hög nivå inte vinner på en lägre är enda anledningen jag kan se att spelaren helt enkelt inte orkar spela seriöst med de i förhållandevis skräpsummor som spelas om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...